Wie weet de verschillen van de R1 en de R6??

Dennis1980

MF'er
20 jul 2006
59
0
friesland
Hallo allemaal, ik twijfel nog over het aanschaffen van een Yamaha R1 of een R6.
Ik heb nu een 750 motor en in eerste instantie wilde ik voor de R1 gaan, maar ik hoor ook veel goede verhalen over de R6.
Wie kan mij de verschillen vertellen???

Groeten Dennis.
 
Simpel houd je van relatief veel schakellen/werken om te kunnen scheuren (R6) of doe je hetzelfde tempo liever zonder al teveel geschakel(R1).

Ga in iedergeval proefrijden voor je iets koopt, dit valt in de categorie appels en peren vergelijken.
 
Hallo dennis hier.
Ik wil even meer weten. _O-
Bv snelheidsverschil,bochtenwerk,reactie,top, vermogenverschil,jullie ervaring enz.
Want ik kan niks vinden op internet met de di verse rijverschillen.
Het gaat over het model 2001. :]
Groeten dennis.
 
Nee, daarom zou ik zeker geen R1 nemen |(
Het zijn 2 totaal verschillende motoren, ik heb 2 weken terug beide motoren proefgereden en ben tot de conclusie gekomen dat je op de R1 veel rustiger gaat rijden dan op de R6. Waarom? Omdat je de R6 in elke versnelling over de 10000 rpm moet jagen om vermogen te hebben. Dat zorgt automatisch voor aggressief rijgedrag. De R1 heeft overal vermogen en hoef je niet zo nodig te laten janken.
Maar ga niet teveel op (onderbouwde) meningen van anderen af maar ga zo als gezegd gewoon proefrijden b.v. bij Gebben in Rogat waar ik ook heb proefgereden :]
 
wat een teringlijer ben jij man

steekje los ofzo? zonnesteek :?
g1.gif
 
heb r1 van 99 gehad en r6 van 2000 en 2003 en zelf rijd ik liever met een r6 met carburateurs dus model tot 2002.
zithouding is het meest ontspannen en het blok moet goed in toeren gehouden worden dat klopt.
voordeel van een r6 tov een r1 is dat hij niet uitbreekt als je het gas vol open draait als je nog op hellingshoek ligt net na een bocht.
bij 120km/h in 6de versnelling even een auto inhalen met een r6 gaat niet vlot,dan moet je even 2 versnellingen terug
maak voor jezelf de afweging wil ik brute pk's altijd en overal of niet :)
 
Nee, daarom zou ik zeker geen R1 nemen |(
Het zijn 2 totaal verschillende motoren, ik heb 2 weken terug beide motoren proefgereden en ben tot de conclusie gekomen dat je op de R1 veel rustiger gaat rijden dan op de R6. Waarom? Omdat je de R6 in elke versnelling over de 10000 rpm moet jagen om vermogen te hebben. Dat zorgt automatisch voor aggressief rijgedrag. De R1 heeft overal vermogen en hoef je niet zo nodig te laten janken.
Maar ga niet teveel op (onderbouwde) meningen van anderen af maar ga zo als gezegd gewoon proefrijden b.v. bij Gebben in Rogat waar ik ook heb proefgereden :]
:^
 
Een vriend van mij in Engeland heeft een nieuwe R6 sinds een aantal maanden. Erg harde vering, en de R6 is gemaakt voor de track volgens velen. 2/3 track en 1/3 openbare weg. De R6 had electrische problemen met de kill-switch en de bike moest terug naar de dealer voor een paar weken. Nu is alles ok. Maar goed, een fantastische motor, als je een sport motor wilt. Voor een sport motor, zou ik zelf voor een GSX 750R gaan. Schijnbaar beter om op te toeren qua zithouding. Nog niet op gereden - wel op gezeten. Maar ik zo ook eerst proefrijden, en het is nog beter om een heel weekend te huren voordat je er een koopt.
 
Ja, ik weet het verschil tussen een R6 en een R1: 400 cc 8-) .
Maar ik weet ook een goed compromis tussen een 1000 met veel koppel en een 600 met een vermogen dat pas naam mag hebben vèr voorbij de 10.000 toeren: de driecilinder Triumph Daytona 675 :Y
large.jpg
 
Een r6je is veel zuiniger met brandstof *O*
Ik rij 1 op 18 gemiddeld, dat zie ik je niet doen met een r1 met dezelfde rijstijl.

Daarnaast, volgens mij is een r6 ook veel goedkoper in de verzekering.

Maar eerst is proefrijden, je kan op beide motoren net zoveel plezier hebben. Tis alleen hoe jij het in je kop hebt zitten wat je leuker vind :Y
 
Een r6je is veel zuiniger met brandstof *O*
Ik rij 1 op 18 gemiddeld, dat zie ik je niet doen met een r1 met dezelfde rijstijl.

Daarnaast, volgens mij is een r6 ook veel goedkoper in de verzekering.

Maar eerst is proefrijden, je kan op beide motoren net zoveel plezier hebben. Tis alleen hoe jij het in je kop hebt zitten wat je leuker vind :Y

1 Brandstofverbruik lijkt me bij de aanschaf van de motor nou niet echt doorslaggevend? Een supersnelle motor die superzuinig is bestaat helaas niet. Best of both worlds kun je niet hebben
2 Maakt de verzekering bij jou zoveel uit dan? R1 staat op mijn vaders naam en WA was dacht ik 130 euro.
3 Helemaal mee eens met dat proefrijden. Dan ondervind je zelf wat je prettiger/fijner vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan