Wie weet waar ik een goede bandenpomp kan kopen

Kaboem!

MF'er
7 feb 2004
102
3
Noord Brabant
Ik vroeg me af of iemand hier weet waar ik een compressortje kan kopen met een digitale werkgave van de druk op de 10de nauwkeurig.

In de handel ben ik alleen nog analoge compressortjes tegengekomen. Moet nu altijd naar de pomp om mijn bandjes te controleren. Bij veel pompen werkt de compressor slecht en onnauwkeurig of de rubber afdichtringen zijn rot en ga zo maar verder.

Zoek dus een goede oplossing voor thuis!

Ik hoor het wel !

Kaboem!Jeroen
 
Compressortje bij elke bouwmarkt met analoog spannigsmetertje en dan koop je bij een motorzaak een digitale spanningsmeter.
 
Dat wil ik dus juist niet, ik wil niet lopen discjoyken met een analoge en digitale meter. Daarnaast wil ik tijdens het opppompen zien hoever ik ben.

Kaboem!
 
Sterker nog, ik denk dat een redelijke analoge meter nauwkeuriger is dan een betaalbare digitale. 't is niet eenvoudig om elektronisch druk te meten en om te zetten in cijfertjes. Dure digitale meters zullen wel nog beter zijn, maar dan zit je toch boven de 100 euro
 
Waarom denk je dat digitale spanningsmeters nauwkeuriger zijn dan analoge exemplaren?
Goed lezen! Ik schrijf nergens dat digitaal naukeuriger is dan analoog.
Maar ik snap wat je bedoelt. Ik gebruik zelf een analoge meter op m'n Gamma compressortje.
 
Goed lezen! Ik schrijf nergens dat digitaal naukeuriger is dan analoog.
Maar ik snap wat je bedoelt. Ik gebruik zelf een analoge meter op m'n Gamma compressortje.
wat voor compressortje is dat dan een echte of zijn het die kleintjes die je op je sigaretten aansteker van je auto kan doen??
 
Gewoon een voetpompje nemen, dat werkt perfect.
Het gaat toch hooguit om een halve bar, als je het tenminste een beetje bij houdt.
 
Ik vroeg me af of iemand hier weet waar ik een compressortje kan kopen met een digitale werkgave van de druk op de 10de nauwkeurig.

In de handel ben ik alleen nog analoge compressortjes tegengekomen. Moet nu altijd naar de pomp om mijn bandjes te controleren. Bij veel pompen werkt de compressor slecht en onnauwkeurig of de rubber afdichtringen zijn rot en ga zo maar verder.

Zoek dus een goede oplossing voor thuis!

Ik hoor het wel !

Kaboem!Jeroen

voor een beetje een goed gecalibreerde blaaspistool betaal je al snel 70 euro.
Voor een los metertje een euro of 20.
Met als voordeel dat je die meter altijd mee kunt nemen en overal kunt meten met dezelfde meter(ook als je onderweg je bandenspanning wilt veranderen bv. na een circuitdag)
 
wat voor compressortje is dat dan een echte of zijn het die kleintjes die je op je sigaretten aansteker van je auto kan doen??
Een echte natuurlijk.
Gamma. Dat zeg ik.
Maar ik heb ook zo'n klein pokke herrie makertje op 12 volt, werkt perfect voor je autobandjes, je moet alleen geduld hebben :+
 
Gewoon voetpomp voor weinig bij de Halforts kopen. Keertje de spanning nauwkeurig meten ( digitaal of analoog) vervolgends je goedkope pomp op het ventiel zetten en met een viltstift een streepje zetten op het kijkglas. Simpel toch?
Je hebt ook mensen die 8x een schepje koffie in een vilter scheppen. 1 x 8 schepjes in een plastic bekertje doen, streepje op de zijkant, en we zijn weer goedkoop en toch efficient bezig.
 
Gewoon voetpomp voor weinig bij de Halforts kopen. Keertje de spanning nauwkeurig meten ( digitaal of analoog) vervolgends je goedkope pomp op het ventiel zetten en met een viltstift een streepje zetten op het kijkglas. Simpel toch?
Je hebt ook mensen die 8x een schepje koffie in een vilter scheppen. 1 x 8 schepjes in een plastic bekertje doen, streepje op de zijkant, en we zijn weer goedkoop en toch efficient bezig.

Simpel en zeer doeltreffend :}
 
Waarom denk je dat digitale spanningsmeters nauwkeuriger zijn dan analoge exemplaren?


:^

analoog is nauwkeuriger omdat digitaal maar een vast aantal waardes tussen 2 punten heeft. analoog heeft er oneindig :)

dus koop een goeie analoge.
 
:^

analoog is nauwkeuriger omdat digitaal maar een vast aantal waardes tussen 2 punten heeft. analoog heeft er oneindig :)

dus koop een goeie analoge.

:^ bij analoog wordt niet afgerond. Maar dan moet je dus wel een goed afleesbare analoge hebben. Maar die paar honderdste bar die een digitale ernaast zit is ook niet zo boeiend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan