Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Is het normaal dat de koppeling (hydraulisch) van de super hoog pakt???
De koppeling slipt niet, maar de koppelings handle moet bijna tot het einde los wil de koppeling pakken.
Er is niets mis met het reservoir aan het stuur en met de cylinder die de duwstaaf bedient. Geen lekkerij of verstopping wat ik zo kan waarnemen.
Iemand een idee??
ik heb het spulletje uit elkaar gehaald maar niks onrechtmatigs geconstateerd.
dan zal het zo horen. niet dat het slecht is maar het leek mij zo hoog pakken met de koppeling
 
Beste Mede Magna rijders.!
ik heb een probleem. Ik heb een stomme fout gemaakt tijdens het coaten van de tank.
Ik ging er van uit dat de benzinekraan hetzelfde ontwerp was als bij een normale motor. Kraan erop en direct opname in de tank bij de benzinekraan opening. Gisteren de tank gevuld met benzine maar tot de conclusie gekomen dat er geen benzine uit de kraan kwam. Zodoende met een endoscoop in de tank gekeken en gezien dat er een leiding vanuit de benzinekraan opening loopt. Waarvan het lijkt alsof hij naar het laagste punt loopt. Alleen weet ik dit niet 100% zeker. Daar is dus waarschijnlijk epoxy in gelopen. Heeft iemand misschien een "oude, kapotte, niet redbare tank" die ik open kan maken om te kijken hoe het in elkaar zit.
Of weet iemand hoe de benzine "pickup" werkt in de tank of hoe dat zit.

Uiteindelijk weer wat geleerd. Na het coaten dus meteen met een imbussleutel in het gat gestoken van de benzinekraan, maar daar was open.(er vanuitgaand dat het gewoon een normaal ontwerp was). Voortaan maar meteen na het coaten van een tank met perslucht, erdoorheen blazen.

Het gaat trouwens om een 1985 VF700C. Zonder dat "extra" kleine benzine tankje.
 
Ik heb het opgelost. Ik ben met een endoscoop camera de tank in gegaan, om te kunnen kijken hoe het in elkaar zit en werkt. Vervolgens in het buisje dat naar het diepste punt van de tank loopt, zo laag mogelijk als waar ik bij kwam 2 gaten van 4mm in geboord. Dit zou voldoende flow moeten hebben. het enigste nadeel is dat ik de tank iets minder ver leeg kan rijden. Maar dat gebeurd zowiezo nooit.
 
Hey yall, relatively new to this group, I've got an 87 super magna I bought recently and shes got some issues. A slight oil leak, it tried to overheat on me the other day, but those are things I can fix later. The most pressing at the moment is it just doesn't run right. Low end it stumbles and stutters bad, doesn't like to idle without the choke for a few moments when it's cold, and it won't get into the power and stop stumbling until roughly 5 thousand rpm. I think the carbs need to be cleaned but parts for 87 700s aren't easy to find. I was hoping for you all input before I go diving off into stripping it apart to repair

Reactie:
I post this whenever I get the chance…check your air filter

306781395_689505385573_7599704419556606395_n.jpg


306551164_689505430483_4960106397112975339_n.jpg
 
Ik vraag mij dan echt af hoe die meuk in dat filter komt. Hoe in hemelsnaam kan je een eikel opzuigen of is het een woonplaats geweest van een muizenfamilie?
weird....
 
Iemand met een 3rd gen Magna die een schaarkrik (of iets dergelijks) gebruikt?
Tips inzake dit onderwerp zijn welkom.

Ik vind t verre van ideaal om de wielen te poetsen en de ketting bij te houden terwijl ik op mijn buik op de garage vloer lig.
En de Magna steeds een metertje moet verplaatsen om zo heel de ketting gehad te hebben :-)
 
Iemand met een 3rd gen Magna die een schaarkrik (of iets dergelijks) gebruikt?
Tips inzake dit onderwerp zijn welkom.

Ik vind t verre van ideaal om de wielen te poetsen en de ketting bij te houden terwijl ik op mijn buik op de garage vloer lig.
En de Magna steeds een metertje moet verplaatsen om zo heel de ketting gehad te hebben :-)
9705391-motorlift-1-510x510.jpg
 
Ik bedoelde niet het gewicht van de bok zelf maar het gewicht wat deze mag liften, +/- 700 kg.
Maar..... , beter een te zware uitvoering en stabiel als een kleine lichte uitvoering die omvalt of door de pootjes zakt.
 
Ik zie redelijk vaak supers voorbijkomen die naast de koplamp nog twee extra lampen hebben.
is er een speciale bracket te krijgen (universeel of ander type motor) die op de super past?
en weet iemand welke dat is en evt waar aan te schaffen?
hoor het graag.
Goeiendag magna maten.
iemand die mij hier nog mee kan helpen?
ik zie genoeg op internet oppoppen maar weet niet of het past en om nu een dikke 100 euro neer te tikken en niet zeker weten of het past doe ik niet.
laat effe weten of er iemand is die zo een spotlight bracket heeeft die op de super magna past.
hoor het graag.
 
Mede magnafanaten.
Iemand tips om de voorste kleppendekselpakking goed dicht te krijgen? Hij is nieuw maar nou na ongeveer 2000km zweet hij op het voorste/laagste stuk. Eigenlijk zijn die pakkingen vrij eenvoudig. Maar misschien was het fout om ze kruislings aan te draaien?

En iemand een tip voor de voorvork keerringen. Ook allebei nieuw maar 1 lekt alsnog. Ik denk eraan om er maar originele in te zetten. 😂
 
Mede magnafanaten.
Iemand tips om de voorste kleppendekselpakking goed dicht te krijgen? Hij is nieuw maar nou na ongeveer 2000km zweet hij op het voorste/laagste stuk. Eigenlijk zijn die pakkingen vrij eenvoudig. Maar misschien was het fout om ze kruislings aan te draaien?
die hoort gewoon niet te zweten/lekken en moet je ZEKER niet vaster aandraaien, dan draai je de bout kapot. Het zijn bouten met een kraag en zodra de kraag "aan" zit kun je gewoon niet vaster.
Je kunt ze evt wel héél licht met vloeibare pakking ingesmeerd monteren of met wat contactlijm insmeren voor montage.
Een trucje wat ik wel eens gebruikt heb om oude pakkingen weer vloeistofdicht te monteren is een hele dunne 12mm carrosseriering tussen de bout en verchroomde ring te leggen bij monteren, dan druk je het deksel net wat vaster.

en wat betreft de keerring, weet je 200% zeker dat er geen beschadiging in de poot zit?
 
Mede magnafanaten.
Iemand tips om de voorste kleppendekselpakking goed dicht te krijgen? Hij is nieuw maar nou na ongeveer 2000km zweet hij op het voorste/laagste stuk. Eigenlijk zijn die pakkingen vrij eenvoudig. Maar misschien was het fout om ze kruislings aan te draaien?

En iemand een tip voor de voorvork keerringen. Ook allebei nieuw maar 1 lekt alsnog. Ik denk eraan om er maar originele in te zetten. 😂
Is wel raar je dat het na 2000km al lekt. Inderdaad zoals magnamaniac zei, bij de mijne zat er ook een extra dunne carosseriering tussen de bout en deksel.
En smeer die vloeibare pakking idd heel dun, want bij zat het hele oliezeefje onder in het carter vol met pakkingslierten.

Het zou ook nog kunnen dat het deksel al eens geforceerd is aangedraaid en dat die krom getrokken is. Misschien zat het ooit als eens vast met extra carrosserie ringen.
Je weet het niet.
 
die hoort gewoon niet te zweten/lekken en moet je ZEKER niet vaster aandraaien, dan draai je de bout kapot. Het zijn bouten met een kraag en zodra de kraag "aan" zit kun je gewoon niet vaster.
Je kunt ze evt wel héél licht met vloeibare pakking ingesmeerd monteren of met wat contactlijm insmeren voor montage.
Een trucje wat ik wel eens gebruikt heb om oude pakkingen weer vloeistofdicht te monteren is een hele dunne 12mm carrosseriering tussen de bout en verchroomde ring te leggen bij monteren, dan druk je het deksel net wat vaster.

en wat betreft de keerring, weet je 200% zeker dat er geen beschadiging in de poot zit?
Bedankt voor de reacties. Vaster Aandraaien werkt inderdaad niet, dat weet ik. Gezien het design van de bout werkt die kraag inderdaad als eindpunt.
Ik zal ergens deze week, eens kijken om de koelvloeistof af te laten en de radiator te verwijderen. Anders kom je er niet fatsoendelijk bij. En dan inderdaad met een klein laagje vloeibare pakking en een dunne carosserie ring alles weer monteren. Als hij een beetje krom zou zijn, zou het eigenlijk alsnog door de pakking opgevangen moeten kunnen worden. De pakkingen van de achterste kleppendeksel lekken niet. :P

Als ik voel aan de poot dan voel ik geen beschadiging. Maar als ik hem toch weer uit elkaar moet halen, zal ik hem misschien eens voorzichtig polijsten. Door de dikkere voorvork olie kan het eigenlijk niet komen toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan