Wiel op stuurslot verkeerde kant op?

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.201
0
41
Bemmel
Mijn Blade kan alleen maar op stuurslot als het wiel naar buiten staat (zie foto).
Vorige blade van me was zelfde model en daarvan stond het wiel juist naar binnen, zoals het volgens mij hoort.

Iemand enig idee hoe dit kan, en of dit om te zetten is?

Alvast bedankt!



 

Mr.Zed

MF veteraan
11 okt 2002
6.285
0
Zuid NL
Uh, beide al geprobeerd? Ik heb het 2 kanten op.

Je kan ook kijken of dat gat wel goed zit of er iets tussen zit.
 

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.201
0
41
Bemmel
wat maakt het eigenlijk uit welke kant het wiel op staat?
Op zich weinig zo te horen.

'K dacht dat een wiel altijd naar binnen hoorde te staan dus dacht dat er misschien iets verkeerds aan de hand was.

Maar zal 's checken of gat wel goed zit etc.

Thanx!
 

[email protected]

Die hard MF'er
7 apr 2007
348
0
45
weert
kan die normaal niet linksom, én rechtsom op stuurslot worden gezet...

misschien dat het linkse nokje ooit ''perongeluk'' is afgebroken
 

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.201
0
41
Bemmel
Kan niks vinden, maar komt misschien omda'k niet weet waar ik precies op moet letten. Ff piccie gemaakt. Iemand die iet abnormaals ziet?

:?

 

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.201
0
41
Bemmel
Moet er iets in dat gat waar de 1e pijl staat vallen en hoort dat tie wrapje er wel?



:?
 
Laatst bewerkt:

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.236
44
Luttenberg
Het hoort beide kanten op te kunnen idd. Waar zit dat tyripje omheen? Niet goed te zien op de foto. Misschien is het bedoelt om de stuuruitslag te beperken omdat er ergens iets aangepast is en dat anders knel komt te zitten...
 

Vuurmesje

MF veteraan
16 aug 2005
13.117
81
Amsterdam
Bij mij (954RR) ook twee kanten op.
Kijk eens of je stuuruitslag naar beide kanten evenveel is.
Anders even zoeken met de stuurslot op scherp. Valt hij ineens wel op slot dan
is wat aan de hand met je nokken op je kroonplaat. Valt hij niet op slot dan even
zoeken of er niet iets scheef staat. Zoek ook naar beschadigingen of nieuwe lak/verf.

Is in ieder geval niet goed. Hoeft niet erg te zijn, kan ook vuil, kabel oid zijn.

Succes.
 

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.201
0
41
Bemmel
Het hoort beide kanten op te kunnen idd. Waar zit dat tyripje omheen? Niet goed te zien op de foto. Misschien is het bedoelt om de stuuruitslag te beperken omdat er ergens iets aangepast is en dat anders knel komt te zitten...
Thanx voor het meedenken allemaal!

tiewrap zit om één of ander blokkie heen en houdt de kabel/slang vast die je ziet. Blokkie zit ook aan de andere kant, maar dan zonder tiewrappie.

Gat is idd iets beschadigd, maar da's aan de andere kant ook iets. Volgens mij gewoon gebruikssporen en niks ernstigs. Kan het zijn dat dat tiewrapje in de weg zit en dat ie daarom niet dicht kan?

Ik zal morgen nog 's kijken bij daglicht.

Ga nu...

... :z

:W en :} !
 
Laatst bewerkt:

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.236
44
Luttenberg
Thanx voor het meedenken allemaal!

tiewrap zit om één of ander blokkie heen en houdt de kabel/slang vast die je ziet. Blokkie zit ook aan de andere kant, maar dan zonder tiewrappie.

Gat is idd iets beschadigd, maar da's aan de andere kant ook iets. Volgens mij gewoon gebruikssporen en niks ernstigs. Kan het zijn dat dat tiewrapje in de weg zit en dat ie daarom niet dicht kan?

Ik zal morgen nog 's kijken bij daglicht.

Ga nu...

... :z

:W en :} !
Dat tiewrapje hoort daar niet te zitten, dat is het aanslagnokje van de kroonplaat. Omdat de kabel daar aan vast zit komt die er waarschijnlijk tussen te zitten. Loshalen dus want zo gaat je kabelboom er ook een keer aan!
 

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
7.010
103
34
Neerkant
Ik heb ooit 's gehad met een lekke achterband en met het stuur naar rechts dat
de boel mooi omkieperde. Gelukkig zonder schade. Daarom nu altijd het stuur
naar links als íe op de zijstandaard staat. Groet, Walter.
hmm ok, mijn standaard is zo dat hij nog niet om valt met 2 lekke banden volgens mij. ongeacht hoe het stuur staat.
maar elke motor is anders natuurlijk.
 

edkedk

MF veteraan
16 okt 2007
1.558
2
Probeer eens stuur naar links, dan contactslot iets indrukken, stuur nog heel klein beetje naar links draajen, sleutel uit contact.
Meestal is het een truukje van sleutel in het contact heel iets indrukken, dan naar links draaien en sleutel er weer uit.
Maar als je voorwiel naar rechts gedraaid is, en je zet de zijstandaard uit, dan staat de motor (in ieder geval op een vlakke ondergrond) het meest stabiel.

Denk maar aan een kruk met 3 poten, die staan alle 3 verdeel over de kruk zijwaarts.
 

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.201
0
41
Bemmel
'K zit nu op m'n werk, maar zodra ik thuis ben za'k idd dat tiewrapje er 's vanaf halen en 's gaan pielen met de sleutel in en uit.

Jullie horen 't wel.

Nogmaals bedankt!
 
Laatst bewerkt:

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.201
0
41
Bemmel
Net tiewrap eraf gehaald maar geen verschil. Ook met sleutel lopen k*tten, maar niks helpt.

:? :( -O- B|

Denk dat het dan in het slot zelf zit. Zal er 's een keer een monteur nar laten kijken. Is denk ik niet verstandig om zelf aan 't slot te gaan lopen sleutelen denk ik, of wel?