Wie weet een leuke enfield bullit of twee-kleps BMW?

9 feb 2013
47
0
Vogelenzang
Hallo Allemaal,

Het moest er eindelijk maar eens van komen. Ik bezoek MF al regelmatig en volg diverse topics als toeschouwer, maar het wordt tijd dat ik ook actief mee ga doen.

Ik ben Bas, vader van 3 dochters en al jaren liefhebber van klassiekers en brikken.
Ik heb al diverse motoren gereden:
Gilera, Moto Guzzi V35 Imola, Enfield Bullit, Harley Sportster, BMW R80/7, Ural Solo, diverse JAWA's en MZ-jes enz. enz.

Momenteel heb ik een Vespa P200, Honda CB-200 (te koop), Ural M66 met zijspan (mag ook weg) en een BMW R50 uit 1968, met een R100 blok.
Aan de BMW komt binnenkort een zijspan.

Omdat de CB-200 en de Ural Combo weg mogen en de BMW een span krijgt, zoek ik een leuke solo-motor.

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een leuke Enfield Bullit of een BMW voor weinig.
technisch gezond en met kenteken.
Uiteraard hoeft hij niet in concourstaat te zijn, als hij maar gezond is.

Wie heeft er tips voor me? :]
 
Advertentienummer: 121555118

Hoi Bas, op speurders staat een enfield
 
Hi Peer,

Is dat die van 1100 euro?
Hij krijgt al een kijker a.s. maandag en belt mij als hij niet wordt verkocht.
Maar ja, als hij niet wordt verkocht kan je je weer afvragen waarom niet..
maar je weet maar nooit.
dank voor het meedenken en tot lees..
 
Hi Sammy,
Dank.
Rij jij nogsteeds bougie-vrij?
Ik lees van jou niet zo veel recents meer over je Enfield.
(is je startmotorprobleem van de BMW al opgelost?)
 
Sammie rijd tijdelijk geen BMW meer, hij rijd tijdelijk op een kwaliteits Oostblok product.
 
Hoi, ik heb van het voorjaar, wegens ombouwplannen (ander dieselblokje in het midden van het frame) het chinese dieselblok met subframe min of meer weggegeven. daar heb ik nu wel spijt van. Wegens omstandigheden(crisis zeg maar) staat mijn enfield nog blok-loos.
De startmotor van de bmw ligt nog bij een specialist die 'm zou doormeten.
Intussen rij ik op de jawa, die tot nog toe me geen enkele keer heeft laten staan. (i.t.s. tot de bmw..)

Zeg, we hebben hier een hartstikke gezellig jawa topic. Anders scoor je weer een jawa en doe je mee?
 
Hoi Bas,

Bij mij kun je mooi vergelijken, een BMW of een Enfield. Ik heb ze namelijk beide te koop! De Enfield heeft slechts 1.400km en er is van alles aan gedaan (met name uiterlijk). Dit is qua prijs waarschijnlijk niet wat je zoekt. De BMW R90/6 is een echte originele gebruiksmotor. Voor info zie marktplaats, advertentie 643378467
 
De Ural Combo mag weg voor 1400 euro. Met kenteken en start meestal met een trap of twee.
De huidge carburateurs met platte gasschuif lekken wel enorm, maar ik heb er twee nieuwe carburateurs bij.

Ik heb ook spijt van het wegdoen van mijn enfield. Was helemaal door de kinderziektes heen gewerkt, met mooi leren zadel en leren broodje achterop. Ooit verkocht aan een boer in de regio van utrecht, voor zijn vrouw.
De grondplaat van de ontsteking was wel een keer losgetrild met een verschoven ontsteking en een een gebroken enkel bij het aantrappen als gevolg, maar toch wil ik er weer een.
 
@ Sammy
Ook een jawa is leuk, maar de garage (en de bankrekening)is niet groot genoeg voor alles wat ik leuk vind, helaas. ik vind de verhalen op het JAWA-topic wel leuk en volg hem regelmatig.
Toevallig dat ik je op veel topics van mijn voorkeur tegenkom..

Wat zou momenteel een nieuw dieselblokje met subframe moeten kosten?
Is het maken van alle verder passtukken te doen, of is dat tegenwoordig ook allemaal al te verkrijgen?
Is trouwens de nieuwe eigenaar van je blokje met subframe helemaal happy?
 
nog een keer aan Sammy:
Op marktplaats staat een enfield, ik meen 350 cc voor de onderdelen van een gozer in amsterdam, geen idee wat íe daar voor moet hebbben.
Is (tijdelijk) een benzine blok geen optie voor je enfield? Zonde als hij lang zonder kloppend hart in de kou staat.
 
Hoi Bas, een subframe kun je het best zelf maken, dan maak je het ook beter dan ze in Duitsland doen.
ik heb er het e.e.a over geschreven op het dieselbike forum.
Van de nieuwe eigenaar heb ik nix meer gehoord. ik was zelf erg tevreden over de kwaliteit van het chinese dieselblokje. Niet de problemen waar de dure hatz en lombardini blokken mee kamepen en een fractie van de prijs.
 
Hoi Bas,
ik ben eens voor je wezen informeren en ik weet een leuke enfield bullEt 500 voor je, blok loopt goed, nwe achterband, koprevisie (niet-indiase klepgeleiders er in)velleman kit en plastic zooi op het stuur er af gehaald en leuk stuurtje met kale handles er op.
Stuur me een PB (priveejbericht) als je met de huidige eigenaar in contact wil komen.
 
.. en als je cb200 zo'n leuk jaren '70 ding is heeft hij daar misschien ook wel belangstelling voor.
 
allemaal bedankt voor de reacties en het meedenken.
Met dank aan Sammie ben ik sinds zaterdag de trotse eigenaar van een Enfield 500 en een nieuwe Hitchcock-catalogus, dus dat wordt likkebaarden.
 
Helaas lukken de foto's niet, maar daar ga ik tzt een oplossing voor verzinnen.
hij staat er wel netjes bij. Ik heb weer een zweefzadel gemonteerd en twee beruine leren zadeltasjes, voor oorspronkelijk aan een paardenzadel.

Sammie, jij had het zaterdag over rubbertjes voor de gasnaalden van mijn (en jouw oude) Ural.
Hoe heten die ook al weer en bij wie kan ik ze bestellen? ik ben de naam weer kwijt...
 
Was de importeur van Ural niet Gossie in Tholen?


Yep. www.ural.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan