Wie staat er in het gelijk?

Die automobilist(e) kon echt met zekerheid vaststellen dat ik ga inhalen. Alles wees daarop.
Wie was het dan? Jomanda? O-)

Dit is gewoon een situatie die kan ontstaan en waar je, als het mis gaat, heel lang mee bezig bent om het geregeld te krijgen.
 
2003579903880499809_rs.jpg


Ben er van bewust dat ik in spiegels kijken/dode hoek/knipperlichten etcetra allemaal voor het inhalen moet hebben afgerond en niet tijdens. Dat het dan mijn schuld is dat ik hem niet heb gezien ben ik me van bewust en zojuist geaccepteerd O-) :( O-) :N :j :(

Waar het mij nu nog omgaat, is dat die gozert even besluit om zijn auto er voor te zetten. Terwijl, nogmaals!!!, alles erop wees dat ik zou inhalen. Of hij is blind/doof/seksueel gefrustreerd tegelijk, of hij heeft me echt niet gezien.

[me]Aan de andere kant, als Lovin'it nou gewoon 2 seconde is gaan wachten, dan kon Lovin'it die gozert rechts voorbij.[/me]

Ga weg stom geweten!! Ik kon toch niet weten dat ie naar links zou gaan! Heb dat lege plekje pas gezien toen ik er voorbij reed!!

[me]Had lovin'it maar alles volgens het boekje gedaan. O-) [/me]

Okay ik ben eruit. Bedankt voor alles.

K.tkoekblikker. B|
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt dat je had moeten zien dat daar een parkeerplek vrij was en het dus waarschijnlijk is dat hij daarin gaat.
Verder heb ik geen juridische kennis, maar mijn gevoel zegt dat het jouw fout was geweest.

In elk geval fijn dat je er omheen kon sturen, beter als een "loving it ook neer" topic *O*

toen ik op reageren klikte stond je bericht hierboven nog niet :X
 
Laatst bewerkt:
Waar het mij nu nog omgaat, is dat die gozert even besluit om zijn auto er voor te zetten. Terwijl, nogmaals!!!, alles erop wees dat ik zou inhalen. Of hij is blind/doof/seksueel gefrustreerd tegelijk, of hij heeft me echt niet gezien.

Het laatste. Zij was zo druk met zoeken dat ze niet heeft opgelet op wat er achter haar gebeurde. Dat had wel gemoeten maar dat doen koekblikkers bijna nooit -O-
 
Jij weet voortaan dat je van een "parkeerplaatszoekende koekblikmachinist" alles kunt verwachten, behalve dattie oplet op het verkeer achter hem !

De Kale

[afbeelding]

Ben er van bewust dat ik in spiegels kijken/dode hoek/knipperlichten etcetra allemaal voor het inhalen moet hebben afgerond en niet tijdens. Dat het dan mijn schuld is dat ik hem niet heb gezien ben ik me van bewust en zojuist geaccepteerd O-) :( O-) :N :j :(

Waar het mij nu nog omgaat, is dat die gozert even besluit om zijn auto er voor te zetten. Terwijl, nogmaals!!!, alles erop wees dat ik zou inhalen. Of hij is blind/doof/seksueel gefrustreerd tegelijk, of hij heeft me echt niet gezien.

[me]Aan de andere kant, als Lovin'it nou gewoon 2 seconde is gaan wachten, dan kon Lovin'it die gozert rechts voorbij.[/me]

Ga weg stom geweten!! Ik kon toch niet weten dat ie naar links zou gaan! Heb dat lege plekje pas gezien toen ik er voorbij reed!!

[me]Had lovin'it maar alles volgens het boekje gedaan. O-) [/me]

Okay ik ben eruit. Bedankt voor alles.

K.tkoekblikker. B|
 
Het laatste. Zij was zo druk met zoeken dat ze niet heeft opgelet op wat er achter haar gebeurde. Dat had wel gemoeten maar dat doen koekblikkers bijna nooit -O-

Oh, automatisch neem je aan dat het een vrouw is. :X _O- _O-

Aangezien we beiden tot een overeenstemming konden komen ondanks een rare maar zeker ook een heftige situatie en maatschappelijk druk. Kan ik aannemen dat ik jou toestemming heb voor een andere account. :+

Of ga je daar niet over? O-)
 
Toch even opgezocht:Nu klopt dit uiteraard voor tegemoetkomend verkeer, maar hoe werkt dit voor achteropkomend verkeer? Dan kom ik uit bij:Dus mijn inziens hebben juridisch gezien beide partijen in deze schuld.

Blijf ik erbij dat anticiperen het belangrijkste is van veilig weggedrag, en van een automobilist die een parkeerplek aan het zoeken is kan je verwachten dat hij niet in z'n spiegeltjes zit op te letten op achteropkomend verkeer.

Je hebt de juiste 2 artikelen gevonden :}

In de praktijk draait alles om de centen, welke verzekeringsmaatschappij keert uit.
Het is een aanrijding die nog wel eens voorkomt, op deze manier.

Tot mijn grote verbazing ken ik gevallen waarin de ene... maar ook gevallen waarin de andere partij aansprakelijk werd gesteld en er ook op die manier betaald werd :? :?

Het zal dus vooral van je verzekeringsmaatschappij afhangen schijnbaar, wie heeft de grootse bek, de beste connecties en bluft het best ??
 
Hmm.. Je ziet helemaal niks meer vóór je als je in je spiegels kijkt?

Het gaat om een motor waarbij de spiegels eigenlijk meer voor show staan. Je hele boven arm moet je bijna uit de kom duwen zodat je eronder heen kan kijken. :P
 
Jij niet mijns inziens. Jullie zijn beide bezig met een speciale verrichting en jij bent gewoon een beetje stom bezig geweest, om het nog zacht uit te drukken. Als je ziet dat die beste man aan het zoeken is weet je zelf dat die niet op je let, daarbij ben je achterop komend verkeer.
 
de volgende keer beter inhalen. Eerst spiegelen en dan pas knippers aanzetten , zo zie je direct als ie gaat afslaan of niet en indien hij/zij het nog gaat doen , gewoon het gas erop zetten.

Ik zou persoonlijk zelf niet geremd hebben (ook te zien met welke snelheid) want met remmen haal je het bijna nooit ...


Conclusie : terug naar de rijschool :)
 
Laatst bewerkt:
de volgende keer beter inhalen. Eerst spiegelen en dan pas knippers aanzetten , zo zie je direct als ie gaat afslaan of niet en indien hij/zij het nog gaat doen , gewoon het gas erop zetten.

Ik zou persoonlijk zelf niet geremd hebben (ook te zien met welke snelheid) want met remmen haal je het bijna nooit ...


Conclusie : terug naar de rijschool :)

_O- :W
 
De automobilist was een parkeerplaats aan het zoeken, en aan het inrijden, dus die trekt bijvoorbaat al aan het kortste eind.
In nederland heet dat Juris prudentie.
 
Laatst bewerkt:
Geen zin om de hele discussie te lezen maar je gaf zelf al aan dat je niet zat op te letten.

Je gaf al gas terwijl je in je spiegels kijkt, auto voor je geeft gewoon richting aan...

Nou kan je wel 100 regels verzinnen en over "technisch was hij aan het inhalen" (wat ook onzin is overigens) beginnen. Maar hoe je het ook wend of keert, als je redelijk bent, was je gewoon ongeduldig..


Maar daar was je ook al achter. :P
 
Laatst bewerkt:
Kijk in m'n spiegels, en tegelijk geef ik gas+knipperlichten aan terwijl de motor al aan het insturen was.
~[/edit]

Jouw fout... :)
Je geeft eerst richting aan en dan pas gas... :Y


En verder... als er iemand voor je loopt te kutten en te zoeken, dan kan je er gewoon rekening mee houden dat deze persoon ineens afslaat. Anticiperen noemen ze dat... en als je dat niet kan, ben je wellicht niet geschikt voor het weggebruik van je motor! Beetje motorrijder is zich bewust van zijn kwetsbaarheid en houdt daar dus rekening mee bij dit soort situaties. Beter wat afstand houden en geduld hebben, dan vol in de flank rijden... ik had voorrang staat zo rot op je kist... ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik zo even in de gauwigheid heb gelezen is dat er in ieder geval twee mensen hebben geroepen dat afbuigend verkeer alles voor moet laten gaan... ik mag hopen dat dat een geintje was? Dat is natuurlijk klinkklare onzin...

Waar ik wel over twijfel is of het inrijden van een parkeervak een bijzondere verrichting is en je dus al het verkeer voor moet laten gaan. Bij achteruit inparkeren lijkt me dit wel van toepassing maar bij vooruit inparkeren?
 
toevallig hebben wij deze situatie een keer meegemaakt .
degene die inhaalt om wat voor redenen dan ook ,moet altijd voorrang geven aan het verkeer wat voor hem zit.'
dus.. niet vloeken , maar eerst je verkeersregels goed doornemen en anticiperen.
lijkt me ook niet verkeerd voor de rest van de mensen die ik hier antwoorden zie plaatsen waarvan ik denk dat t al heel lang geleden is dat ze iets geleerd hebben .
ik hoop ze niet tegen te komen op de weg.
 
Mwah, truffel, de meesten hebben het over anticiperen, dus zolang ze dat doen, hoef je je nog geen zorgen te maken ;)
 
Waar het mij nu nog omgaat, is dat die gozert even besluit om zijn auto er voor te zetten. Terwijl, nogmaals!!!, alles erop wees dat ik zou inhalen. Of hij is blind/doof/seksueel gefrustreerd tegelijk, of hij heeft me echt niet gezien.
Best kans dat die koekblikker nu ergens op het internet post:
Waar het mij nu nog omgaat, is dat die gozert even besluit om zijn auto er voor te zetten mij in te halen. Terwijl, nogmaals!!!, alles erop wees dat ik zou inhalen inparkeren. Of hij is blind/doof/seksueel gefrustreerd tegelijk, of hij heeft me echt niet gezien.

degene die inhaalt om wat voor redenen dan ook ,moet altijd voorrang geven aan het verkeer wat voor hem zit.'
dus.. niet vloeken , maar eerst je verkeersregels goed doornemen en anticiperen.
lijkt me ook niet verkeerd voor de rest van de mensen die ik hier antwoorden zie plaatsen waarvan ik denk dat t al heel lang geleden is dat ze iets geleerd hebben .
ik hoop ze niet tegen te komen op de weg.
:^

Inhalen is net zo'n bijzondere verrichting als inparkeren. Het is geen recht van je.
 
Laatst bewerkt:
Hoe het precies juridisch in elkaar steekt weet ik niet, zoals Baksteen al vermeldt: dat kan beide kanten op.

Mijn bescheiden mening:
- Koekblik was fout, want heeft voor richtingsverandering niet goed gekeken
- Loving It was fout, want heeft niet goed geanticipeerd op actie van blikker.

Zoals reeds meer vermeld... Je had kunnen weten dat er iets ging gebeuren. Op dat moment gaan inhalen is fout. Koekblik is echter net zo fout om te denken dat knipperen het recht geeft om ook maar te gaan. Maar dat is tegenwoordig normaal geloof ik... Heb vanochtend al weer 2x bijna mijn blik tegen een achterbumper geprakt omdat ze gewoon bij 120 per uur naar links komen, terwijl ze 20cm voor mn voorbumper rijden.
Rijden ze achter een vrachtwagen, gewoon knipperen en gaan. Hoezo zou ik kijken? Ik knipper toch? |(
 
Even een schets van wat mijn broer heeft uitgestoken:

Auto zet zijn richtingaanwijzer naar links en stopt, achter deze auto zijn nog 3 andere auto's, deze stoppen achter de eerste.
Mijn broer komt de bocht om van achter deze rij auto's en steekt ze allemaal voorbij!
De 1ste auto was dan net aan het afdraaien, dus hij knalt daar vol in.

resultaat voor de rechtbank: De 1ste auto was in fout en heeft voor alle kosten mogen opdraaien, raar maar waar. Als je een maneuvre doet moet je aan iedereen voorang geven, zelfs al komen ze als een halve gek de hele file voorbijsteken.

PS: Mijn broer reed eveneens met de wagen, en had bovendien nog teveel gedronken ook!

Leve de verkeerswet! :+
 
Mijn mening is, dat het zijn schuld is. Hij staat praktisch bijna stil, met remlichten aan. Hij heeft mij duidelijk gezien. Hij weet dat de kans heeeeellll erg aanzienlijk is dat ik ga inhalen. Hij hoort mij gas geven. Hij ziet de koplamp van de motor langzaam naar links opschuiven.

Waar uit leid je af dat ie je zag, hoorde en zag opschuiven?

.....deze mongool......

Waarom is het nou weer een mongool? Omdat het een automobilist is die bijna bij een ongeval met een motorrijder was betrokken?



Enne... er is uiteindelijk toch niks gebeurd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan