Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Goedendag mederijders
ik heb een vraag voor een maat van mij die een vf1100 sabre rijdt uit '86. Hij heeft op dit moment een storing waar we niet van weten wat het kan zijn.
De magna start en rijdt prima tot de motor warm is en valt dan terug van cylinder naar cylinder tot de motor niets meer doet. Dit gebeurde bij een test na het vervangen van het brandstofsysteem (leidingen, pomp.) na lekkage bij de pomp. Hij is toen naar een motorzaak gekomen met de motorambu en daar is er forte in het brandstofsysteem toegevoegd waarna de fiets weer heerlijk reed. Tot een 20 kilometer om er weer cylinder voor cylinder mee te stoppen. Hij heeft toen het hele carburateur systeem laten reinigen en hij deed het weer ...... voor een 20 kilometer om weer uit te vallen. Wij zijn nu even uit gealternatiefd vwb oplossingen. Er is lucht, vonk en brandstof en toch als de motor warm wordt stopt hij ermee.
De gelijkrichter wordt wel heel erg warm, tegen heet aan en de bobines hebben we nog niet getest/vervangen omdat deze gewoon vonken bij de bougies.
Wie o Wie van de techneuten onder de magna broederschap heeft nog een suggestie??? We horen het graag want over twee weken willen we naar oostenrijk bergje rijden
 
Goedendag mederijders
ik heb een vraag voor een maat van mij die een vf1100 sabre rijdt uit '86. Hij heeft op dit moment een storing waar we niet van weten wat het kan zijn.
De magna start en rijdt prima tot de motor warm is en valt dan terug van cylinder naar cylinder tot de motor niets meer doet. Dit gebeurde bij een test na het vervangen van het brandstofsysteem (leidingen, pomp.) na lekkage bij de pomp. Hij is toen naar een motorzaak gekomen met de motorambu en daar is er forte in het brandstofsysteem toegevoegd waarna de fiets weer heerlijk reed. Tot een 20 kilometer om er weer cylinder voor cylinder mee te stoppen. Hij heeft toen het hele carburateur systeem laten reinigen en hij deed het weer ...... voor een 20 kilometer om weer uit te vallen. Wij zijn nu even uit gealternatiefd vwb oplossingen. Er is lucht, vonk en brandstof en toch als de motor warm wordt stopt hij ermee.
De gelijkrichter wordt wel heel erg warm, tegen heet aan en de bobines hebben we nog niet getest/vervangen omdat deze gewoon vonken bij de bougies.
Wie o Wie van de techneuten onder de magna broederschap heeft nog een suggestie??? We horen het graag want over twee weken willen we naar oostenrijk bergje rijden
Controleer de ontsteking als de motor warm is. als de cilinders uitvallen. Is er nog vonk. Is deze krachtig.
 
2x 3rd gen en 1x Super afgelopen weekend een rondje Peelland.
3Mag3.jpg
 
Goedendag mederijders
ik heb een vraag voor een maat van mij die een vf1100 sabre rijdt uit '86. Hij heeft op dit moment een storing waar we niet van weten wat het kan zijn.
De magna start en rijdt prima tot de motor warm is en valt dan terug van cylinder naar cylinder tot de motor niets meer doet. Dit gebeurde bij een test na het vervangen van het brandstofsysteem (leidingen, pomp.) na lekkage bij de pomp. Hij is toen naar een motorzaak gekomen met de motorambu en daar is er forte in het brandstofsysteem toegevoegd waarna de fiets weer heerlijk reed. Tot een 20 kilometer om er weer cylinder voor cylinder mee te stoppen. Hij heeft toen het hele carburateur systeem laten reinigen en hij deed het weer ...... voor een 20 kilometer om weer uit te vallen. Wij zijn nu even uit gealternatiefd vwb oplossingen. Er is lucht, vonk en brandstof en toch als de motor warm wordt stopt hij ermee.
De gelijkrichter wordt wel heel erg warm, tegen heet aan en de bobines hebben we nog niet getest/vervangen omdat deze gewoon vonken bij de bougies.
Wie o Wie van de techneuten onder de magna broederschap heeft nog een suggestie??? We horen het graag want over twee weken willen we naar oostenrijk bergje rijden


Bij een kameraad van mij met zijn VF750C waren het de pulsgenerators. Doen het koud perfect maar bij warme motor viel 1 spoel uit. Deze kun je gemakkelijk testen. Koud moet de weerstand rond de 580 ohm zoiets zijn. Bij warme motor als hij uitviel, meette ik bij 1 spoel oneindige weerstand. En dat herstelde zich tijdens het afkoelen weer. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn. Voor ik erachter kwam heb ik zelfs de bobines en CDI getest.
 
  • Leuk
Waarderingen: V65
Controleer de ontsteking als de motor warm is. als de cilinders uitvallen. Is er nog vonk. Is deze krachtig.

Bij een kameraad van mij met zijn VF750C waren het de pulsgenerators. Doen het koud perfect maar bij warme motor viel 1 spoel uit. Deze kun je gemakkelijk testen. Koud moet de weerstand rond de 580 ohm zoiets zijn. Bij warme motor als hij uitviel, meette ik bij 1 spoel oneindige weerstand. En dat herstelde zich tijdens het afkoelen weer. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn. Voor ik erachter kwam heb ik zelfs de bobines en CDI getest.
Sowieso eerst vonk en brandstof testen op het moment dat de motor uitgevallen is.
 
Het tweede cijfer verschilt, maar dat hebben ze geel gemaakt met fotosoep.
 
Hij is eruit gekomen, bleek dat de "nieuwe" brandstofpomp haperde. Daar kijk je dus niet naar omdat die nieuw is, maar met toeval kwam hij erachter dat er er weinig benzine gepompt werd en soms helemaal niets. Nu heeft hij de "oude" pomp gefikst en geplaatst en nu is er dus niets meer aan de hand. Je ziet dat het zomaar eenvoudiger is dan het zich voordoet. Nu kunnen we lekker naar Oostenrijk.
Bedankt voor de oplossingen en suggesties, gelukkig waren ze niet nodig. :t
 
Hello people,
ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe fiets en ben uitgekomen bij een Magna uit 1987. Een nadeel; hij laadt niet goed bij.
Verkoper zegt waarschijnlijk dynamo, maar ik ken de Magna niet goed genoeg om te weten of dit kan kloppen.
En zo ja, iemand enig idee of zoiets een dure reparatie is? Ik heb geen sleutelplek en ben nooit verder gekomen dan wat standaard simpele dingen aan mijn vorige CBR600
 
Een supermagna dus? Mooiste uitvoering van de magna naar mijn mening.
De 3 voornaamste opties zijn dynamo, spanningsregelaar en de stekker tussen deze 2.
Hoe je het laadsysteem kan controleren staat Hier.
Dat zou ik toch zeker (laten) doen vóór aankoop.
Het is oog geen veel voorkomend probleem bij de magna, op het corroderen/doorsmelten van de stekker na. Dit is eenvoudig te zien en te repareren. Een dynamo vervangen/opnieuw laten wikkelen kost geloof ik zo'n €300 aan onderdelen.
Ik weet niet hoe handig je bent om dit zelf te doen, dat scheelt iig uurloon.
 
Laatst bewerkt:
Is het normaal dat de koppeling (hydraulisch) van de super hoog pakt???
De koppeling slipt niet, maar de koppelings handle moet bijna tot het einde los wil de koppeling pakken.
Er is niets mis met het reservoir aan het stuur en met de cylinder die de duwstaaf bedient. Geen lekkerij of verstopping wat ik zo kan waarnemen.
Iemand een idee??
 
Ik heb er twee en ik heb niet het gevoel dat die laat pakken. Werken beide prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan