wiebel toerenteller

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
jaja ik weet het is een italiaan en ook nog een ducati, is weinig mis mee, het ergste is namelijk die verschrikkelijk wiebelende toerentellernaald, deze is namelijk zo gevoelig, dat als ik mijn jiffy inklap en de motor is uit, komt de naald al los van het nulpunt, dus de trillingen (ja hij trilt) onderweg doen de stabiliteit van de naald geen goed.

heeft iemand hier een oplossing voor want het schijnt vaker voor te komen?
 
Ik weet niet of het bewuste tellertje mechanisch danwel electrisch is aangedreven;
mechanisch zou ik zeggen kabel vernieuwen,
electrisch zal waarschijnlijk de teller moeten worden vervangen (demper is kapot)
 
het is dus een elektronische teller, ik weet ook wat een originele teller nieuw kost, dus liever een imitatie, als dat bestaat, originele kost namelijk 270 eurotjes :( , heb ook gehoord dat ze over het algemeen veel te gevoelig zijn, dus vervanging door dezelfde teller zou weinig zin hebben, misschien dat een digitale teller een leuke oplossing kan zijn, maar weet geen winkel waar ze dat soort dingen verkopen :?
 
de tellers zijn toch wel met rubbertjes afgedempt/geisoleerd wanneer ze erop gezet worden,er zit daar misschien iets fout :?


zit volgens origineel al aardig in het rubber, maar misschien moet ik iets meer rubber toepassen, zou een oplossing kunnen zijn, al gaat ie vaak bij kuilen in de weg nog heviger slingeren, dus ook grotere trillingen zijn een boosdoener
 
Terug
Bovenaan Onderaan