Wie rijdt er RF 400/600/900R deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

RML

MF veteraan
5 jun 2003
6.428
1
35
Oenkerk
Hier deel 2 van het RF topic, het vorige moest eigenlijk dicht en het werd al wat onoverzichtelijk dus nu een 2e deel. Ook hier kunnen we onze verhalen kwijt.

Hier de link naar het vorige RF topic




 
Laatst bewerkt:

Sjefske

MF veteraan
31 jul 2002
1.839
0
Den Helder
Ik word een beetje flauw van die spam van je. Is een keertje je dempers aanbieden ok. Maar elke week opnieuw schiet natuurlijk niet op. En dan ook nog 's een plaatje en het geluid van een CBR posten in een hagelnieuw RF topic?? :?

Gezocht en gevonden lijkt me een betere plaats om 't aan te bieden. Kan je 'm zelf elke keer weer ophoog schoppen. ;)

Je linkje naar een wph van een RF900 kunnen waarschijnlijk een hoop mensen in dit topic gebruiken en waarderen :}
 

willem169

MF veteraan
22 mrt 2002
3.659
14
Bleiswijk
Nou, ik heb dus een nieuwe ;)
Dus die zal wel recht zijn...

Ik hoop echt deze week klaar te zijn
zucht, 't zou tijd worden. :)
 

RML

MF veteraan
5 jun 2003
6.428
1
35
Oenkerk
Sorry had je kleine link niet gezien en de zijkuip delen zijn voor een 900 versie. Voor de niet-kenners onder ons toch leuk om te weten :+
 

nopper

MF veteraan
11 jun 2004
3.160
0
meerhout
Ik ben aan nieuwe banden toe voor mijn RF900. Ik rijd sportief, maar niet super-sportief. Verder rijd ik zelden in de regen, maar het gebeurt wel (maar ik vind het niet erg het dan wat rustiger aan te doen).

Nu liggen er Metzelers (MEZ4) op. Die waren al half versleten toen ik de motor kocht, maar hebben me toch nog 7000km ver gebracht. Dus niet slecht. Over de stuur-eigenschappen ben ik echter minder tevreden. Ik moet echt werken om de motor de bocht in te sturen. Dit heeft misschien wel te maken met het feit dat de vorige eigenaar hem nogal heeft afgeplat (het leek wel of die vent in elke bocht afstapte om 'em te duwen. De zijkanten waren amper versleten)

Welke banden raden jullie mij nu aan. Ik zoek een goed compromis tussen veel kilometers en toch een redelijk sportief gebruik.

Nu ligt er achter een 180/55/17 maar in onderhoudsboekje staat een 170/60/17. Welke stuurt het best???
 

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
40
Ik rij met 180 achter. Stuurt volgens mij toch het best en de rim is goed zodat de band niet bol of vlak staat.

Ik heb goede ervaringen met de 'normale' D207 en D208 maar rij nu de minder sportieve BT020NT omwille van de km'ers.

Ik zou zeggen de D208, BT010, ... zowat iedere goede middenklasse sportband. Er zijn hier topics genoeg over banden dus zoek daar maar eens in.

Banden hangen natuurlijk zeer sterk af van je rijstijl en waar jij vertrouwen in hebt. De ene zweren bij Dunlop, de andere Bridgestone, ....

PS De D207 reed ik op in 8000 km, de D208 in slechts 6000 km (maar hij lekte een beetje waardoor mijn bandenspanning niet altijd goed was).
 

ikuzus

Banned User
21 okt 2002
2.307
0
Ik ben aan nieuwe banden toe voor mijn RF900. Ik rijd sportief, maar niet super-sportief. Verder rijd ik zelden in de regen, maar het gebeurt wel (maar ik vind het niet erg het dan wat rustiger aan te doen).

Nu liggen er Metzelers (MEZ4) op. Die waren al half versleten toen ik de motor kocht, maar hebben me toch nog 7000km ver gebracht. Dus niet slecht. Over de stuur-eigenschappen ben ik echter minder tevreden. Ik moet echt werken om de motor de bocht in te sturen. Dit heeft misschien wel te maken met het feit dat de vorige eigenaar hem nogal heeft afgeplat (het leek wel of die vent in elke bocht
afstapte om 'em te duwen. De zijkanten waren amper versleten)

Welke banden raden jullie mij nu aan. Ik zoek een goed compromis tussen veel kilometers en toch een redelijk sportief gebruik.

Nu ligt er achter een 180/55/17 maar in onderhoudsboekje staat een 170/60/17. Welke stuurt het best???
In deel 1 vroeg je naar een foto uit werkplaatshandboek...

Hier een link naar werkplaatshandboek, is wel in het Duits.....
 

RF de Boer

MF'er
20 feb 2004
226
0
Venhuizen
Ik ben aan nieuwe banden toe voor mijn RF900. Ik rijd sportief, maar niet super-sportief. Verder rijd ik zelden in de regen, maar het gebeurt wel (maar ik vind het niet erg het dan wat rustiger aan te doen).

Nu liggen er Metzelers (MEZ4) op. Die waren al half versleten toen ik de motor kocht, maar hebben me toch nog 7000km ver gebracht. Dus niet slecht. Over de stuur-eigenschappen ben ik echter minder tevreden. Ik moet echt werken om de motor de bocht in te sturen. Dit heeft misschien wel te maken met het feit dat de vorige eigenaar hem nogal heeft afgeplat (het leek wel of die vent in elke bocht afstapte om 'em te duwen. De zijkanten waren amper versleten)

Welke banden raden jullie mij nu aan. Ik zoek een goed compromis tussen veel kilometers en toch een redelijk sportief gebruik.

Nu ligt er achter een 180/55/17 maar in onderhoudsboekje staat een 170/60/17. Welke stuurt het best???
Dat zwaar insturen heeft te maken met de 180 breedte, met een 170 er stuurt hij wat lichter.Ik heb nu een paar sets versleten maar mijn voorkeur naar alround eigenschappen ((zeer)sportief-duo-solo-levensduur)is dan toch de Bridgestone BT020 achter en de BT 010 voor. 8-)
 

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
6.411
41
38
Helmond
Bezoek site
Ik heb nu nog een BT010 voor maar volgende keer wordt dat toch weer een bt020 achter altijd nog bt020 gehad en nooit klachten gehad. alleen die 010 voor gaat nog geen 5000km mee bij mij :( en dat met ongeveer een 40.000 km per jaar is vrij prijzig aan het worden :( :(

Die kuipdelen passen niet zonder meer op een 600 ivm de 2 (met ieder 2 bevestigingspunten) achterhandvatten van een 600 daar waar de 900 een spoilertje heeft met 2 bevestigingspunten in totaal.
Voor de rest lijkt het me wel te passen.

had je ze over RFdeboer ?
 

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
40
Ik heb nu nog een BT010 voor maar volgende keer wordt dat toch weer een bt020 achter altijd nog bt020 gehad en nooit klachten gehad. alleen die 010 voor gaat nog geen 5000km mee bij mij :( en dat met ongeveer een 40.000 km per jaar is vrij prijzig aan het worden :( :(

Die kuipdelen passen niet zonder meer op een 600 ivm de 2 (met ieder 2 bevestigingspunten) achterhandvatten van een 600 daar waar de 900 een spoilertje heeft met 2 bevestigingspunten in totaal.
Voor de rest lijkt het me wel te passen.

had je ze over RFdeboer ?
subframe 600 - 900 is anders. Kont van 600 zit wat lager en is korter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.