Diver2000
MF veteraan
Zou nog wel eens een op een ZX3R willen rijden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bridgestone S22 in 110/70 & 140/70 i.p.v. 110/80 & 130/80 origineel.Ik heb een tijd een Firestorm gehad. Toen ik daarbij een GS500 kocht (eigenlijk als pekel fiets). Merkte ik dat ik die Firestorm nooit meer gebruikte. Al heeft die storm het dubbele vermogen, maar die GS is veel wendbaarder en sneller op smalle polder weggetjes wat ik veel leuker vind dan die paar keer rechtdoor gas geven.
En zelfs met een GS kan je prima op de snelweg mee komen. Zeker nu je toch maar 100 mag overdag.
@JBi Over welke sportbandjes heb je het dan? Volgens mij liggen nagenoeg dezelfde maat op de GS.
Wel leuk dat de TS vraagt naar motoren onder de 250 cc, en dat bijna alle reacties zijn van mensen met een motor van 250cc of meer, maar die wel heel hard roepen dat het een lichte motor is.
Komt denk ik ook omdat er bijna geen motoren zijn van onder de 250cc. En volgens mij is het concept van een A2 motor of minder hetgeen wat TS bedoelt.Wel leuk dat de TS vraagt naar motoren onder de 250 cc, en dat bijna alle reacties zijn van mensen met een motor van 250cc of meer, maar die wel heel hard roepen dat het een lichte motor is.
Hiervoor alleen maar zwaarder gereden, de laatste zelfs een r6 maar ik moet zeggen, ik reed niet naar de kunnen van een r6, dat gaat nu wat makkelijker! Dus nee ik heb er geen spijt van. Zuinig, fun en vaak niet duur.
Er zijn natuurlijk betere fietsen voor woonwerk of het betere offroad maar ik kan het iedereen die zn ego thuis kan laten aanraden (rijd eens een proefrit!)Bekijk bijlage 1553389
De WR250R was wel aardig premium qua vering etc. Verkocht alleen slecht in Nederland omdat die duur was..Paar weken mee gehad in Thailand. Enorm schik van gehad!
Komt ook goed mee op de snelweg nu we dezelfde snelheden mogen als in ontwikkelingslanden.
1 ''probleem'' van de 125cc a 400cc klasse in Europa is dat ze eigenlijk niet voor het rijke Europa bestemd zijn.
Goedkoop materiaal gebruik waardoor het zwaarder is dan nodig en meer budget aanvoelt terwijl wij toch meet het ''premium'' gevoel willen hebben.
Nu zijn motoren in de 700 a 1000 cc ish klasse soms in dezelfde gewichtsklasse als de 200 a 400's. Je hebt dus alle nadelen van een grote motor, maar zonder het vermogen. Dat is jammer, er is veel meer te halen in die lichte klasse.
1 ''probleem'' van de 125cc a 400cc klasse in Europa is dat ze eigenlijk niet voor het rijke Europa bestemd zijn.
Goedkoop materiaal gebruik waardoor het zwaarder is dan nodig en meer budget aanvoelt terwijl wij toch meet het ''premium'' gevoel willen hebben.
Ik neem aan dat je het over moderne motoren hebt?
Want tot 1965 was het heel normaal dat Jan met de Pet woon-werkte op een DKW, een Adler, Victoria, BSA Bantam of ander licht duits of engels machientje.
Premium zit tussen de oren..veel merken gillen om het hardst 'premium' te zijn, maar zijn kwalitatief gewoon ruk...
Zelfs binnen hetzelfde moederconcern: VW zou beter, 'premium' zijn tov Skôda of Seat.
Tis allemaal bagger...
Koop een leuk oud motortje, laat iedereen maar lachen..; JIJ lacht het hardst..echt
250cc, 20pk is zo'n beetje het minimum dat je in Nederland wil hebben. Ga je daar onder zitten dan word het spannend om continu 100 te rijden en een vrachtwagen in te halen. Daarbij, vorig jaar mochten we nog 130, dan moet je met 20pk al plat op de tank liggen.Wel leuk dat de TS vraagt naar motoren onder de 250 cc, en dat bijna alle reacties zijn van mensen met een motor van 250cc of meer, maar die wel heel hard roepen dat het een lichte motor is.
Ik heb zelf een SZR 660 erbij, qua cilinderinhoud niet heel licht, maar omdat het een 1 pitter is wel beperkt in vermogen, en een qua gewicht ook redelijk mager.
Fantastisch ding, maar ik merk toch dat ik wel erg gewend ben aan het gemak van de wat dikkere fietsen (o.a. mijn Tracer 900) en de SZR word dan nauwelijk bereden.