wielassen laten goudkleuren ?

tis te zeggen , ik ben een racer van '96 aant restaureren en de stalen wielassen zijn helemaal geoxideerd aan de zichtbare uiteinden nu kan ik ze wel opkuisen met polish maar ik had er nog graag een goudkleurig laagje over , zoiets als adoniseren ofzo , maar dat kan alleen bij aluminium , er moet toch een manier bestaan om hetzelfde resultaat te bekomen op staal ? en waar kan je zoiets laten doen ?
 
Laatst bewerkt:
tis te zeggen , ik ben een racer van '96 aant restaureren en de stalen wielassen zijn helemaal geoxideerd aan de zichtbare uiteinden nu kan ik ze wel opkuisen met polish maar ik had er nog graag een goudkleurig laagje over , zoiets als adoniseren ofzo , maar dat kan alleen bij aluminium , er moet toch een manier bestaan om hetzelfde resultaat te bekomen op staal ? en waar kan je zoiets laten doen ?


je hebt een stalen wiel as, ANOdiseren is voor aluminium, wat je kan doen is nitreren.
kan je doen in belgie bij coenco (www.coenco.be)
die kunnen veel kleurtjes op allerhande metalen en kunststoffen aanbrengen. op metaal heeft het vooral nut van minder wrijvingsweerstand (denk maar aan die zwarte binnenpoten van vorken die je soms ziet op motoren)
 
dus passiveren noemt zoiets en het andere was nitreren morgen ff op zoek gaan welke van de twee uiterlijk het mooiste is en proberen uit te zoeken het beste bestand is tegen onze natte weersinvloeden , dank je voor jullie hulp
 
Nitreren is iets heel anders, dat is om een harde slijtvaste laag op stalen onderdelen aan te brengen, en de eindhardheid is sterk afhankelijk van de gebruikte staalsoort.

Heeft geen bal te maken met het aanbrengen van mooie kleurtjes en als jij iemand kan vinden die kunststof kan nitreren meld dat even AUB, ik denk dat je een wereldprimeur hebt _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan