Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R ---> deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neej ach, vind het zo zonder die dingen ook wel lache. Vandaag zijn de banden bezorgd die ik bij modepreifen heb besteld, inderdaad binnen 3 dagen! aanrader dus. Setje MPP's voor 193euro. Kettingset heeft mn vader meegenomen uit haarlem, jos smit motoren, die bieden ze aan voor 112euro. Volgens mij ook nette prijs??
 
Ik zou eerst eens gaan rijden met een RF900. Naast dat een RF900 meer vermogen heeft is het ook meer een toer-sport dan een sport-toer. Ik heb toen ik mijn eerste rf600 had ook een keer overwogen een rf900 te gaan kopen maar na een proefrit was ik onder de indruk en tegelijkertijd teleurgesteld. Meer vermogen betekend niet altijd meer sensatie, volgas de 250 aantikkend dacht ik.. zo dat gaat snel snel, niks van gemerkt. Het erg soepele blok en de veel langere versnellingsbakverhouding van de rf900 maken het een heerlijk snelle zoever maar is minder sportief en wendbaar dan een RF600R.
Dadelijk ga je nog zeggen dat de rf600 sneller is dan de 900 _O-
Verhoudingen liggen anders, de 900 komt los vanaf de 3000 a 4000 toeren, de 600 pas rond de 5000 a 6000. Als je vergelijkbare motoren ernaast wil zetten uit dezelfde leeftijdskategorie kom je uit bij de Honda 900 rr Fireblade en de Gsxr1100r, maar deze zien de rf enkel langs de achterkant of van de achter-zijkant :P
Je krijgt er wel een aangenaam gevoel op, kan lekker rechtop blijven zitten als ik 230 rijd op de snelweg(ergens in Duitsland welliswaar :P) Is op dat punt een comfortabele machine
Je merkt misschien niet dat je snel gaat maar doet ie heus wel hoor, zowel in top als in optrekken. *O*
 
Dadelijk ga je nog zeggen dat de rf600 sneller is dan de 900 _O-
Verhoudingen liggen anders, de 900 komt los vanaf de 3000 a 4000 toeren, de 600 pas rond de 5000 a 6000. Als je vergelijkbare motoren ernaast wil zetten uit dezelfde leeftijdskategorie kom je uit bij de Honda 900 rr Fireblade en de Gsxr1100r, maar deze zien de rf enkel langs de achterkant of van de achter-zijkant :P
Je krijgt er wel een aangenaam gevoel op, kan lekker rechtop blijven zitten als ik 230 rijd op de snelweg(ergens in Duitsland welliswaar :P) Is op dat punt een comfortabele machine
Je merkt misschien niet dat je snel gaat maar doet ie heus wel hoor, zowel in top als in optrekken. *O*

Allez zunne....230 en rechtop zitten??.....ik moest bij 210 ècht met m'n kop op m'n teller liggen _O- anders woei ik eraf! _O-
 
Dadelijk ga je nog zeggen dat de rf600 sneller is dan de 900 _O-
Verhoudingen liggen anders, de 900 komt los vanaf de 3000 a 4000 toeren, de 600 pas rond de 5000 a 6000. Als je vergelijkbare motoren ernaast wil zetten uit dezelfde leeftijdskategorie kom je uit bij de Honda 900 rr Fireblade en de Gsxr1100r, maar deze zien de rf enkel langs de achterkant of van de achter-zijkant :P
Je krijgt er wel een aangenaam gevoel op, kan lekker rechtop blijven zitten als ik 230 rijd op de snelweg(ergens in Duitsland welliswaar :P) Is op dat punt een comfortabele machine
Je merkt misschien niet dat je snel gaat maar doet ie heus wel hoor, zowel in top als in optrekken. *O*

Nee ik had het puur over rijbeleving, heeft niks met snelheid in cijfers te maken. Ik wil hiermee zeggen dat alleen snelheid niets zegt over hoe leuk iets rijd. Rf600 is gewoon sportiever in rijgedrag dan een rf900, maar een 900 trekt er een stuk sneller mee door op de snelweg. Net als het verschil tussen mijn vorige 1000rr en de r1 die ik nu heb, beide zijn gewoon ongeveer even snel maar de rijbeleving is totaal anders! En allebij leuk vind ik, net als rf600 en rf900 allebij leuk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie. Ik laat hem morgen wel even een tijdje stationair lopen, kijken of de meter dan wel uitslaat.

wacht maar tot het mooi weer wordt dan loopt ie echt wel op...

Vooral na onze RF meeting in september :Y


Wat een meeting al niet kan doen....
Op naar de volgende meeting !

Ik heb misschien ook een goed idee voor de nacht van Assen.
Als je daar vrijdagmiddag aankomt dan vindt je nergens meer plaats op een camping.
Vorig jaar hebben wij woensdag onze tent alvast neergezet maar ik begrijp dat dit voor velen (die er ver vandaan wonen) geen optie is.
Nu dacht ik dat we ook wel een officierstent kunnen huren die we er dan een paar dagen van tevoren neerzetten met van die veldbedjes er in.
We moeten dan wel weten hoeveel er in totaal komen voor de maat van de tent en het aantal veldbedjes.
Een grote Suzuki (RF) vlag op de top zodat iedereen het kan vinden en zo na een lange rit kunnen neerstrijken in ons RF hutje...
Gezelli toch ?

en het wordt hier ( en in deel 6) alleen maar drukker ( lees;gezelliger)

leuk idee trouwens voor de TT als het zover is maar eens peilen wie er mee wil dan wil ik mijn steentje "euhm ik bedoel tentharing" wel bijdragen, meppel assen is het eind van de wereld niet...

en is dit niet ongeveer wat jij van plan was met je "achterwerk"

http://www.motor.nl/occasions/view/225MY

@ all :W
 
Laatst bewerkt:
o ja...

thanx voor de link !!

vorige eigenaar van mijn rf was gevangenis bewaker ofzo geloof ik want die hele kroonplaat van mij zit onder de krassen, heb ik het nog met je over gehad tijdens de rf meeting vondt die van jou toen zo mooi :Y


Pak een boormachine, zet er een komstaalborstel of iets in die richting op en ga net zo lang schuren en slijpen dat het ding weer als nieuw is.. zo heb ik het ook gedaan *D
 
Laatst bewerkt:
Dadelijk ga je nog zeggen dat de rf600 sneller is dan de 900 _O-
Verhoudingen liggen anders, de 900 komt los vanaf de 3000 a 4000 toeren, de 600 pas rond de 5000 a 6000. Als je vergelijkbare motoren ernaast wil zetten uit dezelfde leeftijdskategorie kom je uit bij de Honda 900 rr Fireblade en de Gsxr1100r, maar deze zien de rf enkel langs de achterkant of van de achter-zijkant :P
Je krijgt er wel een aangenaam gevoel op, kan lekker rechtop blijven zitten als ik 230 rijd op de snelweg(ergens in Duitsland welliswaar :P) Is op dat punt een comfortabele machine
Je merkt misschien niet dat je snel gaat maar doet ie heus wel hoor, zowel in top als in optrekken. *O*

Heej Luky, ook weer in het land ?
Hoe is het daar in Belgie ?
:W
 
Ja, dit is echt een heeeeeele mooie uitvoering maar hier zit ook een andere achterbrug in en dat gaat mij een beetje te ver.... :?
Ja, toen ik die kroonplaatsticker zag moest ik meteen aan ons gesprek tijdens de RF meeting denken dus ik dacht maar ff op het forum pleuren !

Schiet idd lekker op met het forum.

Heb gister die kroonplaat sticker besteld. Hoop hem lekker snel thuis te hebben. Moet nu nog steeds mn zadels bekleden en dan is ie klaar. Heb vanmiddag de logo's geplakt en morgen de velgstrepen.
Heb gelijk in het zijvakje een stekker ingebouwd voor mn navigatie.

Gaat nu een beetje gevaarlijk worden in de werkplaats. Staat nu zoveel naast dat ik mn motor weg wil halen.
 
Nee ik had het puur over rijbeleving, heeft niks met snelheid in cijfers te maken. Ik wil hiermee zeggen dat alleen snelheid niets zegt over hoe leuk iets rijd. Rf600 is gewoon sportiever in rijgedrag dan een rf900, maar een 900 trekt er een stuk sneller mee door op de snelweg. Net als het verschil tussen mijn vorige 1000rr en de r1 die ik nu heb, beide zijn gewoon ongeveer even snel maar de rijbeleving is totaal anders! En allebij leuk vind ik, net als rf600 en rf900 allebij leuk zijn.
Hey,
Sorry, maar dan heb ik je verkeerd begrepen :+
Op dat punt heb je gelijk, maar dan moet je wel van 'werken ' houden. Doordat je redelijk wat te doen hebt(lees schakelen)krijg je de indruk dat je sneller optrekt lijkt mij. Zo heeft ieder zijn ding natuurlijk hé ;)
 
Hey,
Sorry, maar dan heb ik je verkeerd begrepen :+
Op dat punt heb je gelijk, maar dan moet je wel van 'werken ' houden. Doordat je redelijk wat te doen hebt(lees schakelen)krijg je de indruk dat je sneller optrekt lijkt mij. Zo heeft ieder zijn ding natuurlijk hé ;)

Ja klopt wel, je word met een 900 tov een 600 minder belast met 'werken' door 2erlei oorzaak:
a) hoger pk (=gerelateerd met hoger koppel) betekend meer vermogen in elke versnelling, en dan vooral eerder omdat het toerental wat bruikbaar is meer 'uitgesmeerd' wordt
b) het principe dat je een 5 bak hebt, doet alleen maar meer toe aan het vorige punt. Versnelling minder = meer koppel over de overige versnellingen (kijk naar versnellingsbak ratioverhoudingen 900 vs 600)

conclusie: minder schakelen met evenveel en meestal meer koppel, wat zo ook wel 'rustig rijden' noemen en jij dus 'weinig werk'.

Edit: mijn ding is dus ook duidelijke luiheid while :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan