Wie wil mij helpen?

uitzetter

MF'er
10 sep 2007
55
0
Emmen
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil een motor kopen voor woon-werkverkeer. Liefst een chopper of tourmotor. Deze moet aan de volgende eisen voldoen:

- Lichte motor (250 of 400cc)
- Moet zuinig zijn (verbruik 1:25 of minder). Liefst een motor die tegen 1:30 kan rijden (bij rustig rijden dan). Heb gehoord dat b.v. de oude rebels dat kunnen halen.
- Moet betrouwbaar zijn. Ik moet er dagelijks zo'n 140 km meer rijden
- Ik zal waarschijnlijk wel met de auto gaan met slechter of kouder weer.

Ik hoop op jullie adviezen.
 
Waarom een chopper voor woon-werk?

Kan ik je niet aanbevelen hoor....(heb ik 2 jaar gedaan) ........zeker niet in de <750 cc klasse...


Beter een leuke toermotor uitzoeken. :Y
 
Waarom een chopper voor woon-werk?

Kan ik je niet aanbevelen hoor....(heb ik 2 jaar gedaan) ........zeker niet in de <750 cc klasse...


Beter een leuke toermotor uitzoeken. :Y

Ja, heb ik ook aan zitten denken, vandaar dat ik dit berichtje ook onder de topic tourmotoren heb geplaatst. Maar toch zou ik ook het plaatje compleet willen maken met een lijstje van choppers die aan bovenstaande 'eisen' voldoen. Na het maken van diverste proefritjes kan ik dan alsnog een definitieve keuze maken. Dus als je suggesties hebt?
 
Ja, heb ik ook aan zitten denken, vandaar dat ik dit berichtje ook onder de topic tourmotoren heb geplaatst. Maar toch zou ik ook het plaatje compleet willen maken met een lijstje van choppers die aan bovenstaande 'eisen' voldoen. Na het maken van diverste proefritjes kan ik dan alsnog een definitieve keuze maken. Dus als je suggesties hebt?

Ik ken je budget niet. Als je voor een chopper gaat en 140 km per dag maakt, neem dan zeker geen heel licht model. Dat gaat vervelen op de snelweg. Ik vond mijn shadow 750 al snel veel te licht terwijl ik 50 km per dag woon-werk reed.

De wind kan ook na een tijdje gaan irriteren dus neem wel een windscherm. Ziet er niet uit (IMO), maar is wel zo praktisch.

Qua toermotoren zal je keuze veel groter zijn.

Succes! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ken je budget niet. Als je voor een chopper gaat en 140 km per dag maakt, neem dan zeker geen heel licht model. Dat gaat vervelen op de snelweg. Ik vond mijn shadow 750 al snel veel te licht terwijl ik 50 km per dag woon-werk reed.

De wind kan ook na een tijdje gaan irriteren dus neem wel een windscherm. Ziet er niet uit (IMO), maar is wel zo praktisch.

Qua toermotoren zal je keuze veel groter zijn.

Succes! *O*

Budget tot ongeveer EUR 1000. Ik rij overigens niet over de snelweg, alleen over autowegen, waar max. toegestane snelheid 80 km p/u is. Kleine stukjes 100 km/u
 
Budget tot ongeveer EUR 1000. Ik rij overigens niet over de snelweg, alleen over autowegen, waar max. toegestane snelheid 80 km p/u is. Kleine stukjes 100 km/u

Ja, das niet bijzonder veel qua budget, maar wel te doen. Heb je al op marktplaats gekeken etc?

Ben je zelf handig met motoren? In deze prijsklasse moet er soms nog wel wat aan gebeuren...
 
Ja, das niet bijzonder veel qua budget, maar wel te doen. Heb je al op marktplaats gekeken etc?

Ben je zelf handig met motoren? In deze prijsklasse moet er soms nog wel wat aan gebeuren...

Nee, niet heel veel, maar vooral de oldtimers zijn nog redelijk te betalen. Maakt me niet uit hoe oud de motor is, als hij maar goed en betrouwbaar is. Rondkijken op marktplaats ga ik doen zodra ik een lijstje heb met motoren die aan mijn eisen voldoen. Heb eigenlijk nog geen idee welke motoren dat kunnen zijn.

Ik ben zelf niet handig met motoren. Dus des te minder poespas, des te beter. Zolang als hij maar betrouwbaar en zuinig is.
 
heb zelf een ltd 454 en doe er alle dagen een kilometer of tachtig mee
verbruik 5,5 L op 100 Km
in het begin wel wat zadelpijn maar het went snel
bj 1986
vraagprijs was 1000€ maar na wat heen en weer gepingel 800€ betaald
doe er nu al 2 jaar mee en verveelt mij niet
is nogal pittig voor een 450 cc
1 nadeel mss hij heeft nogal een kleine tank ( 10 l ) dus om de 2 dagen tanken
verder een prima motor
 
hoi, ik heb een Kawasaki 440 LTD,belastingvrij uiteraard en ziet er nog best aardig uit. Aan reserve onderdelen geen gebrek,want er is er nog een extra bij voor onderdelen.
Niks voor je?
Groeten.
 
Hoi,

Bedankt voor jullie mailtjes! Maar ik zoek echt naar een motor die minstens 1:25 loopt.

Die olttimer 440 LTD, wat verbruikt die? (bij normaal rustig rijden op 80 en 100 km wegen?)
 
Hoi,

Bedankt voor jullie mailtjes! Maar ik zoek echt naar een motor die minstens 1:25 loopt.

Die olttimer 440 LTD, wat verbruikt die? (bij normaal rustig rijden op 80 en 100 km wegen?)
Dat zal niet mee gaan vallen.
1:20 is al behoorlijk zuinig en de meeste motoren die ik heb gehad (ook recente) lopen 1:15
 
Is dit niet allemaal een beetje "mission imposible"?
1:25 liefst 1:30? _O-
Kleine motor maar wel 70 km heen en 70 km terug over autowegen....
Ik denk dat het dicht haalbare toch een brommer wordt.
Naast de meeste autowegen loopt ook een bromfietspad.
Mijn 700 cc chopper (vulcan) haalt zelfs bergafwaarst niet beter dan 1:19.

Ik vrees dat het een kansloze operatie is. |(
 
mn honda shadow 750 c2 kan 1:21. Volgens de vorige eigenaar kan dit in de zomer tot 1:24/25. Zelf nog geen kans gehad om dit te testen, maar andere eigenaars hebben me dit bevestigd.
Echter geen kleine motor (750 CC, 240 kilo ledig), Wel betrouwbaar op standaard onderhoud na.
Snelheden van 80-100 km/uur is goed te doen naar mijn inziens. Veel harder trek ik niet zo ivm rijwind. Je zit toch aardig rechtop op een cruiser. Ik weet niet hoe groot je bent, maar m'n shadow is precies goed qua formaat. Forward controls hoeven er van mij niet op. Een rebel heb ik ooit een keer op gezeten en toen zat ik naar mn gevoel met de knieen in mn nek. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat 140 km per dag kan volhouden.
 
Het kan wel! Je zal dan alleen voor ongeveer 1000euro een Honda CB1 moeten zien te vinden. Is een zuinige 1op 25 of beter motor die erg betrouwbaar is. Is alleen helemaal geen chopper!
 
Voor wat betreft de TDM 850, ik neem niet aan dat die 1:25 gaat halen

Honda Shadow vind ik ook mooie motoren. Wellicht dat een lichtere shadow 1:25 wel zou kunnen halen? Van een Rebel weet ik zeker dat die het gaan halen, maar of het ook comfortabel zal zijn? De 140 km is trouwens wel de totale reis. Heenweg is 70 km en terugweg dus ook. Wellicht dat het dan op een Rebel te doen is. Ik ben zelf 1.91 lang.

Honda CB1, daar ga ik me ook eens in verdiepen.

Thanks voor alle tips! Ik hou me aanbevolen
 
Ik heb me ook eens even verdiept in de honda NX 250.

Toegegeven, ik vind het niet de mooiste motor, maar hij rijdt 1:30 en schijnt heel betrouwbaar te zijn en makkelijk in onderhoud.

Ik neem aan dat deze hoe dan ook beter zit voor de 70 km enekele reis die ik twee maal daags af moet leggen dan bv de rebel.

Het is geen snelwegmotor, maar dat heb ik ook niet nodig, omdat ik alleen via provinciale wegen rij.

Wat denken jullie?
 
Als je toch niet op de snelweg komt zou ik een scooter kopen.Makkelijk op te voeren tot 80 kmh en nog zuiniger.
 
Tja,

Ik denk dat ik voor een lichte toerfiets zou gaan. Die zitten beter dan een chopper en zijn vaak ook flink zuiniger.

Ik heb nog wel een Savage voor je staan. Maar die zal echt wel 1 op 20 gebruiken, misschien zelfs nog minder zuinig.
 
yamaha xj900
moet rond de 1000 euro te krijgen zijn, toermotor, zuinig, oerstdegelijk, onderhoudsvriendelijk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan