Wie rijdt er RF 400/600/900R deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had in het eerste topic van de RF al gemeld dat ik een compressie had op de cilinders van 9.1, 4.3, 10.2 en 10.1. Nu is de motor gister naar de dealer geweest en deze heeft hem even na gekeken en kwam erachter dat 1 van de gasnaalden kapot was en 1 zwaar versleten. :X

Nu ik een tijdje met Shell motor olie rij en de motor regelmatig hoog de toeren in jaag heeft hij wederom de compressie gemeten en kwam tot verbazing dat de compressie toe en afgenomen was tot, 9.4, 7.8, 9.5 en 9.7. :o

Het lijkt erop dat de 2e cilinder eindelijk wat meer compressie geeft maar dat 2 anderen wat minder meedoen. :?

Ik rij sinds vandaag met de standaard uitlaat zonder begrensing en de open lucht filter verwijderd en de originele wederom geplaatst in de hoop dat de compressie toeneemt en daardoor een smak geld hoop te besparen vwb een nieuw blok. *D

Tevens lig ik nog in dubio vwb de velgen. Ik vind de velgen met de spaken in het zilver en de rest zwart metallic mooi maar misschien is helemaal zwart metallic ook wel erg mooi. Misschien is een afwijkende kleur ook wel een optie. })

Waar ik nu wel uit ben is dat volgend najaar de uitlaat veranderd wordt. Er komt dan links een dikke pijp en ook rechts een pijp, ook dan zal hij een testbank bezoeken om hem perfect te laten afstellen. :]

Als het een beetje meezit en het ook lukt dan heb ik binnenkort een wit achterlicht unit. Een vriend van me zegt dit te kunnen maken en hij schijnt het ook al voor zijn auto gemaakt te hebben, dus ik wacht af... :P

Verders heb ik nog 2 kleine suzuki logo's laten maken voor op de zijkant van de tank ook na meningen van jullie de motor af is qua stickers. :)

Heeft iemand van jullie nog een idee of ik nog wat met de remklauwen kan doen of zal ik het gewoon zo laten als het nu is :?

Ik zit alleen nog wat met de achterbrug, eigenlijk wil ik deze chroom hebben maar als dat niet kan vraag ik me af of ik alles moet slopen om deze ook zwart metallic te spuiten.

Nou ik ben uitgeluld. :+
 
Ik had in het eerste topic van de RF al gemeld dat ik een compressie had op de cilinders van 9.1, 4.3, 10.2 en 10.1. Nu is de motor gister naar de dealer geweest en deze heeft hem even na gekeken en kwam erachter dat 1 van de gasnaalden kapot was en 1 zwaar versleten. :X

Nu ik een tijdje met Shell motor olie rij en de motor regelmatig hoog de toeren in jaag heeft hij wederom de compressie gemeten en kwam tot verbazing dat de compressie toe en afgenomen was tot, 9.4, 7.8, 9.5 en 9.7. :o

Het lijkt erop dat de 2e cilinder eindelijk wat meer compressie geeft maar dat 2 anderen wat minder meedoen. :?

Ik rij sinds vandaag met de standaard uitlaat zonder begrensing en de open lucht filter verwijderd en de originele wederom geplaatst in de hoop dat de compressie toeneemt en daardoor een smak geld hoop te besparen vwb een nieuw blok. *D
:? Had je dealer enig idee hoe die compressiewaarden zo verschillend kunnen zijn?

En mag je nu officieel vol vermogen rijden?
Tevens lig ik nog in dubio vwb de velgen. Ik vind de velgen met de spaken in het zilver en de rest zwart metallic mooi maar misschien is helemaal zwart metallic ook wel erg mooi. Misschien is een afwijkende kleur ook wel een optie. })
Volgens mij is het 't mooist als je nog iets van een contrasterende kleur hebt in je motor. OF hij moet echt HELEMAAL zwart worden. Maar dan dus ook een helemaal zwart pak en carbon dempers.
Waar ik nu wel uit ben is dat volgend najaar de uitlaat veranderd wordt. Er komt dan links een dikke pijp en ook rechts een pijp, ook dan zal hij een testbank bezoeken om hem perfect te laten afstellen. :]

Als het een beetje meezit en het ook lukt dan heb ik binnenkort een wit achterlicht unit. Een vriend van me zegt dit te kunnen maken en hij schijnt het ook al voor zijn auto gemaakt te hebben, dus ik wacht af... :P
Hier ben ik wel heel benieuwd naar! Ga je dat laten maken ergens? Heb je d'r al een adres voor (dit voor wat betreft de uitlaten)?

Verders heb ik nog 2 kleine suzuki logo's laten maken voor op de zijkant van de tank ook na meningen van jullie de motor af is qua stickers. :)
;)
Heeft iemand van jullie nog een idee of ik nog wat met de remklauwen kan doen of zal ik het gewoon zo laten als het nu is :?
Op een zwarte motor horen goudkleurige remklauwen! Maar natuurlijk niet als jij je velgen helemaal zwart laat. ;)
Ik zit alleen nog wat met de achterbrug, eigenlijk wil ik deze chroom hebben maar als dat niet kan vraag ik me af of ik alles moet slopen om deze ook zwart metallic te spuiten.

Nou ik ben uitgeluld. :+
Ik zou echt niet weten of je dat kan laten verchromen. Maar ook als je 'm zou willen laten spuiten moet ie er helemaal af.
Ik zou 'm zelf alleen nooit laten spuiten of poedercoaten. Is toch een stukje contrast in je fiets. Maar da's mijn mening. ;)

[me]Sjefske is nu ook uitgeluld. Ga maar 's naar m'n nest toe denk ik.[/me] :z
 
:? Had je dealer enig idee hoe die compressiewaarden zo verschillend kunnen zijn?

En mag je nu officieel vol vermogen rijden?

De dealer gokte op een andere rijstijl en andere olie en nee ik mag nog niet vol vermogen rijden maar ik probeer het een maand uit om te kijken of de compressie terug komt, vandaar dat de standaard pijp er nu ook op zitVolgens mij is het 't mooist als je nog iets van een contrasterende kleur hebt in je motor. OF hij moet echt HELEMAAL zwart worden. Maar dan dus ook een helemaal zwart pak en carbon dempers.

en dat heb ik dus niet wat de het contrast met de zwarte motor zijn de zilveren stickers en grijs wit zwart pak. Vandaar dat ik nog twijfel.Hier ben ik wel heel benieuwd naar! Ga je dat laten maken ergens? Heb je d'r al een adres voor (dit voor wat betreft de uitlaten)?

Ik heb er een adres voor dit heb ik van Katja gekregen en zal deze zeker raadplegen. Wij (mijn vriendin die zzr250 rijdt) en ik laten onze uitlaten daar volgend jaar maken;)Op een zwarte motor horen goudkleurige remklauwen! Maar natuurlijk niet als jij je velgen helemaal zwart laat. ;)

Jou voorkeur gaat uit naar goud kleurig terwijl de rest allemaal zwart/zilver is? maar goed dat is dus jou mening ik hoop er nog veel meer te krijgen.Ik zou echt niet weten of je dat kan laten verchromen. Maar ook als je 'm zou willen laten spuiten moet ie er helemaal af.
Ik zou 'm zelf alleen nooit laten spuiten of poedercoaten. Is toch een stukje contrast in je fiets. Maar da's mijn mening. ;)

[me]Sjefske is nu ook uitgeluld. Ga maar 's naar m'n nest toe denk ik.[/me]
:z

Ik had me dit al om 00:30 uur voorgenomen en nu zit ik er nog :P
 
De dealer gokte op een andere rijstijl en andere olie en nee ik mag nog niet vol vermogen rijden maar ik probeer het een maand uit om te kijken of de compressie terug komt, vandaar dat de standaard pijp er nu ook op zit
:X :X Doe je dan wel héééééééééél voorzichtig. Je weet dat je nu zonder rijbewijs op je motor rijdt hé? Mocht er wat gebeuren, je bent ALTIJD de lul!
en dat heb ik dus niet wat de het contrast met de zwarte motor zijn de zilveren stickers en grijs wit zwart pak. Vandaar dat ik nog twijfel.
Good luck with it then ;)
Ik heb er een adres voor dit heb ik van Katja gekregen en zal deze zeker raadplegen. Wij (mijn vriendin die zzr250 rijdt) en ik laten onze uitlaten daar volgend jaar maken
PICCIE!! :P
Ik ben heel benieuwd naar die dempers. We zullen de foto's tegen die tijd wel zien!
Jou voorkeur gaat uit naar goud kleurig terwijl de rest allemaal zwart/zilver is? maar goed dat is dus jou mening ik hoop er nog veel meer te krijgen.
Tja... ik heb nu op een aantal motoren gouden klauwen gezien (dit vaak in combinatie met goudkleurige voorvorken) en dat is echt helemaal super. De kleur stickers maakte wat dat betreft niet zo veel uit.
Ik had me dit al om 00:30 uur voorgenomen en nu zit ik er nog
Sounds familiar.... :X :X
 
Dat zwaar insturen heeft te maken met de 180 breedte, met een 170 er stuurt hij wat lichter.Ik heb nu een paar sets versleten maar mijn voorkeur naar alround eigenschappen ((zeer)sportief-duo-solo-levensduur)is dan toch de Bridgestone BT020 achter en de BT 010 voor. 8-)

Hier heb ik dus écht wat aan. THX :}
 
.....
Ik zit alleen nog wat met de achterbrug, eigenlijk wil ik deze chroom hebben maar als dat niet kan vraag ik me af of ik alles moet slopen om deze ook zwart metallic te spuiten.

Nou ik ben uitgeluld. :+

Doe net als ik ga doen, steek die van de 900. *D Die is van alu en is zoiezo imho een mooier model brug. En dan kan je polijsten zoveel je wilt. Ik heb er ff aan gemeten en ik denk dat ie er zo in hangt zonder problemen, ook met het 600 wiel, maar ik ga nog even een dezer dagen mijn wiel en rem in die brug monteren. Het enige waar ik eigenlijk heel lichte twijfels over heb is of de 600 remklauw goed genoeg gaat passen zonder dat de schijf aanloopt. Maar goed, meer daarover binnenkort als ik de boel gepast heb.

[edit]Het past allemaal min of meer. *D De 600 achterwielas past alleen niet, omdat de 900 brug een soort inliggende kettingspanner en asgat heeft is de 900 as korter. De remklauw past wel op de houderplaat etc. De binnenste breedte van de brug bij de achterwiel is zo'n 2mm breder bij de 900 brug, maar dat is met een ring wel op te lossen. Zo te zien gaat hij er dus binnen niet al te lange tijd in. *D Ff een as zoeken en wat lagertjes zetten, vulringetje maken en klaar. :) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
had je ze over RFdeboer ?

Ik had ze gekocht bij een duitse ebay-er,maar na 5 weken had ik nog niets binnen.Ik heb toen bij Cama maar wat gehaald(de zwarte kleur).
Wat gebeurd er afgelopen woensdag, (na 9 weken) komen de delen uit duitsland binnen.

Ik heb er €120,= voor betaald aan de duitse vriend, dus voor dezelfde prijs liggen ze klaar voor een ieder.(excl. verzend kosten) :)
 
Op een zwarte motor horen goudkleurige remklauwen! Maar natuurlijk niet als jij je velgen helemaal zwart laat.
Jou voorkeur gaat uit naar goud kleurig terwijl de rest allemaal zwart/zilver is? maar goed dat is dus jou mening ik hoop er nog veel meer te krijgen.
full


Snap je m'n mening nu? :?

;)
 
Dat ziet er idd erg gelikt uit ik ga eens informeren wat de optie's zijn want het hart van de remschijf heeft niet die kleur...
 
hee deel 2,krijg nou wat zeg,nou heb verder niks te meden behalve dan dat ik bij deze even alle rf rijders de groeten doe:DE GROETEN VAN AFW ;)
 
nog wat.. mijn vriendin heeft haar diversion 600 ingeruild voor een kawa zzr600 uit 2001. hoef ik niet meer te wachten..
115001

 
Laatst bewerkt:
Ik mis nog wat mensen die zich niet gemeld hebben,die al dan niet meegaan met de 3e RF tour.
Voor ons is het een hele afstand, wij kunnen dus enkel last-minute beslissen bij goed weer. Als er geen donderwolken hangen kun je er donder op zeggen dat we komen. Zijn er ook andere motoren welkom : ik heb nét voor mijn vrouwtje ook een motor gekocht, maar een RF600 lag niet binnen het budget :(
 
Voor ons is het een hele afstand, wij kunnen dus enkel last-minute beslissen bij goed weer. Als er geen donderwolken hangen kun je er donder op zeggen dat we komen. Zijn er ook andere motoren welkom : ik heb nét voor mijn vrouwtje ook een motor gekocht, maar een RF600 lag niet binnen het budget :(

Misschien komt dit wat raar of vreemd over,maar het is wel een Suzuki RF-tour.
Als je nu een heleboel RF-stikkers op de motor van je vrouw plakt misschien trappen we er dan in. :X :?
Ze kan natuurlijk wel als duo mee op jouw RF, de tour rijden.
Er gaan meerdere duo's mee want Noord-Holland is mooi hoor. :P
(tenzij er mensen zijn die vinden dat elke motor mee mag natuurlijk, ik bedoel wie ben ik nou helemaal ;) )
:+
 
Hallo RFers

Weet 1 van jullie of het mogelijk is om de standaard middenpijp van een RF bij te buigen zodat de demper een paar cm lager komt te hangen?
 
Ik ben aan nieuwe banden toe voor mijn RF900. Ik rijd sportief, maar niet super-sportief. Verder rijd ik zelden in de regen, maar het gebeurt wel (maar ik vind het niet erg het dan wat rustiger aan te doen).

Nu liggen er Metzelers (MEZ4) op. Die waren al half versleten toen ik de motor kocht, maar hebben me toch nog 7000km ver gebracht. Dus niet slecht. Over de stuur-eigenschappen ben ik echter minder tevreden. Ik moet echt werken om de motor de bocht in te sturen. Dit heeft misschien wel te maken met het feit dat de vorige eigenaar hem nogal heeft afgeplat (het leek wel of die vent in elke bocht afstapte om 'em te duwen. De zijkanten waren amper versleten)

Welke banden raden jullie mij nu aan. Ik zoek een goed compromis tussen veel kilometers en toch een redelijk sportief gebruik.

Nu ligt er achter een 180/55/17 maar in onderhoudsboekje staat een 170/60/17. Welke stuurt het best???


Ik had ook eerst metzeler eronder zitten maar heb nu al het 2e setje BT010. Veel meer grip op nat en bij normaal gebruik gaan die best lang mee hoor.
ook op het circuit doen ze het trouwens best :] . Wat mij betreft de bt010 dus
Hoi, Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan