wiellagers en keeringen vervangen

rudiman

MF'er
18 jun 2007
241
0
Alkmaar
Ik ga mijn wielen laten coaten dus moeten mijn lagers er uit en ik neem aan de olie keringen ook. Hoe krijg ik de keringen eruit? schroevendraaier en mollen maar?
en dan nog een vraaghoe zorg ik dat de poedercoater niet het lagerhuis volcoat ?
Kan ik er gewoon een houten schijf in doen?
 
Ola,

De keringen/stofkappen kan je gewoon eruit lichten met een schroevendraaier. De lagers tik je ook eruit met hamer en schroevendraaier.

Een goede coater zal de lagerhuis net als de bevestigingsgaten van de remschijven maskeren. Ik had mijn velgen in iedergeval niet gemaskerd, heeft de coater gedaan })
 
ik heb ook mijn velgen van mijn zrx laten poedercoaten.

heb zelf de lagers en de keerringen er uit gehaald.

zoals reeds aangegeven kan je de keerringen er met een schroevendraaier makkelijk uit halen en de lagers met een hamer en een schroevendraaier of een stuk pijp oid.

ik zou de lagers er meteen uit halen aangezien de olie die uit de lagers kan komen tijdens het verwarmingsproces de coating kan "beschadigen" en de lagers moeten er toch uit.

bij het monteren van nieuwe lagers deze ff in de vriezer leggen (dan worden ze kleiner). Dit is makkelijker met monteren!

Het monteren van lipseals is zeer eenvoudig.

ik zou de lagers en lipseals niet bij de motorzaak halen maar bij een groothandel (als dit gaat natuurlijk als particulier).

Ik weet dat je bijvoorbeeld bij Motorenco in Beverwijk als particulier kan kopen en dit is een stuk goedkoper dan bij een motorzaak.

Nu heb ik de lagers en keerringen via mijn werk gekocht en dan krijg je nog eens 50 % korting op de brutoprijs!

Veel succes er mee.

p.s. ik wil nu mijn lagers verchromen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
ik heb ook mijn velgen van mijn zrx laten poedercoaten.

heb zelf de lagers en de keerringen er uit gehaald.

zoals reeds aangegeven kan je de keerringen er met een schroevendraaier makkelijk uit halen en de lagers met een hamer en een schroevendraaier of een stuk pijp oid.

ik zou de lagers er meteen uit halen aangezien de olie die uit de lagers kan komen tijdens het verwarmingsproces de coating kan "beschadigen" en de lagers moeten er toch uit.

bij het monteren van nieuwe lagers deze ff in de vriezer leggen (dan worden ze kleiner). Dit is makkelijker met monteren!

Het monteren van lipseals is zeer eenvoudig.

ik zou de lagers en lipseals niet bij de motorzaak halen maar bij een groothandel (als dit gaat natuurlijk als particulier).

Ik weet dat je bijvoorbeeld bij Motorenco in Beverwijk als particulier kan kopen en dit is een stuk goedkoper dan bij een motorzaak.

Nu heb ik de lagers en keerringen via mijn werk gekocht en dan krijg je nog eens 50 % korting op de brutoprijs!

Veel succes er mee.

p.s. ik wil nu mijn lagers verchromen. Heeft iemand hier ervaring mee?

brammer in haarlem levert soms ook aan particulieren
 
Toen ik mijn velgen heb laten coaten 5 jaar terug en mijn lagers eruit had gehaald zei de coater ook een een biker fireblade waarom heb je dat gedaan gebeurd nix mee, en ik zei neeeeee 180c maar hij zei zolang lager dicht is, is hij nog ok.
 
In abn is dat hij zei dat je de lagers kunt laten zitten, zijn ervaring was dat ze niet kapot gingen met coaten. Heb er zelf toch nieuwe in gestopt maar waren echt zijn woorden en was bij brasto in dordrecht goede coater.
 
Terug
Bovenaan Onderaan