Wie rijdt er met een coolpack?

Als ik met de warme dagen op de motor zit, dan gebruik ik een koelvest van Alpinestars.
Het geeft wel wat koeling, maar niet genoeg als voor die dagen zoals vandaag.
alpinestars-cooling-vest-koelvest.jpg
 
Is dat werkkeding?
Haha, jij doelt waarschijnlijk op een geperforeerde leren politiebroek... deze broek is lang niet op iedere motor handig. Als de koel vin van de radiateur begint te blazen heb je met een geperforeerde broek erg veel last. De geperforeerde jas is wel een aanrader!
 
Dan toch misdadig, steek en kogelwerend. Lijkt op een koelvest maar werkt anders.
Ah, ok, verkeerd geïnformeerd dus. Jij liever dan ik, in ieder geval, totdat je hem nodig blijkt te hebben, natuurlijk. (Nou ja, dan wil ik ook liever niet in je schoenen staan natuurlijk, laten we hopen dat het nooit nodig is...)
 
Een koelvest dus. Als je daarop googled vindt een massa aan aanbieders. Vanaf zo'n €50,- tot wel €300,- testen zijn er nagenoeg niet gedaan. Alleen een paar merken zijn "getest" en dan zijn ze geweldig ( maar dat is meer zo'n wc-eend reclame : wij van wc eend adviseren wc-eend)
Niet objectief. Verschillende gebruikers verhalen laten vaak zien dat er een enigszins verkoelende werking vanuit gaat maar de 8 uur lange verkoeling g en de 15 gr verlaging in temp wordt maar zelden gahaald. Daarbij de prijs : WTF. Ik vindt het veel geld. Maar dat moet ieder voor zichzelf weten.
Wat ook, voor mij, prima werkt. Ik heb van de lidl een soort coolmax sportshirts, mouwloos. Als je die in water dompelt. Goed uitwringt en dan onder je jas, (geventileerd of doorwaai) heb je daar zo een 30-60 minuten plezier van. Het zit veel prettiger dan een nat T-shirt en geeft wat verkoeling en dat voor €6,95 p/s
Ik zou zeggen probeer eens wat uit
 
Ik heb die van inuteq, of zo iets.. word veel gebruikt bij stratenmakers, en buitenberoepen, en bij ms patiënten..
Bij deze temperaturen op mijn werk, 30,tot 32 graden houd hij het 3,5 tot 4 uur vol.
Er zit dan een t-shirt overheen bij hitte protocol, en anders een zorg-uniform. Ik doe h3m an op me 2erk bin 2u graden en koelt zeker een aantal graden. Als ik een schtatting mag maken in denk 5 tot 7 max.

Op de motor is dat een ander verhaal.. gaat dan 2 tot 3 uur mee, maar dan koelt het behoorlijk,heb een dubbel laags kevlar hoodie er over aan,en dito ubbel laags kevlar broek van john doe, met coolmax technologie. Dan is het tot 33 graden prima te rijden vanaf 35km per uur. Niet stilstaan! Rijd ik met 22 graden prima in kevlar, zonder vestje, doe ik hem dan an, is het mij echt te koud.. Ik voel dan ook echt koud aan op middel en buik.

Ik heb het al gauw warm..
 
Terug
Bovenaan Onderaan