Wie weet nou echt hoe het zit??

LadyMonster_oud

Die hard MF'er
26 aug 2003
957
27
Maassluis
Wordt een beetje gestoord ervan, wordt van het kastje naar de muur gestuurd.........

Binnenkort mijn fiets naar de keuring hij is 4 jaar maar er staat nog geen 6000 km op de teller.............

Op de stie van de douane staat dat ie of ouder dan een halfjaar moet zijn of meer gelopen moet hebben dan 6000 km. Als ik bel dan zeggen ze weer dat het allebei moet zijn en tevens contact gehad met de RDW en daar wordt me weer verteld dat dat niet nodig is (degeen die ik gesproken heb werkt al 30 jaar bij de RDW dus ik neem aan dat ie het ook wel weet)

Wie weet nu echt hoe het zit dan????????

Dit is weer Nederland op zijn smalst zeg!!!!! Het is geloof ik ook maar net wie je treft daar strakkies bij de douane........
 
Als je 5000+ kilomters hebt ga dan gewoon een weekje raggen.

Edit ik ben uitgeput en weet niet waarover ik spreek
Nevermind
 
Ik zou ff op de site van de douane en RDW kijken, daar staan de eisen wel, ik meen jonger dan een half jaar of minder 5000 km zo ff uit me blote bol.Niet allebeide...da's wel erg sterk.Gewoon nog een keer bellen met de douane, liefst met het kantoor waar je de bpm gaat betalen.
 
heb ik allemaal al gedaan en dat is dus het hele eieren eten, ik krijg grrrrrrrr elke keer weer een ander antwoord..............
 
Heb je een motor uit het buitenland en moet hij ingevoerd worden? Dan ben je bij de RDW aan het goede adres, je moet maar uit gaan van hun eisen.
Een minimaal aantal km is niet noodzakelijk om hem in te voeren, anders kwamen er ook geen nieuwe motoren en auto's NL binnen ;)

Waarom zou je naar de douane moeten?


Succes
 
Dan zou ik eerder ff een lekker stukkie gaan scheuren hoor...
Maar eh, als het op die site staat...ennn die gast van de rdw zegt het, kun je misschien op hen terugvallen. Misschien een oude km teller er tijdelijk opzetten of lenen van iemand :?
 
Heb je een motor uit het buitenland en moet hij ingevoerd worden? Dan ben je bij de RDW aan het goede adres, je moet maar uit gaan van hun eisen.
Een minimaal aantal km is niet noodzakelijk om hem in te voeren, anders kwamen er ook geen nieuwe motoren en auto's NL binnen ;)

Waarom zou je naar de douane moeten?


Succes
Was het maar zo simpel Lara, ik moet naar de douane om daar de BPM af te dragen da's duidelijk voor me maar nu komt het als tie niet aan bovenstaand voldoet, dus ouder dan een half jaar en/of :? meer dan 6000 km, mag ik ook nog eens BTW gaan betalen.........en dat moet dus allemaal bij de douane.
Maar niemand kan me duidelijk vertellen bij de desbetreffende instanties of het nou 'en en' is of 'of of'...............
 
Was het maar zo simpel Lara, ik moet naar de douane om daar de BPM af te dragen da's duidelijk voor me maar nu komt het als tie niet aan bovenstaand voldoet, dus ouder dan een half jaar en/of :? meer dan 6000 km, mag ik ook nog eens BTW gaan betalen.........en dat moet dus allemaal bij de douane.
Maar niemand kan me duidelijk vertellen bij de desbetreffende instanties of het nou 'en en' is of 'of of'...............
Ah zo bedoel je het.
Ik zou gewoon nogmaals bellen naar de RDW en vragen om een duidelijke uitleg.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je de site van de RDW nog niet hebt gezien, maar voor de zekerheid
--> www.rdw.nl
Waar wij waren zat de Douane in het gebouw van de RDW, zal bij jou keurings station ook zo zijn neem ik aan, dus kunnen ze het aan elkaar uitlegen/vragen...

Nogmaals succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan