Wielen ktm 625

rubenktm

Rookie
15 nov 2009
10
0
Hallo,

Wie kan mij helpen?

Ik wil voor mijn supermotard KTM 625 smc Lc4 een setje cross/enduro wielen aanschaffen zodat ik er ook af en toe is mee offroad kan rijden.

Sommige zeggen dat alle ktm wielen erin passen.
Maar ik heb gezien dat er wel verschil in zit.

Mijn ketting zit namelijk aan de rechterkant.

Wie weet of je een achterwiel uit een andere ktm om kunt draaien of niet?

Wie heeft misching ervaring met het veranderen van wielen en weet van welke types ktm de wielen passen in mijn ktm?

Groeten Ruben
 
http://cgi.ebay.de/KTM-LC4-Enduro-Cross-Komplettraeder-Komplett-Radsatz_W0QQitemZ280420948412QQcmdZViewItemQQptZKraftr%C3%A4der_Komplettr%C3%A4der?hash=item414a6419bc

http://cgi.ebay.de/KTM-Raeder-Radsatz-Felgen-Cross-Enduro-LC4-komplett_W0QQitemZ160377474558QQcmdZViewItemQQptZKraftrad_Felgen?hash=item25573e0dfe



:W
 
heey rubenktm ,

ik heb zelf een ktm 625sxc uit 2005. Deze is officieel offroad maar zitten sinds toen ie verkocht is al supermoto wielen onder. De nog bijna nieuwe cross wielen heb ik erbij tijdens de verkoop. Het enige waar ik tegen aan liep is de remschijf voor. Die gemonteerd was is een grote schijf wat ik niet graag op mijn cross wielen wil hebben. Verder moet het allemaal passen. Wat ik echter wel gehoord heb is dat bij een smc verschil in de achterbrug kan zitten waardoor een grotere velg met noppenband niet past. De ass diameter moet je wel goed in de gaten houden idd. waarschijnlijk ook de afstands bussen.
 
oh en als je een type hebt met de zelfde achterkant als ik dan staat hier miss iets leuks voor je als je een wat strakker geheel wilt kwa kappen werk. De ktm 625 smc heeft zijn kappen heel erg mooi aangepast zodat het op een nieuwer model lijkt het is niet veel werk om te doen.
 
Heej ja ik heb het model al met die nieuwe achterkant :)

Wie willen mij helpen door even wat op te meten bij het achterwiel van hun ktm?

Wat de afstand is tussen jullie tandwiel en je schijf, zeg maar de breedte van de naaf. Ik heb een rolmaat tegen het tandwiel aan gezet en gemeten tot het begin van de schijf.

Wat meten jullie?
 
oh en als je een type hebt met de zelfde achterkant als ik dan staat hier miss iets leuks voor je als je een wat strakker geheel wilt kwa kappen werk. De ktm 625 smc heeft zijn kappen heel erg mooi aangepast zodat het op een nieuwer model lijkt het is niet veel werk om te doen.

hmm ...een strakker model... :9~ *O*
 
Wiel omdraaien gaat prima aan de achterkant. Wel even een schijf voor een lc4 pakken. Standaard schijf heeft vaak een dusdanige vorm dat hij de andere kant op moet draaien. geldt voor veel aftermarket schijven overigens niet.

Ik heb zelf nog een SM wiel staan voor een 620LC4 en dat past in mijn oude EXC en ook in mijn huidige EXC-R

Bij het voorwiel is alleen de asdiameter belangrijk. 26mm past altijd
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan