wiel draait verder na het induwen van koppeling...???

rebelr6

Rookie
28 okt 2009
21
0
antwerpen
ik heb vandaag een nieuwe koppeling ingestoken
khad even problemen met de koppelingskabel er in te steken
onder de deksel maar uiteindelijk is het gelukt
en kheb overal aan de koppeling proberen te draaien
ma die bleef heel hard om in te duwen
en uitendelijk hebben we die gestart en als je schakelt naar de eerste draaide de wiel
ma als je de koppeling induwd bleef die doordraaien
4 uurtjes aan geprust maar geen goed nieuws gekregen
en na de motor warm werd viel die ook ineens in minder toeren en viel hij uit
ma die stond ook ongeveer 2 maanden still dus we dachten accu
ma t probleem int geheel leek me heel raar
iemand enig idee?
t is een yamaha r6
 
Tja, als je je koppelingkabel onder je deksel steekt dan schiet het niet echt op he!

Ga eerst eens knap schrijven.

Ga daarna eens kijken of je het wel goed hebt gedaan.

Kom daarna eens met een foto'tje van je koppelingdeksel.

En zeg duidelijk wat je probleem is.

Op een motor knijp je de koppeling in. Je steekt ook dingen niet ergens in.
 
Laatst bewerkt:
Als het bedienen van je koppelinghendel ZWAARDER geworden is....klopt er iig iets niet.

Kabel kan ergens klem zitten of een rare knik maken. Kabel loopt stroef
OF
Je kabel zit niet goed bevestigt bij de zijde van het motorblok. Kan ik niet uitleggen....je bent handig of je bent het niet
OF
Je kabel staat veel te strak afgesteld(dit kan je eenvoudig chekken door de vrije slag van de Koppelingshendel te meten/voelen 3mm ter hoogte van de kabel ofzo)




Verders is het aan te raden om je FrictiePlaten een nachtje in de motorolie te leggen alvorens te monteren.

't feit dat je motor uitvalt door een te hoge temperatuur...ja ach zal wel los lopen.
Dingen slaan wellis af.
 
Als de motor op de paddockstand staat...

Is het niet vreemd als je achterwiel in Neutraal of met ingetrokken koppeling mee gaat draaien. Maar je moet het met de hand tegen kunnen houden, er mag dus geen vermogen overgebracht worden

Als alles op temperatuur is, is dit vaak al veel minder
 
Laatst bewerkt:
TS, is misschien wel zo handig wat leestekens te gebruiken. Kost een beetje moeite, maar dan heb je opeens een stuk tekst dat wél te lezen is..... en niet meteen de indruk wekt dat de opsteller te lui is om er een leesbaar epistel van te maken.

Zoals gezegd: kun je het draaiende wiel makkelijk met de hand tegenhouden? Zo ja, dan is er niets aan de hand. Elke motor doet dat.

Zo nee: koppelingspeling goed afgesteld? Platen nachtje in de olie laten weken? Goede volgorde gebruikt, geen kromme platen teruggezet?
 
TS, is misschien wel zo handig wat leestekens te gebruiken. Kost een beetje moeite, maar dan heb je opeens een stuk tekst dat wél te lezen is..... en niet meteen de indruk wekt dat de opsteller te lui is om er een leesbaar epistel van te maken.

Zoals gezegd: kun je het draaiende wiel makkelijk met de hand tegenhouden? Zo ja, dan is er niets aan de hand. Elke motor doet dat.

Zo nee: koppelingspeling goed afgesteld? Platen nachtje in de olie laten weken? Goede volgorde gebruikt, geen kromme platen teruggezet?

JA SORRY VOOR HET ONLEESBAAR UITLEG MENSEN
IK WIST NIET MEER HOE IK HET MOEST UITLEGGEN OMDAT IK AL ZO SLECHTGEZIND WAS
EN ECHT NIET KON RADEN WAT ER AAN DE HAND KON ZIJN.

je kunt de wiel niet met je hand laten stoppen, hij draait verder als of er geen koppelinghendel ingeduwd is.

en ja die platen hebben ook een nachtje in de olie gestaan

1ste keer heb ik deksel er opgezet zonder da pinneke met veertje waar de begin van de koppelingkabel ingaat aan te raken. Ma er stond dus denk ik niet veel kracht op die pinneke met veer. dus de koppelingkabel was vrij los en was de koppelinghendel ook los.
(ik dacht mss waren de tandjes van de staaltje die niet volledig in de deksel geraakt)
en heb ik die harder kunnen krijgen.

2de keer heb ik die deksel er opgezet met aan de pinneke met veertje te trekken (zodat alle tandjes er in kunnen) dus zo heb ik die wel hard gekregen met meer kracht.
Dees keer kon de koppelinghendel ook harder worden en je kon die terug induwen (zoals vroeger)
En als je naar de 1ste schakelt draaide de wiel ma als je de koppeling induwd bleef die verder draaien (alsof je de koppeling niet induwt)

ik kon echt niet raden wat er aan de hand kon zijn
mss de speling ofzo die niet klopt? (waar ik alles mee heb geprobeerd)
 
JA SORRY VOOR HET ONLEESBAAR UITLEG MENSEN
IK WIST NIET MEER HOE IK HET MOEST UITLEGGEN OMDAT IK AL ZO SLECHTGEZIND WAS
EN ECHT NIET KON RADEN WAT ER AAN DE HAND KON ZIJN.

je kunt de wiel niet met je hand laten stoppen, hij draait verder als of er geen koppelinghendel ingeduwd is.

en ja die platen hebben ook een nachtje in de olie gestaan

1ste keer heb ik deksel er opgezet zonder da pinneke met veertje waar de begin van de koppelingkabel ingaat aan te raken. Ma er stond dus denk ik niet veel kracht op die pinneke met veer. dus de koppelingkabel was vrij los en was de koppelinghendel ook los.
(ik dacht mss waren de tandjes van de staaltje die niet volledig in de deksel geraakt)
en heb ik die harder kunnen krijgen.

2de keer heb ik die deksel er opgezet met aan de pinneke met veertje te trekken (zodat alle tandjes er in kunnen) dus zo heb ik die wel hard gekregen met meer kracht.
Dees keer kon de koppelinghendel ook harder worden en je kon die terug induwen (zoals vroeger)
En als je naar de 1ste schakelt draaide de wiel ma als je de koppeling induwd bleef die verder draaien (alsof je de koppeling niet induwt)

ik kon echt niet raden wat er aan de hand kon zijn
mss de speling ofzo die niet klopt? (waar ik alles mee heb geprobeerd)


Misschien verstandig als je gewoon even een Werkplaats handboek download.

Jaren geleden ook m'n platen vervangen, geen idee hoe het allemaal zat.
Kweet wel dat het supersimpel was allemaal.

3 kwartier hooguit!

vraag ik gelijk ff, heb je een moment sleutel ed.?
 
Misschien verstandig als je gewoon even een Werkplaats handboek download.

Jaren geleden ook m'n platen vervangen, geen idee hoe het allemaal zat.
Kweet wel dat het supersimpel was allemaal.

3 kwartier hooguit!

vraag ik gelijk ff, heb je een moment sleutel ed.?

ik had ook een werkplaatshandboek gedownload ma er stond niet echt alles in detail in.
en had alle sleutels die ik nodig had want de moto stond in de garage van een vriend
waar da ze elke dag autos repareren.
ma t is gwn fuckin ingewikkeld om te uitleggen
en zelfs om te vinden wat de klote probleem is
 
@Rambammel, da wist ik nie :+.

@RebelR6
Ik neem aan dat je evenveel platen er terug in hebt gezet, als dat je eruit hebt gehaald? Of misschien per ongeluk nog een oude plaat er extra bij gezet?



grz Thijs

nenee de platen waren zeker juist
en normaal gezien ook juist er ingestoken
want heb eerst wel veel gelezen hoe het in elkaar stak
ma ikdenk gwn 1 iets da verkeerd is gemonteerd met de speling van de koppeling
kdacht ook mss dat er iets verkeerds was de pinneke onderaan de deksel
want kheb er aan getrokken toen ik die er instak zo er mss wel spanning op ging krijgen
ma blijkbaar is het verkeerd
 
Je weet dat je iets verkeerd hebt gedaan.. Maar geeft ook aan dat alles goed zit.

Ik zou beginnen met alles opnieuw uitbouwen, de handleiding nogmaals rustig door te lezen en alles dan met beleid inbouwen.

Dan zul je ergens op een punt komen waarbij je denkt: "hey, dat is gek" en dat kun je dan herstellen..

Offtopic:

> Allez Gert waarom rijden jij zo langzaaaaam?
< Ah ja Samson mijne motor wil nie uit den eersten versnelling hè
 
ik heb vandaag een nieuwe koppeling ingestoken
khad even problemen met de koppelingskabel er in te steken
onder de deksel maar uiteindelijk is het gelukt
en kheb overal aan de koppeling proberen te draaien
ma die bleef heel hard om in te duwen
en uitendelijk hebben we die gestart en als je schakelt naar de eerste draaide de wiel
ma als je de koppeling induwd bleef die doordraaien
4 uurtjes aan geprust maar geen goed nieuws gekregen
en na de motor warm werd viel die ook ineens in minder toeren en viel hij uit
ma die stond ook ongeveer 2 maanden still dus we dachten accu
ma t probleem int geheel leek me heel raar
iemand enig idee?
t is een yamaha r6





HEY MENSEN, VANDAAG HEB IK EEN TEST RITJE GEDAAN
KOPPELING DEED HET PRECIES GOED
MAAR HIJ VIEL KONSTANT STIL.
WAARAAN KAN DA ZIJN?
OMDAT DIE 2 MAANDEN HEEFT STIL GESTAAN DAT DE ACCU LEEG IS?
OF IETS MET DE LEIDINGEN OFZO?
WANT DIE TROK OOKAL NIET MEER ZO HARD ALS VROEGER
DUS ALS JE DIE OPSTART BOLT EM GOED
TOT DAT HIJ OPWARMT
EENMAAL ALS DIE OPGEWARMT IS
VALT DIE KONSTANT STIL ALS JE GEEN GAS BIJ GEEFT
????????????????????????????????????????????
MSS TOCH EVEN ALLES WEER UIT EN TERUG ER INDOEN???
 
HEY MENSEN, VANDAAG HEB IK EEN TEST RITJE GEDAAN
KOPPELING DEED HET PRECIES GOED
MAAR HIJ VIEL KONSTANT STIL.
WAARAAN KAN DA ZIJN?
OMDAT DIE 2 MAANDEN HEEFT STIL GESTAAN DAT DE ACCU LEEG IS?
OF IETS MET DE LEIDINGEN OFZO?
WANT DIE TROK OOKAL NIET MEER ZO HARD ALS VROEGER
DUS ALS JE DIE OPSTART BOLT EM GOED
TOT DAT HIJ OPWARMT
EENMAAL ALS DIE OPGEWARMT IS
VALT DIE KONSTANT STIL ALS JE GEEN GAS BIJ GEEFT
????????????????????????????????????????????
MSS TOCH EVEN ALLES WEER UIT EN TERUG ER INDOEN???

Oh, kom op man. -O-

Dit is toch echt te erg. Kun je nou echt niet even wat tijd besteden aan de manier waarop je hier overkomt (de vorm van je posts en het taalgebruik)?

Ik verwacht van wel, anders gaat het gauw op slot hier. En dat zou jammer zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan