Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zelfs dat is al een misverstand. Licht fiets of lichte motor is sowieso al verkeerd gekozen. Wat is licht, wat is zwaar? Een motor met meer cillinderinhoud is meestal wel zwaarder, dat klopt wel. Toch is meer cc niet meer vermogen, sneller, of minder handelbaar.Ik zie al een paar keer de opmerking dat je met een lichte motor beter technisch moet rijden, omdat je slordigheidjes/foutjes niet kan fixen met een flinke stoot gas.
Waar moet ik dan aan denken? Wat kan je met een zware motor wel wat je niet met een lichte kan? (Behalve heel hard gaan)
Ik zie al een paar keer de opmerking dat je met een lichte motor beter technisch moet rijden, omdat je slordigheidjes/foutjes niet kan fixen met een flinke stoot gas.
Waar moet ik dan aan denken? Wat kan je met een zware motor wel wat je niet met een lichte kan? (Behalve heel hard gaan)
Ik vraag mij wel eens af hoeveel vermogen je nodig hebt om lekker offroad te gaan?Een echt voordeel van een motor met meer trekkracht is dat als je off-road gaat en je in een extreem mul stuk terecht komt je een flinke stoot gas kunt geven om de voorkant wat lichter te maken.
Echter heeft een lichtere motor daar al hele andere grote voordelen.
Ook als je met kameraden op pad bent en ze zijn allemaal wat vlotter door de bocht kun je t verbloemen door een stoot gas te geven zodra je uit de bocht komt.
Ik ben ook schuldig aan het hebben van een grote motor met meer vermogen dan ik gebruiken kan.
Heb alleen nog geen lichtere gevonden die me bekoren kan in de juiste prijsklasse.
40 pk is ook nog te veel. Ook vaak zat dat het te lomp gaat. Ik denk dat je in het zand aan een 50cc brommertje ook al te veel kan hebben.Ik vraag mij wel eens af hoeveel vermogen je nodig hebt om lekker offroad te gaan?
Met mijn xtz750 offroad heb je een overkill aan vermogen waardoor je achterwiel snel spint.
(Hier kan je natuurlijk ook een 100% crossband voor kiezen zodat je wat minder spint en meer snelheid hebt)
Door het gewicht zak je sneller weg in het mulle zand waardoor je een hogere snelheid moet rijden.
Neem ik dan mijn ttr250 dan ben je zo wendbaar en licht.
In de stad is het echt veel beter rijden dan een zware motor.
Hopelijk komt in 2021 de ttr naar Nederland en gaat een xtz750 naar Spanje.
Deze wissel is nu al 2 x uitgesteld door covid19
Ben benieuwd wat een ttr250 in de Hollandse drek doet.
Ik vraag mij wel eens af hoeveel vermogen je nodig hebt om lekker offroad te gaan?
Met mijn xtz750 offroad heb je een overkill aan vermogen waardoor je achterwiel snel spint.
(Hier kan je natuurlijk ook een 100% crossband voor kiezen zodat je wat minder spint en meer snelheid hebt)
Door het gewicht zak je sneller weg in het mulle zand waardoor je een hogere snelheid moet rijden.
Neem ik dan mijn ttr250 dan ben je zo wendbaar en licht.
In de stad is het echt veel beter rijden dan een zware motor.
Hopelijk komt in 2021 de ttr naar Nederland en gaat een xtz750 naar Spanje.
Deze wissel is nu al 2 x uitgesteld door covid19
Ben benieuwd wat een ttr250 in de Hollandse drek doet.
Dat klinkt als mijn skills. Met de XE-250R had ik veel meer lol dan met de ZXR-750. Koning RechtdoorMisschien nog niet eens zo zeer om de grenzen op te zoeken, maar ik vind het veel leuker om technisch goed te kunnen rijden, dan je eigen gebrek compenseren met een overkill aan vermogen en technische hulpmiddelen. Als je dat een beetje beheerst laat je met gemak een hoop veel zwaardere motoren achter je. Ik rij heel veel in de bergen, en hoe vaak je daar niet ziet dat mensen op de rechte stukken vol op het gas gaan (al dan niet met blerpijp), om vervolgens als een dweil door de bocht te gaan. Daarna weer vol op het gas naar de volgende bocht om te verkloten. Hard rijden is geen kunst aan.
Ik heb een 125cc motorscooter van 10,5 kw, ik rijd al 8 jaar op 125cc, omdat ik geen motorrijbewijs heb maar ik heb ook geen behoefte om een 'echte' motor te hebben.
Ik vraag mij wel eens af hoeveel vermogen je nodig hebt om lekker offroad te gaan?
Met mijn xtz750 offroad heb je een overkill aan vermogen waardoor je achterwiel snel spint.
(Hier kan je natuurlijk ook een 100% crossband voor kiezen zodat je wat minder spint en meer snelheid hebt)
Door het gewicht zak je sneller weg in het mulle zand waardoor je een hogere snelheid moet rijden.
Neem ik dan mijn ttr250 dan ben je zo wendbaar en licht.
In de stad is het echt veel beter rijden dan een zware motor.
Als je hard wilt (blijven) gaan op een 250cc dan moet alles eigenlijk perfect gaan. Goed en op tijd schakelen, afremmen, vol gas weer opentrekken. Waar ik in het verleden al mn luie foutjes wel kon inhalen op het rechte stuk is het nu leuk om met je stuurmanskunsten de beste prestatie neer te zetten. Zo beleef ik het in ieder geval.Ik zie al een paar keer de opmerking dat je met een lichte motor beter technisch moet rijden, omdat je slordigheidjes/foutjes niet kan fixen met een flinke stoot gas.
Waar moet ik dan aan denken? Wat kan je met een zware motor wel wat je niet met een lichte kan? (Behalve heel hard gaan)
Een paar jaar geleden was ik op de TT in Assen en daar hadden ze "voor of na het moto-gp geweld" ook een klasse met hele lichte motoren (geen idee wat het precies was).
Mensen geloven het niet als je het zegt: maar dat "vechten om centimeters op brommertjes" is ook enorm spectaculair om te zien als toeschouwer. Ieder foutje wat een racer maakt wordt meteen afgestraft.