Wie weet een GOED motorstuur voor op de PC ????

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
Hallo allemaal

Ik heb even een vraag met betrekking tot de computerende motorrijders onder ons.

Ik zie dat GP500 gespeeld wordt en bij mij rijzen daar de volgende vragen bij omhoog, namenlijk spelen jullie dat met het toetsenbord, of gebruiken jullie een joystick?

En als jullie een joystick gebruiken, is dat dan een gewone, of is het een motor-stuur achtig iets?

Ik vraag dit omdat ik dus vandaag een budgetkwaliteit usb-motor-stuur heb gekocht en er totaal niet tevreden mee ben en eigenlijk op zoek ben naar een stuur wat je volledig in kan stellen onder windows 2k opdat je zelf kan bepalen of/hoe/wanneer je gas geeft etc. etc.
Ik breng hem wel weer terug en krijg me geld wel weer terug, maar wil eigenlijk een knappe hebben.
Wie o wie geeft me raad????
 
de meeste spelen het gewoon met hun toetsenbord. Yuri en ruud spelen het wel met een (auto)stuur dingetje.
Handige daaraan is dat je je gas en rem kan doseren. Bij keyboard is het altijd alles of niks.
 
Ik speel met de pedalen van mijn Microsoft Sidewinder Force Feedback. Erg handig voor het nemen van bochten; je kan geleidelijk remmen en gas geven.

[edit]
Ik stuur met mn keyboard. Analoog sturen is geen aanrader, omdat de meeste apparaten niet snel genoeg zijn.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Speel nu een weekje de demo-versie met de Sidewinder gamepad. Gaat me beter af dan met het toetsenbord maar hoe dan ook ..ik lig er de 2e bocht toch altijd weer op m\'n plaat ;(
 
Je moet iedergeval een stuur nemen met force feed back anders stuurt het als een zwabber. en je gaat constant slingeren. volgens mij zijn die side winders wel okee. maar ik speel vaak super bike 2001. maar zuigt met toetsen bord. ff kijken voor een motor stuurtje volgens mij zijn goeie zeldzaam :]
 
Stuurtje / joystick geeft het voordeel dat je geleidelijker kan sturen. Met het toetsenbord is bijv. naar rechts ook echt naar rechts en niet zo van... eventjes een klein beetje naar rechts. Is dit begrijpelijk hoe ik dit vertel ? :?

Probeer gewoon eens een artikel uit, meestal kun je ze gewoon weer terug brengen en geld terugkrijgen (zolang je bon hebt, goede staat terug brengt, originele verpakking, en dat soort gezeur).
 
Stuurtje / joystick geeft het voordeel dat je geleidelijker kan sturen. Met het toetsenbord is bijv. naar rechts ook echt naar rechts en niet zo van... eventjes een klein beetje naar rechts. Is dit begrijpelijk hoe ik dit vertel ? :?

Ja, en je hebt gelijk. Alleen is het punt dat sommige devices de signalen niet snel genoeg doorgeven. Gasgeven/remmen gaat wel, maar voor stuurbewegingen zijn ze te traag. Als jij met een stuurtje een bocht maakt gaat dat vloeiender dan met een toetsenbord, maar als je moet corrigeren is je stuurtje te traag. Een toetsenbord is daar beter in.
Ik kies er dus voor om gas te geven en te remmen met de pedalen en te sturen met het toetsenbord. En dat bevalt me prima (en levert aardig snelle tijden op. :) )
 
Ik ben er inmiddels inderdaad ook achter gekomen dat een (analoog) stuur de signalen niet snel genoeg door kan geven als je snel moet bijsturen, met een toetsenbord of joystick lukt dit weer wel.

Ik ga morgen ook mijn geld terug vragen denk ik, ik vind het zeer beroerd sturen.
 
Laatst bewerkt:
ideaal is dan natuurlijk gassen en remmen met pedalen (handig) en sturen met joysticky (pilotending zo).. snel en analoog
 
Wat me wel klote lijkt aan een pretpook is het feit dat ie ook voor- en achteruit kan. Je zou em eigenlijk op slot moeten kunnen zetten voor de y-as.
 
ideaal is dan natuurlijk gassen en remmen met pedalen (handig) en sturen met joysticky (pilotending zo).. snel en analoog

Ik denk dat ik een gigantisch idee krijg, ik heb nog een RD350 staan (ja die waar ik nooit mee ben aangekomen tijdens de eerste motor-forum toertocht ja), misschien dat ik daar een ideale joystick mee kan gaan maken :} , stuur, gas, rem en schakel zit er allemaal op!!!

Nee ff zonder dollen Pooh, ik ga wel eens kijken op de zwarte markt binnenkort, eens zien of ik daar een betere vandaan kan trekken....
 
Laatst bewerkt:
Wat me wel klote lijkt aan een pretpook is het feit dat ie ook voor- en achteruit kan. Je zou em eigenlijk op slot moeten kunnen zetten voor de y-as.

Met een gewone joystick lijkt het me zowieso niet lekker gaan, ik heb naast toetsenbord een joypad en dat gaan prima, ik vroeg me alleen af of het mogelijk is de realiteit nog beter na te kunnen bootsen....
 
Kwil gewoon zo\'n motorarcadekast voor dit spel...
Ik speelde eerst vaak met een paar man dat in de speelautomatenhal, maar die zooi is overal verdwenen. ( je kunt alleen nog maar gokken.)

Zo\'n kast met zo\'n motor er voor. Gas met gashendel, rem met voorrem en sturen door de motor naar links of naar rechts te bewegen... Effe wennen, maar dan rij je geweldige tijden.
 
Of een echte motor en dan met een monitor op je stuur op de weg rijden. Met lan-kabel naar je mede-motorrijders natuurlijk. :]
 
Speelde eerst met m\'n gamepad en nu met het toetsenbord, maar de tijden worden er niet echt anders van. Vind het alleen moeilijk doseren van rem en gas met het toetsenbord. Zal m\'n stuur eens ff weer fixxen en dan nog eens een poging doen.
 
Speelde eerst met m\'n gamepad en nu met het toetsenbord, maar de tijden worden er niet echt anders van. Vind het alleen moeilijk doseren van rem en gas met het toetsenbord. Zal m\'n stuur eens ff weer fixxen en dan nog eens een poging doen.

Vraagje, rijd je dan met een rond stuur, of een motor-look-a-like.......???
 
Weet niemand een zaak voor tweedehands arcade kasten :? :P

Of anders een GOED motorstuur voor op de PC mag ook wel... ( Kheb al een Logitech FF stuurtje met pedalen, maar daarmee is motorrijden niet ECHT.)
 
Weet niemand een zaak voor tweedehands arcade kasten :? :P

Of anders een GOED motorstuur voor op de PC mag ook wel... ( Kheb al een Logitech FF stuurtje met pedalen, maar daarmee is motorrijden niet ECHT.)

Da\'s dus eigenlijk mijn nieuwste vraagstelling HELLdesker.........

Ik hoop dat ik op tijd thuis ben, en ik hoop ook dat ik straks mijn geld terug ga krijgen. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan