wiel scheef?

robato

MF'er
7 jun 2004
229
0
zwolle
Hev net nieuwe banden op mijn sv laten zetten en nu lijkt hij wat te 'wiebelen'
in het voorwiel, ben teruggeweest naar de bandenman omdat ik dacht dat ze hem niet goed uitgebalanceerd hadden.Bleek allemaal goed te zijn en de band had ook niet teveel spanning.
Nu begin ik een beetje te denken dat het misschien aan het achterwiel ligt, toen ik de motor namelijk terugkreeg leek de achterband er namelijk scheef in te zitten omdat de streepjes bij de achteras niet meer gelijk stonden. Het wiel leek echter wel netjes midden tussen de achterbrug te staan. Nu komt dus mijn eigenlijke vraag, zijn die streepjes wel wat waard of moet ik gewoon kijken naar de tussenruimte tussen band en achterbrug aan beide kanten. Heb de streepjes nu weer gelijk staan, maar nu vraag ik me dus af of het wiel nu scheef zit. Wie oh wie helpt me uit de brand?

Ik vertrouw de streepjes niet. Die hebben de neiging te verdraaien bij het vastzetten van de wielmoer(en). Ik meet met een duimstok de afstand van de velgrand tot de achterbrug. (wel belangrijk dat je dan een symetrische achterbrug hebt uiteraard ;) )

Maar meteen de volgende vraag, heeft de sv(oud model) een symmetrische achterbrug, kan het zeer moeilijk zien door de kettingkast en de ketting. Kan deze er natuurlijk even zelf afhalen, maar misschien weet iemand het.

bandenspanning is picobello, denk echt dat het aan de achterband ligt die er bijna wel zeker scheef in zit, alleen aan die stomme streepjes kun je het niet zien.

Maar meteen de volgende vraag, heeft de sv(oud model) een symmetrische achterbrug, kan het zeer moeilijk zien door de kettingkast en de ketting. Kan deze er natuurlijk even zelf afhalen, maar misschien weet iemand het.
Ja, die is symmetrisch. Je kan aan de onderkant van de brug meten (bij mij zit aan de bovenkant ook het spatbord in de weg), zet een duimstok aan de onderkant van de brug tegen de velgrand en meet de afstand tot buitenkant brug aan beide kanten.

Terug
Bovenaan Onderaan