Wiel muurvast in Acebikes SteadyStand Fixed

ChristianV

MF'er
24 mei 2019
55
30
Ik heb een Acebikes SteadyStand Fixed gekocht en vastgeschroefd.
Als de motor er een tijdje in staat dan krijg ik de motor er bijna niet uit; hij zit echt muurvast.
Ik heb de richtlijnen in de manual aangehouden voor een 17 inch wiel betreffende positie van de onderdelen.
Hoort het voorwiel er zo vast in te zitten of moet ik iets aanpassen ?

Groet,
Christian
 
Laatst bewerkt:
bandenmaat bepaald de totale diameter. Als wiel te vast staat dan kantelding standje naar voren verplaatsen.

edit: kantelding is de grove verschuiving, voorkant naar achteren kan in kleine stapjes
 
bandenmaat bepaald de totale diameter. Als wiel te vast staat dan kantelding standje naar voren verplaatsen.

edit: kantelding is de grove verschuiving, voorkant naar achteren kan in kleine stapjes
Edit : Ik bedoel natuurlijk een 17 inch wiel en ik heb het "kantelding" in de eerste stand (15"-19") staan en het "rechtopstaande" ding in de middelste stand (17") zoals Acebikes aangeeft

1622750665916.png
 
Ok mijn antwoord was niet top. Er kunnen maar twee redenen zijn waarom het wiel vast staat:
1) de maat A is negatief, dus wiel staat te diep. Onmogelijk met een gesloten bodemplaat
2) je voorband is te breed en klemt zich helemaal vast. Dacht dat acebikes twee maten klemmen had?
 
Even een ouwe handdoek eroverheen leggen voordat je je motor erin rijd.
Werkt ook met warme banden direct vanaf het circuit 😃😃👌 geen gewrik meer nodig..
 
Dit weekend met de motor naar Assen geweest en inderdaad een doekje over de voorste steun heen lost het probleem op.
De motor staat nog steeds stabiel en is veel makkelijker los te krijgen.
Nogmaals bedankt voor de tips !
 
De truc met de handdoek doe ik ook altijd.
Werkt idd goed.

Niet vergeten de handdoek van je band af te trekken, wanneer je de motor uit de stand trekt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan