Wie zou mij willen helpen met turbo project

koenWitjes

MF veteraan
23 jan 2010
3.903
101
026
Ik zou graag een uitdaging aan willen gaan om een turbo te maken op een ktm 520 supermotard.

Er zal toch iemand zijn blok moet offeren om erachter te komen of het te realiseren is?
Heb veel onderdelen reserve.

Aangezien ik het wiel niet voor de 2e keer wil uitvinden doe ik bij deze een beroep op een sleutelaar met turbo ervaring :P


motorinhoud is 510cc
2 inlaat kleppen 2 uit.
4 takt

doelstelling is het werkend te krijgen, ga niet voor extreem veel pk's maar gewoon wat meer.
Alles tips en adviezen zijn welkom

ik weet dat er kitjes bestaan voor een yamaha wrf 250cc
http://www.mpfab.com/product/mpfab-stg2-turbo-kit-yamaha-wr250xr/
Grotefoto-S8QXZMGX.jpg
 
Zo op toutube te zien, hoef je zeker het wiel niet opnieuw uit te vinden. Er staat al veel moois op.
Heel veel succes!
 
Zoiets wil ik ook nog eens bouwen maar dan op een GS500. Heb al 2 nieuwe turbo's liggen van een FIAT 0.8 TwinAir.

Bijzonder! De 800cc uitvoering kende ik nog niet ;)

Ik heb ook 2 Fiat twin-air turbo's liggen, maar dat is nog best een werkje gezien het spruitstuk uit 1 deel is met het slakkenhuis.
 
Welke turbo zal ik het beste kunnen pakken?
Intercooler lijkt me niet nodig, heb er nog 2 liggen van mijn s4,
Olie leiding kan ik die opslitsen vanaf de leiding die mijn cilinderkop voorziet van olie?
Of hoe moet ik mijn turbo koelen/ smeren? Carburateur drukdichtmaken nodig? Ook voor lage boost?
Kappakking aanpassen of niet nodig op lage druk?
 
Bijzonder! De 800cc uitvoering kende ik nog niet ;)

Ik heb ook 2 Fiat twin-air turbo's liggen, maar dat is nog best een werkje gezien het spruitstuk uit 1 deel is met het slakkenhuis.

875 dan.. :$ ja, dat zal dan wel aangepast moeten worden maar ach.
 
Laatst bewerkt:
Welke turbo zal ik het beste kunnen pakken?
Intercooler lijkt me niet nodig, heb er nog 2 liggen van mijn s4,
Olie leiding kan ik die opslitsen vanaf de leiding die mijn cilinderkop voorziet van olie?
Of hoe moet ik mijn turbo koelen/ smeren? Carburateur drukdichtmaken nodig? Ook voor lage boost?
Kappakking aanpassen of niet nodig op lage druk?
 
Welke turbo zal ik het beste kunnen pakken?
Intercooler lijkt me niet nodig, heb er nog 2 liggen van mijn s4,
Olie leiding kan ik die opslitsen vanaf de leiding die mijn cilinderkop voorziet van olie?
Of hoe moet ik mijn turbo koelen/ smeren? Carburateur drukdichtmaken nodig? Ook voor lage boost?
Kappakking aanpassen of niet nodig op lage druk?

Wat voor turbo weet ik niet, misschien een van een Daihatsu Charade Turbo Diesel, dat zijn 1000cc 3 cilindertjes met een heel schattig turbootje. ;)

Eerst je oliedruk meten voor je de olie ergens aftakt.

De ontluchting van je carburateur moet je aansluiten op de up-pipe, das een beetje experimenteren.
Als het goed is kan je originele koppakking het gewoon aan, ik had er eerst een koperen koppakking tussen, die kreeg ik niet dicht, toen een fibre pakking er tussen geknoeid, en die kan 1.2 bar aan.

Je koppeling kan wel een probleem worden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan