Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

https://www.marktplaats.nl/v/motore...lationId=e232636e-a091-4ae4-8a4c-2bc2e2bdff4d
1652298355698.png
 
Ik zie redelijk vaak supers voorbijkomen die naast de koplamp nog twee extra lampen hebben.
is er een speciale bracket te krijgen (universeel of ander type motor) die op de super past?
en weet iemand welke dat is en evt waar aan te schaffen?
hoor het graag.
 
Jammer dat het wat stil is op het forum, net of er geen magna's meer rijden ;);)
maaruh nog ff een vraagje en wat ervaringen omtrent de uitlaten van de super.
ik heb mij net een setje mooie lasers aangeschaft speciaal voor de supermagna en mijn vraag is hoe krijg ik het makkelijkst de oude originele set er ongeschonden af. Deze is niet naar de Filistijnen maar echt ongeschonden is het ook niet. Ik wil deze wel bewaren om de super weer origineel te kunnen maken als het nodig is.
Graag een antwoord en advies om deze op een gepaste ongeschonden wijze te verwijderen.
het monteren van de lasers is peanuts werk dus dat heb ik wel in het snotje.
ik wacht met smacht :t
 
Er rijden nog altijd genoeg Magna's rond, ook ik heb mijn Super van '88 nog steeds.
Met de uitlaten kan ik je helaas niet helpen, ik heb en ik laat alles origineel.
Volgens mij is het een kwestie van goed kijken en beginnen, eventuele probleempjes kom je dan vanzelf tegen en kunnen dan opgelost worden.
 
Jammer dat het wat stil is op het forum, net of er geen magna's meer rijden ;);)
maaruh nog ff een vraagje en wat ervaringen omtrent de uitlaten van de super.
ik heb mij net een setje mooie lasers aangeschaft speciaal voor de supermagna en mijn vraag is hoe krijg ik het makkelijkst de oude originele set er ongeschonden af. Deze is niet naar de Filistijnen maar echt ongeschonden is het ook niet. Ik wil deze wel bewaren om de super weer origineel te kunnen maken als het nodig is.
Graag een antwoord en advies om deze op een gepaste ongeschonden wijze te verwijderen.
het monteren van de lasers is peanuts werk dus dat heb ik wel in het snotje.
ik wacht met smacht :t
Voor een paar nette originele uitlaten wil ik een meer dan goede prijs betalen en je krijgt een set Lasers dan gratis van me.
 
Op facebook is ook een supermagna club en daar is ook veel relevante kennis. Zo kwam er iemand en die beweerde dat hij twee supermagna's heeft, een 700 en een 750. Maar de 700 was veel sneller en de 750 liep 1 op 10.

Ik heb hem aangeraden om zich te registreren op dit forum omdat hier veel kennis is en veel is te vinden. Maar of hij dat heeft gedaan weet ik niet.

De discussie ging verder via PB en ik raadde hem aan om het luchtfilter eens te bekijken. Die was erg smerig, maar een nieuwe gaf geen resultaat. Dus ik vroeg hem of hij er zeker van was of alle vier de cilinders meededen, de motor koud starten en aan de uitlaatbochten voelen of ze heet worden.

Cilinder 2 bleef koud en hoe hij die bougie moest verwijderen, of dan de radiateur weg moet. Nee hoor, als je het boordgereedschap nog hebt zit daar een langen 18mm bougiesleutel bij.

Welnu, ik kreeg zojuist het bericht dat hij nu op een totaal andere motor lijkt te rijden en dat hij ongewild zijn eerste wheely heeft getrokken.
 
Facebook heb ik niet en zal er ook nooit komen, ik houd niet van roddelbladen.
Gewoon op een forum vind ik meer dan goed. (ook daar wordt wel geroddeld)
Je hebt geen facebook account, maar weet wat daar allemaal gebeurt? Maar er zijn daar heel fijne groepen voor motorrijders, ook voor de diverse merken en daar is veel kennis en hulpvaardigheid.

En idioten vind je overal.
 
In het filmpje zie je al dat deze machine eigenlijk veel te zwaar is voor een wheely.
Er wordt in het filmpje flink geoefend maar de echte wheely zie ik nog niet.

Ik weet wel wat er op facebook gebeurt of kan gebeuren, mijn vrouw heeft wel een account, maar bij mij komt het er echt niet op.

En een idioot zie ik al als ik in de spiegel kijk. :Y
 
In het filmpje zie je al dat deze machine eigenlijk veel te zwaar is voor een wheely.
Er wordt in het filmpje flink geoefend maar de echte wheely zie ik nog niet.

Ik weet wel wat er op facebook gebeurt of kan gebeuren, mijn vrouw heeft wel een account, maar bij mij komt het er echt niet op.

En een idioot zie ik al als ik in de spiegel kijk. :Y
te zwaar niet zozeer (met een GL1500 kan het zelfs), maar wel een zwaartepunt dat erg laag en ver naar voren ligt. Oh en het was geen supermagna in het filmpje, maar een "nieuwe" magna ;)
Ik heb wel filmpjes gezien met een VF1100 waarbij het lukt, maar deze heeft ook "iets" meer pit.
 
Die uitlaten heb ik nog niet eerder gezien, lijkt me wat lawaai te maken.
 
neej, deze komen mij ook onbekend voor. Zo te zien zit hier geen enkele manier van DB vermindering in.
Moet voor de passagier een behoorlijke geluidsoverlast zijn als er 4 van die pijen in je oor aan het blèren zijn.
Ik heb de lasers eronder zitten inmiddels. Laten doen bij Barbier motoren in Havelte. aanrader om daar eens te gaan kijken. Enorm aanbod en heeel erg vriendelijke mensen die daar werken en die leveren echt vakwerk. De 'oude" (lees originele) gaf het na wat strubbelingetjes al op en na 1 1/2 uur zaten de lasers eronder en de originelen zonder enig beschadiging eraf. En nu het verlossende antwoordt................................ het geluid is FENOMENAAL... Niet blèrend of gillend maar een heerlijke sonore regelmatige diepe brom die, als je het nodig hebt het juiste donkere geluid voortbrengt die de motor weer echt motor maakt. Ben er blij mee.
 
neej, deze komen mij ook onbekend voor. Zo te zien zit hier geen enkele manier van DB vermindering in.
Moet voor de passagier een behoorlijke geluidsoverlast zijn als er 4 van die pijen in je oor aan het blèren zijn.
Ik heb de lasers eronder zitten inmiddels. Laten doen bij Barbier motoren in Havelte. aanrader om daar eens te gaan kijken. Enorm aanbod en heeel erg vriendelijke mensen die daar werken en die leveren echt vakwerk. De 'oude" (lees originele) gaf het na wat strubbelingetjes al op en na 1 1/2 uur zaten de lasers eronder en de originelen zonder enig beschadiging eraf. En nu het verlossende antwoordt................................ het geluid is FENOMENAAL... Niet blèrend of gillend maar een heerlijke sonore regelmatige diepe brom die, als je het nodig hebt het juiste donkere geluid voortbrengt die de motor weer echt motor maakt. Ben er blij mee.
Ik kom geregeld bij Barbier, woon je in de buurt?
 
Ik heb vanmiddag weer lekker gereden met de Supermagna. Ik heb er twee, de een met Faser uitlaten en de ander met standaard uitlaten, maar persoonlijk vind ik de standaard uitlaten het fijnst klinken. Een mooie donkere sonore brom en zeker niet te hard.

Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen daar extra gaten in boren, want standaard vind ik ze perfect.

Mijn Faser uitlaten zijn behoorlijk hard, dus mogelijk zijn er verschillende en ik heb er extra demping in gebeund.
 
Terug
Bovenaan Onderaan