Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R ---> deel 6 alweer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik weet het nog niet wat ik er van vind, kontje van de rf vind ik toch wel super en uniek zoals hij is, ben je niet bang dat het een rommeltje van lijnen word? Lijkt me toch een stuk ronder die k3 kont, wie weet staat het wel super strak hoor, kontje van een sv is ook mooi trouwens, maar ja ik heb dan liever een hele sv ipv alleen het kontje, of een z1000 :9~ natuurlijk maar ik ga off topic nu :P


Vandaag weer lekker kalm op me rfje rondgereden, heerlijk hoor :]
 
Ja ik weet het nog niet wat ik er van vind, kontje van de rf vind ik toch wel super en uniek zoals hij is, ben je niet bang dat het een rommeltje van lijnen word? Lijkt me toch een stuk ronder die k3 kont, wie weet staat het wel super strak hoor, kontje van een sv is ook mooi trouwens, maar ja ik heb dan liever een hele sv ipv alleen het kontje, of een z1000 :9~ natuurlijk maar ik ga off topic nu :P


Vandaag weer lekker kalm op me rfje rondgereden, heerlijk hoor :]


Zou idd wel kunnen dat het een rommeltje gaat worden! Vind alleen juist de RF kont eigenlijk niet passen op de motor. Het hele ontwerp is 'redelijk' tijdloos behalve de kont.

Moet er ook nog over nadenken. Kont van een SV is wel heel spits. Een RF is een vrij vorse motor dus er moet niet een te spits kontje op komen.
 
R.I.P. in peace

na een heerlijk toer tocht afgelopen zondag en bijna op eind bestemmig
blokkeert me achter wiel (gelukkig reed ik niet zo heel hard) dus kon de boel goed onder controle houden .

nu is me blok dus echt goed vast gelopen. ;(
en denk ik dat het over is met de rf.
of er moed iemand zijn met een donor blok???
de reperatie wordt geschat op 1000 euro
en aan gezien ik er maar 1700 euro voor heb gegeven
is dit bedrag me een beetje te veel
hij mag ook in onderdelen weg dus als er iemand ergens belang bij heeft hoor ik het wel
full
 
R.I.P. in peace

na een heerlijk toer tocht afgelopen zondag en bijna op eind bestemmig
blokkeert me achter wiel (gelukkig reed ik niet zo heel hard) dus kon de boel goed onder controle houden .

nu is me blok dus echt goed vast gelopen. ;(
en denk ik dat het over is met de rf.
of er moed iemand zijn met een donor blok???
de reperatie wordt geschat op 1000 euro
en aan gezien ik er maar 1700 euro voor heb gegeven
is dit bedrag me een beetje te veel
hij mag ook in onderdelen weg dus als er iemand ergens belang bij heeft hoor ik het wel [afbeelding]

Zo dat is niet fijn!! Gelukkig ben je dan niet onderuit gegaan en heb je geen lichamelijk letsel.
 
Dat is iets wat altijd goed is natuurlijk!! Niet te extreem klein/slank of groot/volslank })

Maar idd als we het over motoren hebben gewoon een mooie goede kont maar niet zo enorm groot als die van de RF. En ook geen wespe kont als van een nieuwe racer maakt niet uit welk merk eigenlijk.

Ja ik zal eens bedenken of ik op een leuk idee kan komen kwa kontjes, wanneer wil je het gaan doen in de winter gewoon toch neem ik aan?


erik8331 vastgelopen :( Hoe kan dit dan zomaar? hoe dan ook de oplossing, zo verkopen lijkt me niet handig want dan krijg je er denk ik weinig geld voor zelfde met inruilen, op een motor die niet rijdt zitten ze niet te wachten, een ruilblok kan wel natuurlijk, maar daar moet je net tegen aan lopen.....ik vind het erg klote voor je '(

http://cgi.ebay.nl/SUZUKI-RF-600-RF...em&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item414fafe696

suzuki RF600 engine | eBay

Maar ja wie zegt dat dit goede blokken zijn, misschien zelf de boel open maken om te kijken wat de schade is een optie? Stuk maken hoef je niet bang voor te zijn, want dat is ie al, dus je hebt niks te verliezen zeg maar.

Een 900 blok een optie Geen webhosting actief

nog een 900 blok: Motor - te koop MarktPlaza.nl

Er is ooit hier een RF750 gebouwd, dus een ander motorblok uit bijvoorbeeld een gsxr moet ook mogelijk zijn, misschien kan je op mf wel een paar mensen vinden die je kunnen helpen met zo'n project, zeker als de rest van de motor nog goed is, zou ik denk ik toch voor die optie gaan, of een z1000 kopen natuurlijk dat kan ook, maar daar moet je maar net de pegels voor hebben :P

Of een rf600 erbij kopen die een schuivertje heeft gemaakt oid, en dan van 2 motoren weer 1 goede maken en de overgebleven delen op ebay gooien inclusief frame met kenteken (ja blijf meedenken).
 
Laatst bewerkt:
R.I.P. in peace

na een heerlijk toer tocht afgelopen zondag en bijna op eind bestemmig
blokkeert me achter wiel (gelukkig reed ik niet zo heel hard) dus kon de boel goed onder controle houden .

nu is me blok dus echt goed vast gelopen. ;(
en denk ik dat het over is met de rf.
of er moed iemand zijn met een donor blok???
de reperatie wordt geschat op 1000 euro
en aan gezien ik er maar 1700 euro voor heb gegeven
is dit bedrag me een beetje te veel
hij mag ook in onderdelen weg dus als er iemand ergens belang bij heeft hoor ik het wel [afbeelding]
das sneu werk maar iig geluk dat je de boel hebt kunnen opvangen... zou je er net bij zetten op het rf/mfmm rijtje maar daar wacht ik nog maar even mee... wist jij trouwens dat er een topic is voor steenwijk e.o. ?
 
OOk lullig is maar een klein stukje omrijden voor jou :P

Denk dat het op de mfmm weer een gezellig klein clubje is 29 augustus :]
beetje positief blijven hèh, we hebben nog bijna een maand en zitten nu al op de helft van vorig jaar....
 
R.I.P. in peace

na een heerlijk toer tocht afgelopen zondag en bijna op eind bestemmig
blokkeert me achter wiel (gelukkig reed ik niet zo heel hard) dus kon de boel goed onder controle houden .

nu is me blok dus echt goed vast gelopen. ;(
en denk ik dat het over is met de rf.
of er moed iemand zijn met een donor blok???
de reperatie wordt geschat op 1000 euro
en aan gezien ik er maar 1700 euro voor heb gegeven
is dit bedrag me een beetje te veel
hij mag ook in onderdelen weg dus als er iemand ergens belang bij heeft hoor ik het wel [afbeelding]

Dju!! da's mooi K#T....gelukkig heb je het rubber onder gehouden....

Wellicht zou je deze gasten eens kunnen bellen.....zij hebben mijn oude RF opgekocht ( totalloss vanwege kuipschade.
full



..blok was nog super met ongeveer 22000 gelopen...)
je kunt het proberen ....niet geschoten.....

Cama - MotorParts
 
Ja ik zal eens bedenken of ik op een leuk idee kan komen kwa kontjes, wanneer wil je het gaan doen in de winter gewoon toch neem ik aan?


erik8331 vastgelopen :( Hoe kan dit dan zomaar? hoe dan ook de oplossing, zo verkopen lijkt me niet handig want dan krijg je er denk ik weinig geld voor zelfde met inruilen, op een motor die niet rijdt zitten ze niet te wachten, een ruilblok kan wel natuurlijk, maar daar moet je net tegen aan lopen.....ik vind het erg klote voor je '(

http://cgi.ebay.nl/SUZUKI-RF-600-RF...em&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item414fafe696

suzuki RF600 engine | eBay

Maar ja wie zegt dat dit goede blokken zijn, misschien zelf de boel open maken om te kijken wat de schade is een optie? Stuk maken hoef je niet bang voor te zijn, want dat is ie al, dus je hebt niks te verliezen zeg maar.

Een 900 blok een optie Geen webhosting actief

nog een 900 blok: Motor - te koop MarktPlaza.nl

Er is ooit hier een RF750 gebouwd, dus een ander motorblok uit bijvoorbeeld een gsxr moet ook mogelijk zijn, misschien kan je op mf wel een paar mensen vinden die je kunnen helpen met zo'n project, zeker als de rest van de motor nog goed is, zou ik denk ik toch voor die optie gaan, of een z1000 kopen natuurlijk dat kan ook, maar daar moet je maar net de pegels voor hebben :P

Of een rf600 erbij kopen die een schuivertje heeft gemaakt oid, en dan van 2 motoren weer 1 goede maken en de overgebleven delen op ebay gooien inclusief frame met kenteken (ja blijf meedenken).
ja als iemand me dat kon vertellen hoe dit kon graag.
ik heb ook geen idee de motor liep als een trein geen ratel of tik
het gebeurde toen ik op trok ik reed net aan 40 toen me achter wiel blokeerde.

ik ga hem zoie zo niet zo verkopen en inruilen ook niet ze zien me al aan komen hahaha
ik ga hem van de week los trekken om te kijken wat er is gebeurd als de rep kosten te hoog zijn ga ik kijken naar een donor blok.
en anders in onderdelen
 
Laatst bewerkt:
das sneu werk maar iig geluk dat je de boel hebt kunnen opvangen... zou je er net bij zetten op het rf/mfmm rijtje maar daar wacht ik nog maar even mee... wist jij trouwens dat er een topic is voor steenwijk e.o. ?
hahah tja zou het erg jammer vinden als ik niet kon gaan vond de vorige meeting niet veel aan (het regende zo hard) hahahaha

nee wist niet dat er een topic is van steenwijk heb je een linkje voor me
 
ja idd ben echt blij dat ik hem kon houden weet niet of het me ook gelukt was op de snelweg 30sec later
Met een klein beetje geluk trek je dan de koppeling in en kun je hem uit laten rollen. Maar ik zou zelf ook niet weten wat ik zou doen als mijn achterkant de voorkant ineens in wil gaan halen... :X

Hoop dat je RF nog te redden is!
 
Ik zal me ook even voorstellen,

Ik ben Arco 22 jaar, en rij sinds begin dit Jaar een rode suzuki RF600r uit 1996
ben er erg blij mee en hij rijd fantastisch, voor mij is het echt een heerlijke motor om mee te beginnen,


alleen nu heb ik een klein vraagje

mijn motor miste een klein kuipdeel onderaan ( waar de zijstandaart zit )

nu heb ik op markplaats dat kuipdeeltje gekocht alleen nu is er kleur verschil, weet iemand toevallig het kleurnummer, zodat ik het kapje in de goede kleur rood kan spuiten

groetjes Arco
 
Welkom, Arco! Zelf heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, maar is deze code niet ergens zichtbaar op een typeplaatje? Op zich zijn er niet veel verschillende kleuren uitgebracht, dus een verfhandelaar zou deze wel op moeten kunnen zoeken.

Even een fotootje van de huurmotor die ik zojuist opgepikt heb om een paar dagen in Duitsland rond te touren (RF900 is op zijn vroegst pas eind deze week klaar i.v.m. de levering van de nieuwe o-ringen van de carburateurs en de vakantie was al geboekt). Het is een Yamaha FZ1 (de naked versie) geworden:
4879309502_477d9a2e5e.jpg


Aangezien mijn motor daar ter reparatie staat, kreeg ik nogal dikke korting op de huur van deze motor. Voor wat ik tot nu toe ervaren heb is het in ieder geval een echt korte-bochten-machientje.
 
ik heb nog niet op het type plaatje gekeken dat zal ik is doen,

maar klopt het dat de rf in 2 kleuren rood is uitgebracht ?
ik heb een echt rode motor, het kapje wat ik heb gaat eerder richting paars,
 
ik heb nog niet op het type plaatje gekeken dat zal ik is doen,

maar klopt het dat de rf in 2 kleuren rood is uitgebracht ?
ik heb een echt rode motor, het kapje wat ik heb gaat eerder richting paars,

Volgens mij staat dat niet op het typeplaatje..... althans ik heb het nergens kunnen ontdekken, ik heb zelf lak gemaakt welke 99,9% in de buurt komt : Lesonal 2K lak kleurnr 724 (rood dus)
 
Welkom Arco :W


Rudy vK leuke huurmotor, wat zeg ik een dikke motor die heeft toch een R1 blok *D

Edit effe opgezocht een R1 blok met 150 pk :]
 
Laatst bewerkt:
Arco.. Ik heb inderdaad de andere tint rood. Is meer bordeauxrood.

Over de huurmotor.. Het is niet precies een R1 blok, het blok is wat teruggetuned om het supersport karakter er een beetje uit te halen. Ik kan echter vertellen dat hij nog steeds erg snel is. Genoeg koppel onderin (rond de 4000 toeren), maar met een leuke extra duw bovenin tot aan de toerenbegrenzer.

Over een paar dagen weet ik te vertellen of het beter is dan de RF. Ik denk namelijk dat het op de snelweg nog wel eens zwaar kan gaan worden met de wind, in korte bochtjes is de huurmotor de RF echter met gemak de baas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan