Wie weet de verschillen van de R1 en R6??

Dennis1980

MF'er
20 jul 2006
59
0
friesland
Hallo allemaal, ik twijfel nog over het aanschaffen van een Yamaha R1 of een R6.
Ik heb nu een 750 motor en in eerste instantie wilde ik voor de R1 gaan, maar ik hoor ook veel goede verhalen over de R6.
Wie kan mij de verschillen vertellen???

Groeten Dennis.
 
R1 krijg je sneller een natte zak op, maar als je het verschil dan toch niet uit je hoofd weet, kun je net zo goed voor de goedkoopste gaan.
 
welkom
maak een keer een proefrit op die motors dan kom je er wel achter.
r6 moet je veel meer toeren draaien om weg te komen dan een r1 mag je geen fouten op maken.
groet
 
dit gaat vaast weer zo`n topic worden

:Y


On-Topic :
Ga eens met allebei de motoren testrijden en kijk wat je het meest bevalt
De snelheid van een 1000 cc
Of de wendbaarheid van een 600 cc
Een R6 is heeft een agressiever karakter als de R1 (had je kunnen vinden hier op MF als je had gezocht :Y )
Er zijn mensen die op een R6 begonnen zijn ,maar bijna direct zijn overgestapt op een R1 van wege dat agressieve gedrag
Maar zoals gezegt ,ga gewoon eens met allebei :] en kijk wat je zelf het beste bevalt
 
welkom
maak een keer een proefrit op die motors dan kom je er wel achter.
r6 moet je veel meer toeren draaien om weg te komen dan een r1 mag je geen fouten op maken.
groet
Fouten kun je beter helemaal niet maken,denk wat dat betreft er geen enkel onderscheid is tussen supersports,zelfs op een lichte motor kunnen fouten genadeloos afgestraft worden.
R6 is tov R1 wat nerveuzer,omdat je idd meer toeren moet draaien om de sensatie te beleven ;) 8-)
 
Als je een 750 gewend bent (ook een sportfiets?) dan zou ik eerder voor de R1 gaan dan de R6 (en ik ben natuurlijk lichtjes bevooroordeeld }) ). Jammer dat die R7's zo schaars zijn. Dat zou denk ik nog de mooiste oplossing zijn voor je.

Oh ja, en welkom op MF natuurlijk! :W

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan