wie weet het antwoord op mijn vraag...

Djm001

MF'er
18 mrt 2004
169
0
Wijlre
ik reed zojuist op mijn cbr 600f. ik trok net op bij een kruising. ik trok de motor flink door in de 1. toen ik wilde overschakelen naar de 2 bleef de pook hangen in de neutraal en gaf de flink wat toeren... dit veroorzaakte een schokje in de versnellingspook. ik kon daarna wel doorschalen naar de 2. en heb niet echt iets gemerkt bij de rest van het rijden. weet iemand wat dit is en of het kwaad kan...
 
Dan heb je simpelweg niet goed geschakelt, voortaan pookje ff harder omhoog trappen. ;)

Misschakelen wordt het ook weleens genoemd. :P
 
dat heb ik ook wel eens.. vet vervelend, zeker als je snel wilt optrekken..

mjah les voor de volgende keer: gewoon flink doortrappen bij het schakelen.
 
maar het kan dus geen, kwaad....ik schrok namelijk erg van die scholende schakelpook en het lawaai in de vrij...ik dacht zelfs effe dat er iets onder de motor uitvoel..dus ik was erg geschrokken... ik zag toen ik terug reed echter niks op het wegdek liggen volgens mij...
 
maar het kan dus geen, kwaad....ik schrok namelijk erg van die scholende schakelpook en het lawaai in de vrij...ik dacht zelfs effe dat er iets onder de motor uitvoel..dus ik was erg geschrokken... ik zag toen ik terug reed echter niks op het wegdek liggen volgens mij...
:X :X :X

Zolang je t niet elke dag doet :Z
 
Heb ik ook welles gehad, niet heel erg als je het niet te vaak doet. misschien je koppeling te snel losgelaten?
 
Als je van 2 naar 3 niet helemaal goed schakelt 'valt' de versnellingsbak als het ware in z'n volgende versnelling. Als je van 1 naar 2 niet goed schakelt valt ie half in z'n 2. De nokken van de versnelling grijpen niet goed aan. Als je de koppeling los laat en gas geeft dan valt ie terug naar z'n vrij.
Dat ratelt ff en hij zal flink in toeren stijgen.

Dit is idd ff schrikken maar daar moet een versnellingsbak tegen kunnen.
 
Gebeurd iedereen wel eens.

Sommige merken/types hebben er wat meer last van dan andere. Mijn ZX-6R (2000) parkeer ik wel vrij geregeld tussen de versnellingen in, maar dat is een bekende "kwaal" van dit type ZX-6R.
 
Terug
Bovenaan Onderaan