RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.492
- 29.243
Kijk,de kennerEr klopt iets niet. Als er Magna op die kapjes staat is het een 700cc. Bij de 750 staat daar V45 op en daar zijn er veel minder van gemaakt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kijk,de kennerEr klopt iets niet. Als er Magna op die kapjes staat is het een 700cc. Bij de 750 staat daar V45 op en daar zijn er veel minder van gemaakt.
Prijs is ook niet hoog,ook vermeld de verkoper dat er het nodige poetswerk aan zit.Hij ziet er trouwens slecht onderhouden uit, roest op het stuur en de vorkpootdoppen.
Toch is het een 750 volgens de RDW.Er klopt iets niet. Als er Magna op die kapjes staat is het een 700cc. Bij de 750 staat daar V45 op en daar zijn er veel minder van gemaakt.
(Een) vorige eigenaar kan dat natuurlijk ook mooiere kapjes hebben gevondenEr klopt iets niet. Als er Magna op die kapjes staat is het een 700cc. Bij de 750 staat daar V45 op en daar zijn er veel minder van gemaakt.
ik kom uut steenwiekIk kom geregeld bij Barbier, woon je in de buurt?
Controleer de ontsteking als de motor warm is. als de cilinders uitvallen. Is er nog vonk. Is deze krachtig.Goedendag mederijders
ik heb een vraag voor een maat van mij die een vf1100 sabre rijdt uit '86. Hij heeft op dit moment een storing waar we niet van weten wat het kan zijn.
De magna start en rijdt prima tot de motor warm is en valt dan terug van cylinder naar cylinder tot de motor niets meer doet. Dit gebeurde bij een test na het vervangen van het brandstofsysteem (leidingen, pomp.) na lekkage bij de pomp. Hij is toen naar een motorzaak gekomen met de motorambu en daar is er forte in het brandstofsysteem toegevoegd waarna de fiets weer heerlijk reed. Tot een 20 kilometer om er weer cylinder voor cylinder mee te stoppen. Hij heeft toen het hele carburateur systeem laten reinigen en hij deed het weer ...... voor een 20 kilometer om weer uit te vallen. Wij zijn nu even uit gealternatiefd vwb oplossingen. Er is lucht, vonk en brandstof en toch als de motor warm wordt stopt hij ermee.
De gelijkrichter wordt wel heel erg warm, tegen heet aan en de bobines hebben we nog niet getest/vervangen omdat deze gewoon vonken bij de bougies.
Wie o Wie van de techneuten onder de magna broederschap heeft nog een suggestie??? We horen het graag want over twee weken willen we naar oostenrijk bergje rijden
Steenworp afstandik kom uut steenwiek
Goedendag mederijders
ik heb een vraag voor een maat van mij die een vf1100 sabre rijdt uit '86. Hij heeft op dit moment een storing waar we niet van weten wat het kan zijn.
De magna start en rijdt prima tot de motor warm is en valt dan terug van cylinder naar cylinder tot de motor niets meer doet. Dit gebeurde bij een test na het vervangen van het brandstofsysteem (leidingen, pomp.) na lekkage bij de pomp. Hij is toen naar een motorzaak gekomen met de motorambu en daar is er forte in het brandstofsysteem toegevoegd waarna de fiets weer heerlijk reed. Tot een 20 kilometer om er weer cylinder voor cylinder mee te stoppen. Hij heeft toen het hele carburateur systeem laten reinigen en hij deed het weer ...... voor een 20 kilometer om weer uit te vallen. Wij zijn nu even uit gealternatiefd vwb oplossingen. Er is lucht, vonk en brandstof en toch als de motor warm wordt stopt hij ermee.
De gelijkrichter wordt wel heel erg warm, tegen heet aan en de bobines hebben we nog niet getest/vervangen omdat deze gewoon vonken bij de bougies.
Wie o Wie van de techneuten onder de magna broederschap heeft nog een suggestie??? We horen het graag want over twee weken willen we naar oostenrijk bergje rijden
Controleer de ontsteking als de motor warm is. als de cilinders uitvallen. Is er nog vonk. Is deze krachtig.
Sowieso eerst vonk en brandstof testen op het moment dat de motor uitgevallen is.Bij een kameraad van mij met zijn VF750C waren het de pulsgenerators. Doen het koud perfect maar bij warme motor viel 1 spoel uit. Deze kun je gemakkelijk testen. Koud moet de weerstand rond de 580 ohm zoiets zijn. Bij warme motor als hij uitviel, meette ik bij 1 spoel oneindige weerstand. En dat herstelde zich tijdens het afkoelen weer. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn. Voor ik erachter kwam heb ik zelfs de bobines en CDI getest.
Bijna identiek ;-)Twee dezelfde kentekenplaten op verschillende motoren, iets te verbergen ?
En hoe zie ik dat dan ?Het is oog geen veel voorkomend probleem bij de magna, op het corroderen/doorsmelten van de stekker na. Dit is eenvoudig te zien en te repareren.
Dan is het effect juist omgekeerd ivm samendrukken vd luchtEr zou nog ergens lucht in de leiding kunnen zitten.