Wiellager cbr600F2

dannymaassen

MF'er
20 sep 2007
88
1
Harderwijk
Ik ben bezig om de achterwiellagers van me honda cbr600f2 uit '92 te vervangen.
Ik heb de oude lagers er al uit, maar ik twijfel nu hoe vast de nieuwe lagers in de velg moeten.
Moeten de lagers gewoon strak tegen de afstandbus aan die midden in de velg zit?
Of is hier een bepaalde truc voor?

Het tandwiellagertje is al gelukt :)

Alvast bedankt
 
Je idee is prima.

Zorg er voor dat de buitenzijde binnen de buitenzijde van de naaf valt.

En ik kom eielen tegen waarbij de afstandsbus vast zit, en wielen waarbij deze niet helemaal geklemd is. Kwestie van hoe ver de lagers er in getikt zijn.

Wel de buitenschaal gebruiken voor het intikken he? Desnoods eerst een nachtjue in de vriezer (lagers) en voorverwarmen (naaf).

Succes.
 
Ik heb het oude lager doorgeslepen en wil nu de buiten ring gebruiken voor het erin slaan van de lagers.
Maar hoe verder de lagers van de afstandbus af zitten, hoe meer ze scheef gedrukt worden met de achteras aandraaien, toch?

Ik baal dat ik niet naar de speling van de afstandbus heb gekeken voordat ik de oude lagers eruit haalde..:(
 
Ik heb het oude lager doorgeslepen en wil nu de buiten ring gebruiken voor het erin slaan van de lagers.
Dat is helemaal prima.
Maar hoe verder de lagers van de afstandbus af zitten, hoe meer ze scheef gedrukt worden met de achteras aandraaien, toch?

Ik baal dat ik niet naar de speling van de afstandbus heb gekeken voordat ik de oude lagers eruit haalde..:(

Zie post hierboven: er in tikken, tot aan de aanslag. Je voelt het, je hoort het...
 
heb wel eens meegemaakt dat als je hem tot de aanslag tikt,dat dan de bus te strak komt te zitten bij een voorwiel van een R1.
Je moet ze er zover intikken dat de bus niet klemt ,en dat er net geen speling tussen de bus en het lager zit.
 
heb wel eens meegemaakt dat als je hem tot de aanslag tikt,dat dan de bus te strak komt te zitten bij een voorwiel van een R1.
Je moet ze er zover intikken dat de bus niet klemt ,en dat er net geen speling tussen de bus en het lager zit.

Dan is de bus dus te lang , als je het lager er in getikt hebt moet je de bus nog iets kunnen bewegen ( iets).
 
Ik heb ze een tijdje terug ook vervangen van mijn cbr 600 f2 nadat ik mijn velgen had laten coaten.

gewoon je vel op een blok hout leggen en dan met of een lager slag of zoals jij zegt een oude schaal of wat ik ook wel is gedaan heb met een dop die de zelfde diameter heeft als het lager,
lagers een nachtje in de vriezer en ze glijden er zo in tikje erop dat ze er tot de aanslag in zitten en klaar is het.

patrick
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan