Dat begrijp ik dus niet. Zo'n kliksysteem doe je toch in een paar seconden met je linkerhand losser of strakker zetten, ook onder het rijden? Ik wel iig. Bovendien weet ik dat 'ie bij mij op vijf klikjes precies goed staat.Je bent een week of twee aan het wennen en daarna wil je geen andere sluiting meer, een DD sluiting zit altijd precies goed. Met een kliksysteem irriteer ik me ook onder het rijden vaak aan een te los danwel te strak kinbandje.
Daar ga ik dus echt geen jaar voor oefenenRij nu een paar jaar met zo'n sluiting en vast- en loshalen gaat nu ook met een hand.
Wacht! Ik snap opeens wat je bedoelt met kliksluiting. Nee, ik bedoel zo'n ratelsluiting. Die kliksluitingen gaan nergens over inderdaad. Die heb ik op de brommerhelm.
Met de Arai ging 200+ km/u op de naked prima. Maar ik heb maar 1 keer een andere helm gehad dus kan niet vergelijken.
Rijd je ook in t-shirt? Zo zonde van je pak als je valt.
Als je koppijn krijgt van je helm, heb je gewoon een niet goed passende helm gekocht
Mee eens
m.a.w. het wil niet zeggen dat een dure helm altijd de beste optie is, passen tot je oren er ongeveer afvallen wel.
Maar had de AGV ook niet gekocht om mee te rijden, meer als verzamelobject/hebbeding en daarin past ie perfect
Dat is ook een redelijke aanname die je daar stelt.Arai's zijn niet zo licht (met een lichte helm heb je bij een val de minste kans op schade aan je nek).
Deze AGV in Rossi stijl kostte eigenlijk €1500,= en is nu afgeprijsd naar €1179,=.
Die is al meer waard dan mijn motor.
[afbeelding]
Ik heb een goedkope HJC IS 17. Dat ging met 250 km/u op mijn vmax ook prima.
Af en toe ga je een half uurtje met dat ding op je hoofd in de kast zitten, totdat het te erg wordt, meen ik te begrijpen. Het moet maar je hobby zijn.
Kan de AGV max een half uurtje op en dan MOET ie af, want knallende koppijn..
Voor mijn gevoel is het meer een hardcore racehelm, terwijl de Arai meer comfort biedt (op mijn hoofd dan)
Correct, maak ik 'vroem, vroem' geluidjes en steek ik een 2-takt geurkaars aan.