Wie wil mij advies geven voor een leuke vakantie?

Ja leuk lekker naar de eiffel, een bak koffie krijgen die nistvte zuipen is, lekker avontuurlijk van dorp naar dorp nasrcdorp welke allemaal op elkaar lijken, filerijden op de leuke wegen als ze nog niet afgesloten zijn voor motorrijders om over de vele controles maar te zwijgen... de campingeigenaren in Duitsland nog even buiten beschouwing gelaten... top joh die Eifel ;) dat doe je een beginner toch niet aan....


vreemd :?

als ik je locatie aanklik krijg ik iets met narren :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je als beginner ook nog kan doen is dicht bij huis beginnen, en naarmate het al daar niet bevalt je reis uitbreiden of omkeren. Begin bijvoorbeeld in Luxemburg, daar zit je afhankelijk van je woonplaats binnen een paar uurtjes rijden. Blijf je daar een paar dagen hangen, beetje ervaring met bochten opdoen. Als het bevalt steek je in een paar uurtjes door naar de Vogezen. Rij je daar nog een dag of 2 rond en kijk je daarna wat je gaat doen. Als je er klaar mee bent keer je om, als je er nog steeds lol in hebt zit je met een paar uurtjes sturen in de Jura. Vanuit daar zit je zo in de Franse Alpen. Blijf je daar een paar dagen hangen, net hoeveel tijd je hebt, en ga je vanuit daar in een paar dagen weer richting huis. Op deze manier bouw je het rijden rustig op van het rustige en glooiende van Luxemburg tot het echte werk in de Alpen. Als je zoals TS 3 weken de tijd hebt dan kun je alles op het gemakje doen. Af en toe een rustdagje of iets cultureels doen. Overal in die gebieden stikt het van de hotels en campings, dus dat kun je naar wens afwisselen, iedereen blij.
 
Begin eerst eens met een weekend Sauerland, gaat dat goed, dan de Eifel (daar zijn de bochten toch wat moeilijker) Dan kun je altijd nog zien wat je doet.
Maak met vakantie maar niet te lange dagetappes. Dat is wat ik je kan adviseren (36 jaar motorrij ervaring) Grtz.
 
Begin eerst eens met een weekend Sauerland, gaat dat goed, dan de Eifel (daar zijn de bochten toch wat moeilijker) Dan kun je altijd nog zien wat je doet.
Maak met vakantie maar niet te lange dagetappes. Dat is wat ik je kan adviseren (36 jaar motorrij ervaring) Grtz.


Kan ze ook zien of haar vriend veel geduld heeft :+
 
Ja leuk lekker naar de eiffel, een bak koffie krijgen die nistvte zuipen is, lekker avontuurlijk van dorp naar dorp nasrcdorp welke allemaal op elkaar lijken, filerijden op de leuke wegen als ze nog niet afgesloten zijn voor motorrijders om over de vele controles maar te zwijgen... de campingeigenaren in Duitsland nog even buiten beschouwing gelaten... top joh die Eifel ;) dat doe je een beginner toch niet aan....

apart dat jij deze ervaringen hebt.
Ik vind overal goede cappuccino
Nergens file, erg rustig juist. Ja in Cochem is het gezellig druk maar verder zie ik weinig verkeer.

Controle heb ik nog nooit gezien
Campings kom ik niet.
 
Als het kamperen wordt.. Heeft niemand gedacht aan een "we zien wel" vakantie? Doorrijden zolang het leuk is en het weer prima, klopt een van die 2 niet meer een camping zoeken? Kan prima met een TomTom rider met winding roads en de camping zoek functie. Dan kun je precies alles doen waar je jezelf comfortabel bij voelt.
 
Mocht je ideeen willen voor routes. Er staan mooie routes in de topics van de diverse 500 Euro Challenge edities. Daar zit vast wel wat voor je bij. Kijk maar eens bij 2014, 2015, 2017. Ik denk dat je hier wel wat inspiratie uit kunt putten.

Vergeet niet om je bewust te zijn van de juiste mindset. Het is niet de bedoeling om naar een bestemming te rijden. De reis zelf is je bestemming!
 
Laatst bewerkt:
Mocht je ideeen willen voor routes. Er staan mooie routes in de topics van de diverse 500 Euro Challenge edities. Daar zit vast wel wat voor je bij. Kijk maar eens bij 2014, 2015, 2017. Ik denk dat je hier wel wat inspiratie uit kunt putten.

Vergeet niet om je bewust te zijn van de juiste mindset. Het is niet de bedoeling om naar een bestemming te rijden. De reis zelf is je bestemming!

Bedankt voor de tip. Ik ga er naar kijken
 
Motor-camping Sarlat le Canéda (Dordogne) is mij uitstekend bevallen.:t
Prima tentplek (mooiste van vakantie 2016), dikke BBQ en genoeg te drinken bij de bar.
Verder nog mogelijkheid om 'binnen' te slapen. Wrs wel vooraf voor 'binnen' reserveren.
Was precies 1000km van huis. Goed te doen in 1 dag. Maw 's avonds gewoon weer in je eigen bedje thuis.:z
Goedkoop, dacht effe dat de eindrekening niet klopte.......... (ga daar zeker nog wel eens terug)

O ja...Aan de overkant is de familie-camping met veel te veel krijskoppen. :X
Daar heb je dan mooi geen last van!! (nee geen spam, slechts mijn eigen ervaring)
 
Terug
Bovenaan Onderaan