Vampiremax
Plasticnotfantastic
- 24 mrt 2007
- 3.362
- 1.117
Shoei X-spirit 3 hier, puur voor pasvorm en veiligheid gekocht. Ik heb gewoon gekeken welke sharp 5 sterren helm mij goed past, shark en agv zaten niet super, Shoei zit als gegoten.
ik denk dat er niemand met een hele dure helm rijdt. duur impliceert dat het zijn geld niet waard is en als je een helm koopt voor veel geld dan vind je dat ket kennelijk waard. en over wat veel geld is valt te debatteren maar dat is voor iedereen anders. voor de 1 kost een helm van 100 euro te veel geld en de ander ziet een helm van 1200 euro als een koopje.Zijn er motorfanaten die met een ontzettend dure helm rijden?
Koop je die voor de heb en of is het een verzamel item?
Of rijd je met zo`n helm en maar hopen dat je heelhuids thuis komt?
Of zijn deze dure helmen beter dan de minder dure?
Deze AGV in Rossi stijl kostte eigenlijk €1500,= en is nu afgeprijsd naar €1179,=.
Die is al meer waard dan mijn motor.
[afbeelding]
Zelfde redenen voor mij, zelfde helm
(Fijn ding he!)
Arai is inderdaad goed. Koop je een zwarte voor 400 euro wil je dezelfde met jaren 80-90 kleuren design betaal je een paar honderd euro meer. Doe mij maar een zwarte vind ik persoonlijk ook mooier. De hele dure zullen lichter zijn maar dat rij ik er niet aan af.
Racers rijden denk ik gemiddeld wat vaker met 'dure' helmen.
Ik vermoed dat 'Racers' wat vaker een paar specifieke wensen/eisen hebben (bijvoorbeeld aerodynamica en zicht) die met de gemddelde 'toer'helmen niet worden geboden.
Ikzelf heb ook recentelijk een Shoei X-Spirit 3 gekocht. Ik vind het fijn dat het zicht naar boven uitstekend is, ook als je met je kin op de tank ligt. De spoilers zorgen dat ie ook bij zeer hoge snelheid 'rustig' blijft zitten en niet omhoog kruipt.
Ik bedoelde dat een peperdure Arai lichter zal zijn dan mijn Arai van 400 euro. Pasvorm hangt van je kop af mij past een Arai goed.Arai's zijn niet zo licht (met een lichte helm heb je bij een val de minste kans op schade aan je nek).
Maar ze hebben wel mooie replica's, ik heb er een van Phil Read.
In de aanbieding was hij niet eens zo heel erg duur.
Ik bedoelde dat een peperdure Arai lichter zal zijn dan mijn Arai van 400 euro. Pasvorm hangt van je kop af mij past een Arai goed.
Wat ik wel een voordeel vind van elke Arai is de dubbel d sluiting. Die kliksluiitngen gaan altijd ruimer zitten na een paar keer opzetten en dat lijkt mij niet veilig.
Met de Arai ging 200+ km/u op de naked prima. Maar ik heb maar 1 keer een andere helm gehad dus kan niet vergelijken.dit klopt wel inderdaad. Had hiervoor een shark die altijd op begon te stijgen richting de ramshoek, geen fijn gevoel. Na dit een paar keer te hebben meegemaakt wil je gewoon een betere helm.
Helmen met DD sluitingen ook (waarschijnlijk omdat de voeringen en/of riempjes gaan "werken"), alleen met een DD stel je het in feite elke keer dat je de helm opzet. Met een kliksluiting kun je gewoon een klikje meer of minder doen, of het riempje stellen als het bereik van het klikkertje niet voldoende is. Ik heb het ooit een tijd geprobeerd met die DD sluiting maar ik werd er helemaal kriegel vanWat ik wel een voordeel vind van elke Arai is de dubbel d sluiting. Die kliksluiitngen gaan altijd ruimer zitten na een paar keer opzetten en dat lijkt mij niet veilig.
Als je duizenden euro's voor een setje velgen betaalt kan 1500 euro voor een helm er ook nog wel vanaf denk ikRacers rijden denk ik gemiddeld wat vaker met 'dure' helmen.
Ik vermoed dat 'Racers' wat vaker een paar specifieke wensen/eisen hebben (bijvoorbeeld aerodynamica en zicht) die met de gemddelde 'toer'helmen niet worden geboden.
Ikzelf heb ook recentelijk een Shoei X-Spirit 3 gekocht. Ik vind het fijn dat het zicht naar boven uitstekend is, ook als je met je kin op de tank ligt. De spoilers zorgen dat ie ook bij zeer hoge snelheid 'rustig' blijft zitten en niet omhoog kruipt.
Handmade in Japan.En een Arai is geen helm he, het is een Arai; aldus Arai san.
Helmen met DD sluitingen ook (waarschijnlijk omdat de voeringen en/of riempjes gaan "werken"), alleen met een DD stel je het in feite elke keer dat je de helm opzet. Met een kliksluiting kun je gewoon een klikje meer of minder doen, of het riempje stellen als het bereik van het klikkertje niet voldoende is. Ik heb het ooit een tijd geprobeerd met die DD sluiting maar ik werd er helemaal kriegel van
Rijd je ook in t-shirt? Zo zonde van je pak als je valt.Maatje had zo dure isle of man helm gekocht en reed er soms mee, helaas op de dag dat hij een ongeluk had had hij deze ook op, erg zonde maar hij heeft verder geen schade aan zijn hoofd en nek, helm is helaas afgeschreven en er is er ook geen zelfde meer te krijgen.
Zelf ooit zo replica gekocht voor dacht 600 tja wat is duur helm zat super en was mooi had eigenlijk niet zo naar de prijs gekeken, nu met ww verkeer zou ik het niet zo snel meer doen me helm slijt als een gek en moet elke 3 jaar wel een nieuwe kopen of groot onderhoud zoals vizier, binnenvoering enz.
Arai RX-7V, iets van €950 voor betaald.
Waarom?
- Omdat het kan.
- Qua pasvorm heb ik nog geen gelijkwaardige helm opgehad.
- Stuk beter gestroomlijnd dan de SR-1 die ik hiervoor had.
edit:
- Ventilatieklepjes en viziermechanisme zijn een heel stuk degelijker dan alles wat ik hiervoor op heb gehad. Ook eerdere Arai's hadden vooral een brak viziersysteem.