Wie weet er wanneer de MA-Run is/was

DeeDee76

Die hard MF'er
15 aug 2004
327
0
Gelderland
De Maria Auxiliatrix Run wordt ieder jaar rond deze tijd gehouden. Weet iemand wanneer precies en hebben ze ook een site waar ik kan kijken/opgeven...

Ik heb jaren lang bij mijn vader achterop zijn BMW 90S zonder zijspan gezeten, we hielpen mee met de verkeersregeling...

Maar nu heb ik mijn eigen rijbewijs en motor en zou ik het graag nog eens doen, maar dan zelf natuurlijk...
 
Afgelopen Zaterdag 18-9. Staat in het Corda topic. (als we het over dezelfde MA-run hebben tenminste)
 
We hebben het inderdaad over dezelfde MA-run. Die is gisteren verreden. Je bent er dus helaas te laat bij. Het was weer erg leuk om allemaal de zijspanners te zien met de gehandicapte jongeren erin. Het waren 200 of 400 zijspannen dit jaar. (De kranten spraken elkaar tegen, een zegt 200 spannen en 200 regelaars, andere 400 spannen en 200 regelaars) maaar goed, het waren er echt veel. Ze hebben zelf niect echt veel reclame voor gemaakt meen ik, het is dat ik in de buurt woon en in wat lokale en regionale krantjes was zag staan, maar een eigen site hebben ze meen ik niet.

EDIT: Heb net nog effe gezocht in Google, er zijn bijna alleen maar duitse sites te vinden waar het over de MA-run gaat. Op een van de sites vond ik wel een email adres, misschien dat je daar al info kunt krijgen voor volgend jaar, of je alvast opgeven zodat je dan zeker op tijd bent?
het mailadres is: ma.run @ home.nl maar dan weer zonder spaties natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
De Maria Auxiliatrix Run wordt ieder jaar rond deze tijd gehouden. Weet iemand wanneer precies en hebben ze ook een site waar ik kan kijken/opgeven...

Ik heb jaren lang bij mijn vader achterop zijn BMW 90S zonder zijspan gezeten, we hielpen mee met de verkeersregeling...

Maar nu heb ik mijn eigen rijbewijs en motor en zou ik het graag nog eens doen, maar dan zelf natuurlijk...
De 18e MA-run is gisteren, zaterdag 18 september, gereden (3e zaterdag in september). We hadden prachtig weer en mede daardoor ook veel publiek langs de wegen. Op diverse plaatsen stonden fanfares en blazers muziek te maken voor ons. 217 zijspannen en circa 140 solo's voor de verkeersbegeleiding. Ook nog politiemotoren en -auto's, wagens met rolstoelen, bussen met familie van de zijspanrijders en volgwagens voor eventuele uitvallers. Start, finish, "kampeerterrein", feestavonden, BBQ etc. vinden altijd plaats op het terrein van de stichting die tegenwoordig Prof. Duboisstichting wordt genoemd. In het begin was dat de Maria Auxiliatrix stichting.
Naast de Nederlandse nummerborden ook Belgische, Deense, Engelse en Duitse gezien.
 
uit je reactie begrijp ik dat je zelf ook mee gereden hebt sidecarmaniac. Weet jij dan misschien meer over de mogelijke rode Corda? Ik meende dat het een corda was maar weet het niet zeker en een foto heb ik er niet van. Aangezien jij daar op het Duboispark gekampeerd hebt zul je ook wel een rondje gelopen hebben om de andere spannen te bekijken neem ik aan. Dus weet je of het een Corda was en of het een nederlander was?
 
uit je reactie begrijp ik dat je zelf ook mee gereden hebt sidecarmaniac. Weet jij dan misschien meer over de mogelijke rode Corda? Ik meende dat het een corda was maar weet het niet zeker en een foto heb ik er niet van. Aangezien jij daar op het Duboispark gekampeerd hebt zul je ook wel een rondje gelopen hebben om de andere spannen te bekijken neem ik aan. Dus weet je of het een Corda was en of het een nederlander was?
De rode Corda stond tegenover mijn tent. De eerste die ik heb gezien met een Nederlands kenteken, de anderen die ik weleens live gezien heb kwamen uit Zweden en Duitsland. Helaas was ik dit jaar mijn fototoestel vergeten mee te nemen $%&^#$*!! '(
Ik heb de eigenaar maar kort gesproken, hij heeft hem bij Wout Broer vandaan. De vorige eigenaar had de Corda ingeruild bij de aanschaf van een Zeus. Probleem is wel dat er geen documentatie verkrijgbaar is en dat de Corda's al geruime tijd niet meer worden gemaakt. Als er wat stuk gaat is het enorm zoeken waar de betreffende onderdelen vandaan zijn gekomen. Origineel zijn ze driewiel aangedreven, maar bij deze was de voorwiel aandrijving op non actief gezet omdat bij de waardeloze verkeersdrempels in NL, de versnellingsbak/differentieel te veel klappen krijgt. Het is een grote combinatie, uiteraard zeldzaam, de styling van het bodywerk ziet er wel gedateerd uit.
Als ik het goed heb gezien en gehoord: benzinemotor (VW?) met een automatische versnellingsbak met achteruit. Ohlins voorschokbreker voor de enkelzijdig opgehangen voorwiel (naafbesturing).

full
 
Laatst bewerkt:
de MA-run is inderdaad al geweest. Hun email adres is ma_run@hotmail.com Je mailt dan met Harrie Bastings en hij kan je gegevens in het bestand zetten zodat je volgend jaar vanzelf een uitnodiging krijgt.

de Rode Corda heb ik gezien maar ook ik had geen camera meegenomen. Op www.webland.nl zouden alle foto's die gemaakt zijn moeten komen staan en daar staat de rode corda voor zover ik weet minimaal 2× bij. De foto's staan helaas alleen nog niet online :(

Ps: Mijn bakkie :
full
 
de Rode Corda heb ik gezien maar ook ik had geen camera meegenomen. Op www.webland.nl zouden alle foto's die gemaakt zijn moeten komen staan en daar staat de rode corda voor zover ik weet minimaal 2× bij. De foto's staan helaas alleen nog niet online :(

De mensen van webland kennende duurt dat ook nog wel een tijdje. Het laatste jaar zijn ze niet meer echt bezig met foto's plaatsen. Als je op de site kijkt zie je ook dat de laatste foto's van augustus zijn.
 
Start, finish, "kampeerterrein", feestavonden, BBQ etc. vinden altijd plaats op het terrein van de stichting die tegenwoordig Prof. Duboisstichting wordt genoemd. In het begin was dat de Maria Auxiliatrix stichting.

offtopic:
Over geld verspilling in de zorg gesproken, de naam is sinds een anderhalf - twee jaar weer veranderd in "Zorggroep Noord Limburg". Dit is ook mijn werkgever voor mijn weekendbaan.
 
coole cowbike 8-)

Heb je nog wat cow-print over? Dan zou ik dat stukkie chroom boven de koplamp ook nog effe doen. ;) Lijkt me nog mooierder, maar kan ook in 't eggie heel anders overkomen. :)
Is nog wel de bedoeling maar deze plaat is nog kei mooi en we moeten ERGENS een oude beschadigde hebben liggen. Kunnen em alleen nog niet vinden.
de aanhanger de schoorstangen en nog wat andere kleine dingen moeten ook nog. En op de zijspanvelg moeten uiers komen :)
 
Dank Jullie wel voor de reacties, ik zal de zaterdag voor prinsjesdag (makkelijk te onthouden) alvast op de kalender zetten zodat mijn vader en ik er volgend jaar weer bij kunnen zijn!

Wie weet zie ik jullie dan ook wel?
 
De rode Corda stond tegenover mijn tent. De eerste die ik heb gezien met een Nederlands kenteken, de anderen die ik weleens live gezien heb kwamen uit Zweden en Duitsland. Helaas was ik dit jaar mijn fototoestel vergeten mee te nemen $%&^#$*!! '(
Ik heb de eigenaar maar kort gesproken, hij heeft hem bij Wout Broer vandaan. De vorige eigenaar had de Corda ingeruild bij de aanschaf van een Zeus.

Dank je , ik zal mij er maar bij neerleggen en verder rijden met mijn zeus , is ook niet zo slecht en wie weet , komt er nog eens een triptronic op de markt dat een beetje sneller schakelt :}

Albert-37
 
Terug
Bovenaan Onderaan