Wie wil er iets verdienen??

Chantal22

Rookie
13 sep 2005
29
0
zoetermeer
Hoi, van mijn fazer is de voorkuip gebarsten bij het omvallen van mijn motor.
Nu lijkt dit me een reparatie die wel meevalt (glasvezel?) maar ik krijg dat nooit mooi
gespoten.

is er iemand in de buurt van zoetermeer die hier wel zin in heeft en op deze mannier wat wil verdienen?

Ik denk dat ik dat ding er zelf wel afkrijg. (ik heb het werkplaatsboek op cd)
Ik wil ook best het eea zelf doen.

Evt mogen er op mijn tank ook een paar plekjes gespoten worden.
 
Hoi, van mijn fazer is de voorkuip gebarsten bij het omvallen van mijn motor.
Nu lijkt dit me een reparatie die wel meevalt (glasvezel?) maar ik krijg dat nooit mooi
gespoten.

is er iemand in de buurt van zoetermeer die hier wel zin in heeft en op deze mannier wat wil verdienen?

Ik denk dat ik dat ding er zelf wel afkrijg. (ik heb het werkplaatsboek op cd)
Ik wil ook best het eea zelf doen.

Evt mogen er op mijn tank ook een paar plekjes gespoten worden.


Jouw kuip is van abs en kan niet gerepareerd worden met glasvezel.
En ik wil graag verdienen maar ik ben gewoonweg veel te duur.
 
Begreep de post van theWarrior eerst niet :+

Tijd besteed op dit forum:
136 jaren, 1 maand, 6 dagen, 6 uren en 28 minuten
Geregistreerd op:
dinsdag 13 september 2005 09:01 (4 jaren, 11 maanden, 21 dagen en 14 uren geleden)


_O- _O-

en succes met repareren van je fietsie....zal best wel goed komen, waar blijft de galante spuitridder?
 
Begreep de post van theWarrior eerst niet :+

Tijd besteed op dit forum:
136 jaren, 1 maand, 6 dagen, 6 uren en 28 minuten
Geregistreerd op:
dinsdag 13 september 2005 09:01 (4 jaren, 11 maanden, 21 dagen en 14 uren geleden)


_O- _O-

en succes met repareren van je fietsie....zal best wel goed komen, waar blijft de galante spuitridder?
HOLY FUCK _O-

Hoe doet ze dat!? :')

Meerdere (lees; stuk of 30 :') ) computers tegelijk aangemeld hebben, telt ie het dan op of wat!? :+

Ontopic:

De schade mooi fixen door wat Legoblokjes met aceton te smelten en daarmee de boel te 'lassen' :)
 
Laatst bewerkt:
aceton is een hoofdbestandsdeel van nagellakremover, dus daarmee kun je ook lego smelten (dat lego smelten is een echte tip,) gewoon erop smeren en glad strijken met een plamuurmes, helemaal leuk is als je legoblokjes vind in de kleur van je motor ;) of anders gewoon een sticker
 
aceton is een hoofdbestandsdeel van nagellakremover, dus daarmee kun je ook lego smelten (dat lego smelten is een echte tip,) gewoon erop smeren en glad strijken met een plamuurmes, helemaal leuk is als je legoblokjes vind in de kleur van je motor ;) of anders gewoon een sticker
Allicht is dat een dat een echte tip :+

Als ik haar motor op afstand had willen vergallen, had ik wel gezegd dat ze thinner over haar kuipwerk moest gieten en het een uur of wat moest laten inweken en dat de boel dan automatisch weer samen zou smelten of iets in die trand :')

Lego blokjes uitsmeren over zo'n scheur werk té perfect. En het krijgt de originele sterkte gewoon weer terug.

Bijpassend tipje; heb je schade en je houdt een stuk ABS kuipwerk over... gooi het niet weg! Superhandig mocht je ooit nog wat moeten repareren :)
 
Laat ik 's een nuttige reactie plaatsen...

Ja ik kan het repareren, ja ik kan het spuiten, ja ik woon in de buurt van Zoetermeer en ja ik wil wel wat verdienen......... :+

Effe serieus, ik heb al heel veel ABS spul gerepareerd.

mail adres staat in m'n profiel,


Heb je toevallig ook foto's? (van de schade, niet van jezelf... :X )
 
Laatst bewerkt:
Leuk, heb je in een ander topic gelezen vermoed ik want dit is al eerder ter sprake geweest.
Moet je dat nou persé noemen zonder dat je een oplossing hebt?
Je kunt ook gewoon niet posten....

Beste Vannelle,
Nee, ik had dit niet ergens anders gelezen maar Chantal gebruikt dit gegeven als onderschrift, wat ik als aandachtig lezer zijnde niet kon nalaten op te merken. Dit prikkelde mijn nieuwsgierigheid. Vandaar.

Verder had mijn post evenveel toegevoegde waarde als die van jou en van velen met ons. Maar ook dit soort posten, mits ze niet beledigend zijn oid houden het forum ook wel levendig toch?
 
Laatst bewerkt:
aceton is een hoofdbestandsdeel van nagellakremover, dus daarmee kun je ook lego smelten (dat lego smelten is een echte tip,) gewoon erop smeren en glad strijken met een plamuurmes, helemaal leuk is als je legoblokjes vind in de kleur van je motor ;) of anders gewoon een sticker



let op --er zit die nagelbende , meestal 'n oliesubstantie, en dat werkt averechts
Die olie is voor het ontschralen van de damesvingertjes.
het moet op de verpakking staan!
Dus gewone aceton gebruiken.
I've bin there. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik repareer ABS dus gewoon met ABS.

Niet met aceton, MEK, thinner, legoblokjes, koffieroerstaafjes en andere goedbedoelde troep/lapmiddelen...

Veel bovengenoemde plastics zijn veel te hard. Ga je dat nog 's d.m.v. smeltlassen aanbrengen dan krijg je een hele mooie keiharde las in je relatief zachtere kuipwerk.

één keer een schroef te hard aandraaien, één keer iets te hard duwen, één keer een flinke tik en het breekt af. Tupperware van een motor is vrij flexibel en dat moet het na reparatie ook nog zijn. Vergis je ook niet in wat trillingen met zwak kuipwerk kunnen doen.

Oplosmiddelen als aceton/MEK heb ik ook geen goede ervaring mee, dat spul lijkt wel hard te zijn na 1 dag maar het duurt weken voordat het volledig uitgedampt is. Vindt de spuiter vast leuk als je na een maand terugkomt met blaasjes in de lak.

Ik heb een voorraad gescheurde kuipdelen van diverse materialen liggen, die gebruik ik als "donor" om scheuren mee te lassen.

ABS kuipen worden gewoon tweezijdig met ABS versmolten, ik moet de eerste die breekt nog terugzien.

Moet alleen wel opnieuw gespoten worden dan. Beter een goede las die heel blijft en wat spuitwerk dan een beetje aan de achterkant rommelen om de lak te sparen en dan een maand later weer een scheur.

Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen hé, als iemand het anders doet wil dat niet zeggen dat dat niet goed zou zijn, maar zo repareer ik kuipen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik repareer ABS dus gewoon met ABS.

Niet met aceton, MEK, thinner, legoblokjes, koffieroerstaafjes en andere goedbedoelde troep/lapmiddelen...

Veel bovengenoemde plastics zijn veel te hard. Ga je dat nog 's d.m.v. smeltlassen aanbrengen dan krijg je een hele mooie keiharde las in je relatief zachtere kuipwerk.

één keer een schroef te hard aandraaien, één keer iets te hard duwen, één keer een flinke tik en het breekt af. Tupperware van een motor is vrij flexibel en dat moet het na reparatie ook nog zijn. Vergis je ook niet in wat trillingen met zwak kuipwerk kunnen doen.

Oplosmiddelen als aceton/MEK heb ik ook geen goede ervaring mee, dat spul lijkt wel hard te zijn na 1 dag maar het duurt weken voordat het volledig uitgedampt is. Vindt de spuiter vast leuk als je na een maand terugkomt met blaasjes in de lak.

Ik heb een voorraad gescheurde kuipdelen van diverse materialen liggen, die gebruik ik als "donor" om scheuren mee te lassen.

ABS kuipen worden gewoon tweezijdig met ABS versmolten, ik moet de eerste die breekt nog terugzien.

Moet alleen wel opnieuw gespoten worden dan. Beter een goede las die heel blijft en wat spuitwerk dan een beetje aan de achterkant rommelen om de lak te sparen en dan een maand later weer een scheur.

Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen hé, als iemand het anders doet wil dat niet zeggen dat dat niet goed zou zijn, maar zo repareer ik kuipen. :Y


Rene heeft hier wel een punt :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan