Als ik een helm koop is het niet om er goed uit te zien, maar dat ie comfortabel is, een volledig verwijderbare liner heeft, en geen dubbele D sluiting heeft.
HJC IS Max II: 200-220€
Komt ook in leuke designs.
Veilig? Is gekeurd, en dat is het belangrijkste.
Deze helm kan ik makkelijk 3 uren aan een stuk aan houden, mits ik m'n helmmuts wel juist heb gepositioneerd, anders krijg ik een deuk in m'n schedel
Dat moet ik toch regelmatig doen. Welnu:Probeer iemand die niets met motorfietsen heeft maar eens uit te leggen waarom je op zo een ding gaat zitten als je ook lekker comfortabel in de auto kunt zitten
Arai RX-7V, iets van €950 voor betaald.
Waarom?
- Omdat het kan.
- Qua pasvorm heb ik nog geen gelijkwaardige helm opgehad.
- Stuk beter gestroomlijnd dan de SR-1 die ik hiervoor had.
edit:
- Ventilatieklepjes en viziermechanisme zijn een heel stuk degelijker dan alles wat ik hiervoor op heb gehad. Ook eerdere Arai's hadden vooral een brak viziersysteem.
Ik ben dan wel benieuwd over hoe vaak je een nieuwe koopt. Vast niet elke 3 jaar.
Ze zijn wel fijner inderdaad zit strakker.Je bent een week of twee aan het wennen en daarna wil je geen andere sluiting meer, een DD sluiting zit altijd precies goed. Met een kliksysteem irriteer ik me ook onder het rijden vaak aan een te los danwel te strak kinbandje.
Rij nu een paar jaar met zo'n sluiting en vast- en loshalen gaat nu ook met een hand.
Die heb ik ook 3 jaar geleden ooit eens voor 150 gekocht.Ik heb een goedkope HJC IS 17. Dat ging met 250 km/u op mijn vmax ook prima.
En dan nog telaat komenEr zijn meer mensen die helmen verzamelen net als horloges. Ieder zijn ding prima toch.
Ik heb wel eens begrepen dat je bepaalde circuits niet op komt met een kliksluiting en dat d-riem veiliger zou zijn?
Geen idee. Mijn Shoei XR1100 heeft een D-riem. Ben eraan gewend. Enkel met kouwe klauwe is het knap lastig deze los te krijgen (hoera voor de verwarmde handschoenen)
Da's dan een kunstje dat ik nog niet helemaal door heb denk ik. Zojuist nog even geprobeerd maar ik moet 'm echt even lospeuteren. Kost me maar een seconde, maar met steenkoude vingertoppen lukt me dat dus niet. Ben wel vaker gewoon naar binnen gewandeld met de helm op m'n kop. Even de handen spoelen met lekker warm water uit de koude kraan (Hoezo moeilijk dan? je kan toch je duim of vinger achter de onderste D-ring drukken en hem omhoog trekken. Nooit problemen mee.
Juist dat kost me minder moeite dan met een klikding. Ik laat het bandje altijd nèt aan vastzitten, dan hoef ik alleen maar aan het riempje te trekken en m'n helm zit vast.Het is wel iets meer moeite om het vast te krijgen, maar je trekt hem wel elke keer strak. Daarmee komt hij dus niet op den duur losser te ziiten. bijvoorbeeld als je net naar de kapper bent geweest
W00T!! Ik heb 't net nog even rustig op de bank geprobeerd. Door tegen de onderste ring aan te duwen komt 'ie alvast een beetje los zodat je meer ruimte hebt! Vet! Rijd er al ruim 3 jaar / 60.000km mee rond en dit trucje kende ik nog niet!
ik ben afgelopen jaar begonnen met circuitrijden en heb toen een AGV pista GP Project 46 gekocht. toendertijd omdat iedereen riep dat agv goed zou moeten zijn en ik het echt een geweldig vette helm vind.
in oktober ben ik gecrasht en is er schade op gekomen. niet veel maar het materiaal moet 100% zijn. heb eergisteren dan de nieuwe helm opgehaald..
wederom een pista GP project 46
en ja het is veel geld en voor straat is het helemaal niks ( veel te gehorig ) maar op het circuit fenomenaal. na de crash was ik de achterspoiler verloren en voelde ik direct op het rechte stuk de wind aan mijn hoofd rukken. het zicht wat ik er mee heb is perfect en zeer ruim ( vizierruimte is groter en vooral hoger voor als je langs de motor hangt )
[afbeelding]
Mocht je er dus nog eentje zoeken met mooie kortingik heb er nog eentje over haha
Zijn er motorfanaten die met een ontzettend dure helm rijden?
Koop je die voor de heb en of is het een verzamel item?
Of rijd je met zo`n helm en maar hopen dat je heelhuids thuis komt?
Of zijn deze dure helmen beter dan de minder dure?
Deze AGV in Rossi stijl kostte eigenlijk €1500,= en is nu afgeprijsd naar €1179,=.
Die is al meer waard dan mijn motor.
[afbeelding]
Toen had je dus even geen hele dure helm.
als je aan t rode bandje trekt gaat t nog makkelijker
Het is net als een BH bandje een paar keer oefenen en je krijgt ze zo los. Het scheelt ook hoe graag je wilt.W00T!! Ik heb 't net nog even rustig op de bank geprobeerd. Door tegen de onderste ring aan te duwen komt 'ie alvast een beetje los zodat je meer ruimte hebt! Vet! Rijd er al ruim 3 jaar / 60.000km mee rond en dit trucje kende ik nog niet!