wielen spuiten

Yves V

MF'er
7 mrt 2006
56
0
Oostende
graag zou ik deze week mijn wielen spuiten. Momenteel zijn ze paars en wil ze in het glanzend zwart hebben met een rode lijn erin.

Ik ben van plan om de wielen eerst te ontvetten met wasbenzine en ze daarna lichtjes mat te schuren vooraleer ze te spuiten. Moet ik op de oude lak nog een grondlaag doen vooraleer te spuiten of is dit niet nodig.

Als ik hooglanslak van motip gebruik, moet ik daar dan nog eens blanke lak overheen spuiten of is dit ook overbodig.

Alvast bedankt voor uw reaktie
 
graag zou ik deze week mijn wielen spuiten. Momenteel zijn ze paars en wil ze in het glanzend zwart hebben met een rode lijn erin.

Ik ben van plan om de wielen eerst te ontvetten met wasbenzine en ze daarna lichtjes mat te schuren vooraleer ze te spuiten. Moet ik op de oude lak nog een grondlaag doen vooraleer te spuiten of is dit niet nodig.

Als ik hooglanslak van motip gebruik, moet ik daar dan nog eens blanke lak overheen spuiten of is dit ook overbodig.

Alvast bedankt voor uw reaktie

Denk erom dat je wielen nogal wat te verduren krijgen (schoonmaken, evt remvloeistof, bandenwissels etc etc) Verf (zeker die uit de spuitbussen) is niet erg hard. ALs je al verf van Motip gebruikt, zeker de blanke lak erover. Beter is een goede 2c lak natuurlijk of anders de velgen laten poedercoaten :Y :Y
 
Denk erom dat je wielen nogal wat te verduren krijgen (schoonmaken, evt remvloeistof, bandenwissels etc etc) Verf (zeker die uit de spuitbussen) is niet erg hard. ALs je al verf van Motip gebruikt, zeker de blanke lak erover. Beter is een goede 2c lak natuurlijk of anders de velgen laten poedercoaten :Y :Y

:^ poedercoaten is zeker aan te raden. Mocht je t zelf gaan spuiten, vooral niet teveel in 1 keer willen spuiten, beter in een paar lagen meer als de druipers er af moeten schuren. Vervolgens de rimstripes en als laatste de blanke lak.

Good luck!!
 
Poeder coaten, zoiezo als je mooi resultaat wil. Gewone lak hecht slecht op aluminium, mooi strak laten stralen en dan glad schuren en poedercoaten.

Als je in de buurt van zwolle/ommen woont kun je zo ff langs trailer fabrikant Pacton, daar laat ik ook vaak ff wat tussen door stralen voor een kratje bier op pak koeken. Poedercoate kun je goed doen op zaterdag ochtend bij Ten Bolscher in Rijssen, late wij ook alles poedercoaten. Kunne ze zo ff tussendoor doen

Succes ermee! Jerry
 
Poeder coaten, zoiezo als je mooi resultaat wil. Gewone lak hecht slecht op aluminium, mooi strak laten stralen en dan glad schuren en poedercoaten.

Als je in de buurt van zwolle/ommen woont kun je zo ff langs trailer fabrikant Pacton, daar laat ik ook vaak ff wat tussen door stralen voor een kratje bier op pak koeken. Poedercoate kun je goed doen op zaterdag ochtend bij Ten Bolscher in Rijssen, late wij ook alles poedercoaten. Kunne ze zo ff tussendoor doen

Succes ermee! Jerry

Ik zou niet spuiten op het aluminium maar op de lak die er nu op zit. Vandaar mijn vraag of ik op deze laag nog een grondlaag hoef te spuiten.
En ik woon in Belgie, dus zwolle ligt niet echt in mijn buurt ;-)
 
Ik zou niet spuiten op het aluminium maar op de lak die er nu op zit. Vandaar mijn vraag of ik op deze laag nog een grondlaag hoef te spuiten.
En ik woon in Belgie, dus zwolle ligt niet echt in mijn buurt ;-)

Als je ff Google'd kom je ongetwijfeld iets in de buurt tegen.
 
spuiten met een spuitbus gaat niks worden... ik geef je een jaar, en dan moeten ze zeker opnieuw.

Spuitbus lak is heeel erg slap, omdat het zonder verharder word opgebracht. Het is zowieso al niet de beste kwaliteit wat er bestaat, maar hij word ook nog eens niet doormiddel van een of andere chemische reactie verhard, zoals wel het geval is bij 2 componenten lak.

Als er een steentje tegen aan komt heb je al putjes in de lak, en springt je lak dus op dat plekje er af. Spuitbuslak is leuk voor kleine dingetjes, maar absoluut niet voor velgen! De lak op de velgen moeten zowat het meeste verduren dan de rest van de gespoten onderdelen op je motor, omdat met bandenwissels de lak ook al wat te verduren krijgt, en steenslag heel vaak op de achtervelg terecht komt.

Laat ze spuiten met 2 componentenlak, of spuit ze zelf met 2 componentenlak, of laat ze coaten, maar spuitbuslak is zonde van het werk...

Je kan er nog beter een pot hammerite overheen gooien dan, dat is nog sterker :)
 
Idd ben het met je eens, als je je velgen mooi in kleur wilt hebben gaat het geld kosten, maar mij heeft het alleen een pak koeken gekost a 91 cent *D Maarjah, toevallig kon ik het zo mee laten coaten bij een bestelling van ons bedrijf. Maar dat was nog voor me brommer velgen. Me motor velgen worde deze winter waarschijnlijk op de zelfde manier gecoat.

Succes ermee


En geen knikkerbusjes gaan gebruiken, krijg je slapeloze nachten van. Is jammer als je ergens zo veel engergie in steekt en het nix wordt.
 
ondertussen een paar dagen verder. Ik heb de wielen dus niet gespoten met motip verf voor de redenen die hier eerder aangehaald werden.
Poederlakken was voorlopig niet echt een optie omdat ik dan te lang mijn wielen ging moeten missen.
Ik heb ze toen maar zelf gespoten met 2-componenten lak en heb er nadien een 4-tal lagen vernis overheen gespoten.
Het resultaat mag er zijn, de wielen zien er precies nieuw uit. (nu maar hopen dat dit een tijdje zo blijft _O- )
 
Ik heb mijn wielen ook vorig jaar zelf gespoten, met name het achterwiel kan weer een nieuw spuitbeurtje gebruiken.

Gewoon lekker laten coaten :Y
 
Toevallig een zx7r vanaf 1996?? Ik heb mijn wielen nu net klaar en staan nu bij de spuiter. Waren ook paars en worden zijdeglans zwart. Komende vrijdag klaar!

Ik moest ze van de spuiter met een schuursponsje en Jif behandelen... ***- klus, maar na een hele morgen schuren mocht het resultaat er wel wezen!! ze zijn super glad geworden!! Die spuiter gaat ze met autolak spuiten en worden dus superstrak!! Een collega van mij heeft zijn wielen ook zijdeglans zwart laten spuiten( door zelfde spuiter) en dat ziet er gewoon fantastisch uit!

Vrijdag zet ik wel een paar foto's op deze topic!
Yves, suc7 ermee!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan