Wielen van een 1290 Adventure R op een T ?

MMZ

MF'er
22 aug 2019
123
27
Vraag:

In hoeverre passen de 21" en 18" wielen van een R op een T ?

Ik bedoel krijg ik probleem met het:
* Bochten ABS,
* Traction controll,
* Snelheidsmeter.

Zijn de problemen op te lossen via de software die aan te passen is.

Een door mij benaderde dealer geeft vaag / ontwijkende antwoorden.

Ik wil graag een T vanwege mn vrouw die achterop mee gaat (dus vanwege de electronische veerverstelling)

De R wielen omdat ik een paar keer per jaar offroad rijdt.

Wie kan mij helpen / weet het of heeft t gedaan??
 
Vraag:

In hoeverre passen de 21" en 18" wielen van een R op een T ?

Ik bedoel krijg ik probleem met het:
* Bochten ABS,
* Traction controll,
* Snelheidsmeter.

Zijn de problemen op te lossen via de software die aan te passen is.

Een door mij benaderde dealer geeft vaag / ontwijkende antwoorden.

Ik wil graag een T vanwege mn vrouw die achterop mee gaat (dus vanwege de electronische veerverstelling)

De R wielen omdat ik een paar keer per jaar offroad rijdt.

Wie kan mij helpen / weet het of heeft t gedaan??

Wil je echt écht off-road? Of meer zandpad/gravel?

Voor eerstgenoemde kan je beter een andere fiets kopen denk ik. Of heet toevallig Herlings van achteren? :P

Mijn idee: gooi dr een setje Michelin Anakee Adventure’s onder of ander wat grover rubber.
Het zal je verbazen hoe goed zoiets nog stuurt op asfalt :Y
 
Ik heb nu een F800GS met 21" om 17"
Michelin Anakee Wild eronder.

21" gaat toch makkelijk over kuilen etc.

De T heeft veel accessoires (cirb lights, hill hold, zadelverwarming etc) die handig zijn.
Met 21" om 18" krijg ik ook meer grondspeling, met mijn lengte (1,92) wel lekker. Nu heb ik ook een extra verhoogd zadel.
 
Gravel, zandpad, tankbaan, modder. Ik ben voor veel in.
 
Tankbaan zou ik uit je hoofd laten, behalve als je het niet erg vindt om met pijn en moeite er door heen te gaan. Modder wordt ook geen feest. Nu weet ik natuurlijk niet je offroad rijd niveau.

Tankbaan en modder is al zwaar met een enduro van 110 kilo laat staan een KTM van 220 kilo+ ik weet dit uit ervaring.

Vind persoonlijk de zelf in te stellen vering van de R variant vele malen beter met een passagier, maar dat is erg persoonlijk.

Verder zou in principe niks moeten gebeuren met betrekking tot ABS en dergelijke. Aangezien die schijf die voor en achter zit ook afgesteld is voor een 21 18 verhouding. Mits je die van de 21 18 verhouding ook aanschaft
 
Het moeilijkste aan modder rijden met zo'n bak, is dat je eigenlijk altijd het gas moet open houden.
 
Vraag:

In hoeverre passen de 21" en 18" wielen van een R op een T ?

Ik bedoel krijg ik probleem met het:
* Bochten ABS,
* Traction controll,
* Snelheidsmeter.

Zijn de problemen op te lossen via de software die aan te passen is.

Een door mij benaderde dealer geeft vaag / ontwijkende antwoorden.

Ik wil graag een T vanwege mn vrouw die achterop mee gaat (dus vanwege de electronische veerverstelling)

De R wielen omdat ik een paar keer per jaar offroad rijdt.

Wie kan mij helpen / weet het of heeft t gedaan??
Ik zou zeker voor de R gaan dan.

De elektronische vering is alle standen veel te hard. Zelfs op het asfalt reed ik op de off Road stand.
 
Ik heb KTM Nederland gemaild en de volgende reactie terug gekregen:

Wielen kunnen 1 op 1 overgezet worden.
Alleen het spatbord van de T is te laag en zal ook vervangen moeten worden.

MAAR: de software kan NIET aangepast worden, omdat deze VINnummer gekoppeld is (Een T is een T en geen R dus software update blijft het een T).
Grotere wielen gaan, volgens hen, problemen geven met ABS, MSC en Traction controll.
 
Terug
Bovenaan Onderaan