Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

En hoe vinden we deze?


marving-h-cp19-bc-honda-vf-750-custom-lenticolare-1.jpg
 
Vandaag nog even een rondje Vinkeveen gedaan, 't was heerlijk weer om te rijden en dat moet je dan toch even benutten?
 

Bijlagen

  • IMG_1793.jpg
    IMG_1793.jpg
    512,2 KB · Weergaven: 13
Vraagje:
Honda Magna 3rd gen 1995

Past achterband (Metzeler Marathon ME888) met de maat 180/70 15 zonder enige aanpassing op mijn standaard Magna?


120/80 17 als voorband is standaard heb ik begrepen... daar wil ik ook niets wijzigen
 
Ik kan niet keihard zeggen dat het niet past tussen de brug, maar dat is 3 maten breder dan standaard en lijkt me dan sterk dat het past. Sowieso is de velg er veel te smal voor waardoor de band veel te bol gaat staan. Da's niet bepaald bevorderlijk voor de rij-eigenschappen, terwijl de 3e gen toch zo'n beetje de best sturende magna is normaal.
 
Bij de Magna's uit de jaren 80 raakte de Metzeler 180 achterband de tunnel waarin de cardan as draaide lichtelijk. Na warmrijden werd het heftiger. (De band is wel smaller qua breedte dan andere merken)
Dat was dan met de slijptol over de achterband, of de tunnel heet stoken en bewerken met een hamer terplekke bij de achterband.
 
Wilde hem net posten. Ben benieuwd wat ermee is gedaan. Staat vooralsnog niet als gestolen geregistreerd.
Het eerste wat ik dacht is in de berm gekomen en toen hop de sloot in.

This wel een zwaar kloteding op lage snelheden.
Vooral met een grote plunjebaal erop, op een camping _O-

In een zachte berm ben je nergens.
 
Ik kan niet keihard zeggen dat het niet past tussen de brug, maar dat is 3 maten breder dan standaard en lijkt me dan sterk dat het past. Sowieso is de velg er veel te smal voor waardoor de band veel te bol gaat staan. Da's niet bepaald bevorderlijk voor de rij-eigenschappen, terwijl de 3e gen toch zo'n beetje de best sturende magna is normaal.
@magnamaniac
Dank U voor de reactie, dan ga ik voor
Tire – Front: 120/80-17
Tire – Rear: 150/80-15 of 160/80-15
 
Die zal goed gelopen hebben met die vervuilde filter.
Ik heb er ook zo'n K&N filter in gezet, hiermee loopt hij, na goede afstelling van de carburateurs, als een tierelier.
 
Vandaag wezen toeren in Noord-Holland. Ik was dus niet de enige die nog even van het weer wilde genieten! Het was weer gezellig druk. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan