wiellager

wijzurij

Die hard MF'er
9 mrt 2008
901
5
Rijen
Vandaag geconstateerd dat er wat speling op het achterwiellager zit, kapot lager volgens mij en de dealer. De cbf 1000 is van 2008 en heeft 37000 km gelopen, Is dit niet wat erg vlug of komt dit meer voor na zo'n betrekkelijk korte tijd.
 
Het lastige aan die discussie is dat het ook gewoon kan zonder problemen (voldoende afstand). Feit is alleen dat de meest hobby-bobs wel degelijk die spuitkop er bovenop drukken zodra er een beestje vast geplakt zit. Op dat moment vergeet men de ketting, wiellagers of draadboom die vlak naast het beestje zit.

OT:
Ik vindt rond de 40.000 voor een wiellager niet heel schokkend, de een gaat nu eenmaal langer mee dan de ander, en duur zijn ze ook niet. Wel per set vervangen trouwens (en als je toch bezig bent, laat de voorkant dan ook gelijk doen).
 
Laatst bewerkt:
Eerst even controleren of het echt je lager is. Is toch vervelend als het achteraf wat anders bleek te zijn. Lagers kosten niet veel, en zijn vrij makkelijk zelf te vervangen met wat geduld (en goed gereedschap helpt ook!)

Als je het bij de dealer laat doen zou ik de voorkant nog achterwege laten, gezien dat aan de andere kant van de fiets zit en de lagers waarschijnlijk nog wel even meekunnen (of niet, 37.000 is niet heel veel) Als je het zelf doet kost het je alleen de lagers en wat vrije tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan