Wie wil mij helpen mijn Fireblade aan te passen

Japiejo5

MF veteraan
Ik wil graag mijn '99 Fireblade voorzien van een SBK kit.

Het liefst pas ik geen kuipdelen aan, of erger nog,..vermink ik liever geen kuipdelen. Maar ik heb reeds begrepen dat dit eigenlijk niet anders kan.


Foto2.

Hoe ik denk dat het zal moeten worden (grofweg)

full



Goed:

Wat heb ik nodig!?
Wat gaat het kosten!?
Wat kost het qua tijd!?
 
Laatst bewerkt:
en dan heb je geen schrijnend gevoel meer in je polsen???? Omdat je kuip aangepast is????

[me] wat snap ik niet??????[/me]
 
en dan heb je geen schrijnend gevoel meer in je polsen???? Omdat je kuip aangepast is????

[me] wat snap ik niet??????[/me]

SBK kit: superbike kit, gewoon stuur ipv clip-ons. Daardoor krijg je een iets minder "sportieve" zithouding, minder druk op de polsen.
 
SBK kit: superbike kit, gewoon stuur ipv clip-ons. Daardoor krijg je een iets minder "sportieve" zithouding, minder druk op de polsen.
En waarom zou je daar je kuip voor moeten aanpassen dan :? ?

Met een beetje passen en meten hoef je daar toch geen tupperware voor te vernielen :? ?
 
En waarom zou je daar je kuip voor moeten aanpassen dan :? ?

Met een beetje passen en meten hoef je daar toch geen tupperware voor te vernielen :? ?

sbk stuur komt vaak tegen de kuip aan. Bedenk dat clip-ons een beetje schuin naar beneden gericht staan, en met het stuur helemaal 1 kant op al bijna de kuip raken. Een sbk stuur staat omhoog, en zit ook nog met blokkies op de kroonplaat vast. Daardoor zit vaak de kuip in de weg.
 
Pas nog bij m'n vriendin haar motor gedaan!
Niet te geloven hoe super dat nu stuurt, :] niks voor mij, want ik rij nu al als een dwaas laat staan met zo'n stuur erop!
TRX1.jpg


Meel me maar als je vragen hebt. Ombouwkit voor je Blade is leverbaar

Het hele ombouwgebeuren staat hier: (of met het hele verhaal erbij op de website van de TDM/TRX Club, maar die is alleen toegangjkelijk voor leden)
s2.photobucket.com/albums/y47/Suniquesu/Stuurombouw%20TRX/
 
Laatst bewerkt:
En waarom zou je daar je kuip voor moeten aanpassen dan :? ?

Met een beetje passen en meten hoef je daar toch geen tupperware voor te vernielen :? ?

Dat dacht ik ook eerst,,maar dat lijkt toch echt te moeten wil je stuur fatsoenlijk kunnen draaien,...

Eigenlijk zou ik gewoon een topkuipje moeten scoren op marktplaats,...maar die zijn wat dun gezaait!!! Deze bijsnijden.,..ff wit spuiten en gaan,....
:]
 
Pas nog bij m'n vriendin haar motor gedaan!
Niet te geloven hoe super dat nu stuurt, :] niks voor mij, want ik rij nu al als een dwaas laat staan met zo'n stuur erop!
(Afbeelding)

Meel me maar als je vragen hebt. Ombouwkit voor je Blade is leverbaar

Het hele ombouwgebeuren staat hier: (of met het hele verhaal erbij op de website van de TDM/TRX Club, maar die is alleen toegangjkelijk voor leden)
s2.photobucket.com/albums/y47/Suniquesu/Stuurombouw%20TRX/


Netjes hoor,...helaas mis ik die doe het zelf handigheid,....
 
Eigenlijk zou ik gewoon een topkuipje moeten scoren op marktplaats,...maar die zijn wat dun gezaait!!! Deze bijsnijden.,..ff wit spuiten en gaan,....
:]

LSL geeft aan (bij een Blade)kuip inkorten en andere kuipsteunen gebruiken (ook leverbaar)
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard héél dom van mij gedacht natuurlijk, maar waarom zou je dan ( om maar even een dwarsstraat te noemen) niet gewoon die staaf van het SBK-stuurtje dan bijv 2 cm inkorten aan beide kanten?

Of denk ik weer te simplistisch -O-
 
niet een kwestie van je clipons omdraaien zodat ie niet naar beneden wijst maar recht? je zit dan toch iets hoger.
maar een supersport gaan rijden en dan gaan klagen dat kut zit :r wie mooi wil zijn moet maar pijn lijden of koop een andere motor. ik bedoel 20 km is niks of je rijd te traag :9 koop een naked man, word je wat "opgetild" door de wind en je hebt een normaal stuur.
 
Het kan zonder je topkuip aan te passen, heb ik ook gedaan. Met een recht stuurtje, andere kroonplaat en een andere spiegelsteun.
Het staat niet zo mooi, maar het rijdt wel veel relaxter! (en het stuurt beter ).
Ik zal dit weekend even een foto van mijn blade maken en posten.
 
Ik heb andere clip-ons, en zit dus ook wat rechterop als standaard.

BLADE2.jpg


Misschien niet echt duidelijk, maar had verder geen aanpassingen nodig. Schijnt wel een beetje aan de prijs te zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan