Wiellagers vervangen

TambuGSXF

MF veteraan
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de wiellagers?

Ik heb al zitten zoeken met de zoekfunctie maar veel is er blijkbaar niet te vinden hier.

Er met geweld uittikken wordt meestal gezegd maar dat gaat dus niet met mijn CBRF velgen omdat de binnenbus niet genoeg verplaatst kan worden om grip de krijgen op de binnenkant van het lager.

Iemand een ander idee omde lagers eruit te krijgen?
Iemand misschien ooit zelf een lagertrekker gebouwd?

Ik hoor het graag! :+
 
meestal kan je met een stuk as de lagerbus opzij wrikken, deze zit meestal maar aan 1 kant zijdeling opgesloten.
En dan is het inderdaad met geweld uittikken.

Bij de meeste machanisatie bedrijven hebben ze vast wel een binnenwaartse trekker om t lager eruit te trekken

succes ;)
 
wiellagers is een bekend probleem bij cbr (met name aan aan de kettingzijde) zeker als je wheelie's maakt,
is het bij jou ook al zo erg dat ze een ongelofelijke tikkend geluid maken????
Maar goed.... ik heb het met een doorslagsetje gedaan, ging er overigens makkelijk
uit, gewoon een paar tikken tegen het lagerhuis....
inzetten was nog makkelijker, paar kleine tikjes met een rubberen hamer.

succes alvast
 
wiellagers is een bekend probleem bij cbr (met name aan aan de kettingzijde) zeker als je wheelie's maakt,
is het bij jou ook al zo erg dat ze een ongelofelijke tikkend geluid maken????
Maar goed.... ik heb het met een doorslagsetje gedaan, ging er overigens makkelijk
uit, gewoon een paar tikken tegen het lagerhuis....
inzetten was nog makkelijker, paar kleine tikjes met een rubberen hamer.

succes alvast

Lagers zijn niet kapot. Ze moeten wel vervangen worden door lagers met een andere maat om ze pas te maken in mijn GSXF achterbrug en ZXR voorvork :)

Greetz
 
Mijn oude bike was een cbrf en heb de lagers er gewoon uitgeslagen via de anderekant, heb bij de bouwmarkt een lange dunne smalle bijtel gekocht voor 5 euri en was klusje van nix 5 minuten 2 velgen gedaan dus moet makkelijk kunnen hoor. Er zit wel een randje om het lager tegen te houden, maar als je daar net boven een paar klappen op het lager geeft komt ie er echt wel uit hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan