Wie rijdt wat voor SM en waarom deze ?

Alfred.J

MF veteraan
5 jun 2003
1.087
103
Hengelo (Ov)
Ben benieuwd wie waarop rijdt en waarom de keuze voor die motor.....

Rij zelf op een KTM 660 SMC, dit omdat, naast dat het me de meest ideale SM lijkt, ik er voor een leuk bedragje aan kon komen en de onderdelen in dit geval ook niet te duur zullen worden als er iets stuk gaat.
Had hiervoor een Kawa KX500 zelf omgebouwd naar SM. Dat was echt woest, alleen niet echt handelbaar. Is leuk voor wheelies en stoppies. De 660 is daarintegen inzetbaar op meerdere fronten. Het gewicht is aan de hoge kant, maar het vermogen, koppel en betrouwbaarheid maken dat weer goed.

Hoe zit dat bij jullie qua huidige SM en/of toekomstige SM ?
 
Rij met kawa klx 650 r.
Waarom deze? Ik heb mijn eerste tamelijk goedkoop kunnen kopen, vandaar
deze keuze. Heb er dan een accident mee gehad, en heb me een nieuwere
gekocht. Jammer genoeg ben ik daarmee opgelegd. Na anderhalve maand
motor vast. Verbruikte dus olie.
Heb nu een nieuw blok gekocht, en het machientje gaat goed.
Ben er best tevreden mee. Weet dat het niet de snelste en lichste
is, maar toch goed genoeg voor mij. Want ik rij er elke dag mee naar mijn
werk. Iets sneller en lichter is volgens mij minder betrouwbaar.
Of je moet er veel aan sleutelen, en dat ik momenteel niet.
Alle, ik kan het mis hebben, het zit zo in mijn koppeken :)
Een reden waarom ik ook voor dit merk gekozen heb, is omdat ze
tamelijk goed hun waarde houden. In tegenstelling tot nen husqie bv, die zakken
gewoon met de dag |( . Vraag mij niet waarom, maar het is nu eenmaal zo.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een ktm520exc van 2002. ik ben hier zeer tevereden mee.
van te voren had ik een 620 waar ik toch wel erg veel pech mee heb gehad. het blok is toch zeker wel 3 keer uit elkaar geweest. nu zal dit wel toeval zijn want mijn maat heeft er ook een en daar is aleen een keer het bigend van vervangen geworden.
ik heb de 520 vooral gekocht omdat ik geen vertrouwen meer had in de 620.
ik heb nu, na 1,5jaar nog niks kapot gehad aan mijn 520. ditzelfde geld voor 3
kamerdaden die ook zo'n motor hebben. verder is het zo dat ze me niet meer op het rechte stuk voorbijrijden, omdat de 620 toch iets te kort kwam, zeker op hogere toeren. de 520 is ook nog eens ongeveer 10kg lichter, en dit met een elektrische starter, wat een groot voordeel is als je hem tijdens een wedstrijd een keer laat afslaan. ook is het trillen tot ongeveer 0 gereduceerd.
kortom een geweldige motor.
 
Xr600,met upsd van CR500 en wat ander spul.
Die bakken zijn betrouwbaar,niet van de snelste maar zeker wendbaar genoeg .
Gewoon lol dus :)
Gaat nu buiten voor circuitmotor :P
 
660 SMC
Ik heb me handen er vol genoeg aan, dus voorlopig nog lang niet uitgespeeld.

zo'n EXC is natuurlijk nog extremer, maar ik rij nog net wat teveel op gewone wegen en teveel kilometers om dat aan te durven.... maar wie weet veranderd dat nog wel... als die blokken er wat jaartjes door-ontwikkeling op hebben zitten
 
is een jaar of drie -vier niet genoeg :?
660 SMC
Ik heb me handen er vol genoeg aan, dus voorlopig nog lang niet uitgespeeld.

zo'n EXC is natuurlijk nog extremer, maar ik rij nog net wat teveel op gewone wegen en teveel kilometers om dat aan te durven.... maar wie weet veranderd dat nog wel... als die blokken er wat jaartjes door-ontwikkeling op hebben zitten
 
Dat was het in ieder geval niet voor de LC4. Die werd pas na iets van 8 jaar een beetje betrouwbaar :( .

Bij die 520 / 525 hebben ze natuurlijk wel de ervaring van de LC4's gebruikt. M'n broer en nog een paar kennissen crossen met die dingen (SX en EXC's), lopen altijd. Het enige wat bij hun een keer stuk is gegaan, is de versnellingsbak, na een portie onwijs schoppen tegen het pookje. (eigen schuld)
 
Duke II

Waarom? Omdat de hoogste financiele prio nog even niet bij een 660 ligt.
Maar ook omdat het aanschafbedrag goed te doen was en de looks mij wel aan staan.

Rijeigenschappen kan ik niet over oordelen :P
 
Ik heb een KTM 620 Sc, 2ehands, al door iemand anders heel mooi omgebouwd naar SM, voor relatief weinig geld met die optie's, en hij is voor erbij, dus zekers geen 660 dus in mijn geval, al zou ik die wel het leukste vinden, al hoor ik er weer over dat die best veel zwaarder is, en dan vraag je het je weer af.
Maar wilde er gewoon iets bij om te spelen, bevalt erg goed, zou er echter nooit me R1 voor weg doen.
Het was de bedoeling om er wat vaker mee op circuits te gaan rijden, maar ik heb wat weinig tijd, volgend jaar misschien.

full
 
husky 610te '98, waarom? deze kwam ik tegen en lag in mijn budget :) voor hetzelfde geld kwam ik een ktm tegen.... tot nu toe bevalt ie goed, op wat invoergedoe na :+
voorkant.jpg
 
Heb je het kenteken er al op zitten ???, kunnen we een keertje samen knallen in twente.
Ben trouwens afgelopen weekend weer in Nordhorn aan de gang geweest, ging super !!!, lekker druk ook.


Kenteken komt eraan *D

Was helaas op vakantie, jammer dat ik het gemist heb, tis echt een mooie baan. Komt er nog weer een training daar?
 
Kenteken komt eraan *D

Was helaas op vakantie, jammer dat ik het gemist heb, tis echt een mooie baan. Komt er nog weer een training daar?
Yep, misschien het laatste weekend van aug. en zeker meerdere data in het volgende seizoen. Het terrein is nl. dit jaar elk weekend volgeboekt. '(
 
Ben nog steeds op zoek naar een leuke Sm voor naast mijn Blade.
Als ik de verhalen hierboven lees en de foto's zie dan denk ik dat er toch ergens een nette Sm te vinden moet zijn.

Gegroet
 
mijn kameraden rijden ook allemaal op een 520 en 525. het enige probleem dat ik heb gehad met de 520 is dat de moer die het primaire tandwiel op de kruktap vastzet, los loopt. dit heb ik bij meerdere 520's gezien. als je dit een keer goed schoonmaakt en met goed borgmiddel vastzet is dit probleem voorgoed opgelost. is slechts kwartiertje werk. dat van die 80 uur revisie daar geloof ik geen zaak van. een kennis van me had een van de eerste 520's en die heeft al meer dan 1000 uur gedraaid. en de mijne ook al meer dan 100 zonder problemen. en twee vrienden van me rijden mee in belgie met de prestige mee, allemaal zonder problemen. ik heb wel gehoord dat de crosuitvoering van de 525 en de 450 veel meer problemen heeft.
vind je zelf van wel?
ik ken er nog weinig die er gewoon mee op straat rijden.

Als ik bij brouwer dingen hoor als "revisie iedere 80 uur", dan ben ik wat minder enthiousast. Maar als dat al minder is geworden, la ma horen.
 
dat van die 80 uur revisie daar geloof ik geen zaak van. een kennis van me had een van de eerste 520's en die heeft al meer dan 1000 uur gedraaid. en de mijne ook al meer dan 100 zonder problemen. en twee vrienden van me rijden mee in belgie met de prestige mee, allemaal zonder problemen. ik heb wel gehoord dat de crosuitvoering van de 525 en de 450 veel meer problemen heeft.
de EXC is in principe een enduro/crosser he, en daar hadden ze het over.

voor iemand die een fraaie exc 540 wil hebben

50999-3-2-2.jpg

(linkje)

echt heel lekker :9~
 
de EXC is in principe een enduro/crosser he, en daar hadden ze het over.

voor iemand die een fraaie exc 540 wil hebben

(Afbeelding)
(linkje)

echt heel lekker :9~


Staat die er nog, toen ik er een paar weken geleden was, zeiden ze dat iemand hem gekocht had????


Op woensdag 06 augustus 2003 18:59 schreef GuZ het volgende:zwaarder?
mijn 660 smc is lichter (onsje of zo) dan een 625 SC

beidde volgetankt op de weegschaal gezet.

Tsja, je kan beter alleen schrijven wat je zelf weet, wat anderen roepen klopt dus niet, maar wat weegt jouw 660 dan rijklaar???
 
de exc is een enduro en de sx is een crosser. de sx heeft een iets lichtere krukas, en ik heb me laten vertellen dat die problemen zou geven. de sx is ook niet verzien van een startmotor.
Op woensdag 06 augustus 2003 23:52 schreef GuZ het volgende:
[...]
de EXC is in principe een enduro/crosser he, en daar hadden ze het over.

voor iemand die een fraaie exc 540 wil hebben

(Afbeelding)
(linkje)

echt heel lekker :9~
[/quote]
 
Terug
Bovenaan Onderaan