Dat is juist, ik wilde er een klein motorfietsje bij hebben voor lokaal verkeer, boodschappies, effe hier of daar heen...Wat voor kawa heb jij? Ik was in de veronderstelling dat je ongeveer alleen maar FZR'en en mogelijk nog wat RD's had
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is juist, ik wilde er een klein motorfietsje bij hebben voor lokaal verkeer, boodschappies, effe hier of daar heen...Wat voor kawa heb jij? Ik was in de veronderstelling dat je ongeveer alleen maar FZR'en en mogelijk nog wat RD's had
Ik neem aan dat je het over moderne motoren hebt?
Want tot 1965 was het heel normaal dat Jan met de Pet woon-werkte op een DKW, een Adler, Victoria, BSA Bantam of ander licht duits of engels machientje.
Premium zit tussen de oren..veel merken gillen om het hardst 'premium' te zijn, maar zijn kwalitatief gewoon ruk...
Zelfs binnen hetzelfde moederconcern: VW zou beter, 'premium' zijn tov Skôda of Seat.
Tis allemaal bagger...
Koop een leuk oud motortje, laat iedereen maar lachen..; JIJ lacht het hardst..echt
Ach je heb ook nog de Cagiva Mito,125cc en een top van tegen de 170,of een Aprilia RS125,daar kan je heel goed mee de snelweg op,Geen 120?? Nou èn?? Het adagium "op de motor moet je altijd iets sneller rijden dan het overige verkeer" is ongeveer net zo veel waard als het "loud pipes saves lifes": gewoon een smoesje om te kunnen doen wat motorrijders leuk vinden met het excuus van "veiligheid".
Ik rijd dagelijks snelweg met motoren die de 100 kruissnelheid niet halen. Al heel lang. Ettelijke tonnen uitgedrukt in kilometers inmiddels. Kleine lichte fietsjes zijn ideaal voor randstedelijk woon-werkverkeer. Als dat me iets geleerd heeft dan is dat wel dat als je betrouwbaar 85-90 kunt, kun je ook fatsoenlijk snelweg kunt rijden. Het vergt een ietsje andere rijstijl en iets meer anticiperen. Een goede plek op de weg helpt ook. Net als met bochten: je kunt niet opeens wegtrekken met een dot gas als compensatie voor een inschattingsfoutje, maar zolang je gewoon in de stroom op de rechterbaan mee kunt rijden en af en toe een vrachtwagen in kunt halen is er niks aan de hand. Gek genoeg word je er voor andere verkeersdeelnemers ook een stuk voorspelbaarder door als manoeuvres met minder snelheidsverschil plaat vinden... .
De prijs is premium en de marketing en je premium gevoel ook toch. echt heel belangrijk allemaal.
Ik krijg er uitslag van .
Het gaat om het rijden toch al is het op een puch .
Omdat een klein zuigertje ongeveer evenveel kost als een grote, vind je de lage prijs van een 300 cc Kawa terug in de uitrusting en de afwerking. Anders zou hij net zo duur zijn als een KTM 1290.Klopt, maar had t over het standaard wensen pakket in NL (en stiekem een beetje mezelf).
Als de keuze daar is vind ik een high-end veren/schokbreker set die verstelbaar is wel heel fijn. (Hydraulische) koppeling en remmen die mooi vloeiend werken. Wat licht in gewicht naar verhouding.
eigenlijk gewoon een grote motor in het klein.
KTM schijnt dat met zijn 390's redelijk te doen, maar nog niet echt mee gereden.
De Versys 300 van m'n vriendin is een prachtige fiets, was die echter met een 650/1000 budget gemaakt geweest had daar een heel andere motor kunnen staan die mogelijk (buiten de prijs) een stuk meer mensen aangesproken. Nu straalt het "budget" er wel een beetje van af, wat nieuwe motor kopend NL wel wat afschrikt. Verder een heerlijke motor die met knallen door Sauerland niet eens achterblijft bij de 600/650's die er wel mee rijden. Op m'n 990 moet ik zelfs flink aanpoten om dr bij weg te rijden.
Als ik jou was zou ik die KTM 990 dan maar weg doen.Klopt, maar had t over het standaard wensen pakket in NL (en stiekem een beetje mezelf).
Als de keuze daar is vind ik een high-end veren/schokbreker set die verstelbaar is wel heel fijn. (Hydraulische) koppeling en remmen die mooi vloeiend werken. Wat licht in gewicht naar verhouding.
eigenlijk gewoon een grote motor in het klein.
KTM schijnt dat met zijn 390's redelijk te doen, maar nog niet echt mee gereden.
De Versys 300 van m'n vriendin is een prachtige fiets, was die echter met een 650/1000 budget gemaakt geweest had daar een heel andere motor kunnen staan die mogelijk (buiten de prijs) een stuk meer mensen aangesproken. Nu straalt het "budget" er wel een beetje van af, wat nieuwe motor kopend NL wel wat afschrikt. Verder een heerlijke motor die met knallen door Sauerland niet eens achterblijft bij de 600/650's die er wel mee rijden. Op m'n 990 moet ik zelfs flink aanpoten om dr bij weg te rijden.
Je kan beter effe in het onderweg meegemaakt topic gaan moddereren, da gaat alleen nog maar over helmenMaakt niet uut,on topic blijven.
Dus geen sterke verhalen van 300+ 1000cc,s maar alleen 250cc of kleiner
Ben daar al langs geweestJe kan beter effe in het onderweg meegemaakt topic gaan moddereren, da gaat alleen nog maar over helmen
Tja, de kopers waren te klein voor een echte motor.Honda heeft 87 miljoen 'Supercubs' verkocht...jammer dat het niet één model betreft..
In 1958 begonnen als de C(A)100 OHV, vanaf 1965 geëvolueerd in de C50/70/90 met OHC-motor.
ik denk dat pegulanten, gebruik en gemak voor 99% de verkoop bepaaldeTja, de kopers waren te klein voor een echte motor.
Omdat ze geen auto konden betalen.ik denk dat pegulanten, gebruik en gemak voor 99% de verkoop bepaalde
Afwisseling is ook leuk. Vraag maar aan @Yosra87, die is ineens heel blij met een GS500, die toch een stuk langzamer is dan haar Z750
maar beide is gewoon t leukst, kun je kiezen (en altijd minimaal een motor uit elkaar hebben liggen)