Wielrenbroek

On topic: ik draag thermo ondergoed van de Lidl. Koel in de zomer, warm in de winter. Verder draag ik daar sportonderbroeken bij van Under Armor. In combinatie met Top Sellerie zadel weinig tot geen last van mijn achterste....
 
effe voor de orde: er zijn twee dingen, draagcomfort in het algemeen en pain in the ass. Beide komen ter sprake. Nou geloof ik zelf niet zo heel erg dat een wielrenbroek bijdraagt aan het voorkomen van pain in the ass. Wel ben ik overtuigd dat een gladde joggingbroek, legging, maillot of misschien wel pantiesbijdragen aan bewegingsgemak in je motor outfit en met name omdat je klamotten niet aan je lijf plakken of schuren maar makkelijk over die onderlaag heen glijden...

Wat jij gelooft doet er niet toe. Het feit is dat als je een wielrenbroek aandoet op een fiets of in dit geval een motorfiets, de pijn wordt weggenomen.
 
Wat jij gelooft doet er niet toe. Het feit is dat als je een wielrenbroek aandoet op een fiets of in dit geval een motorfiets, de pijn wordt weggenomen.

Misschien dat deze stelling voor jou geld, maar dat betekend nog niet dat een wielrenbroek voor iedereen de oplossing is. Lees bovenstaande reacties nog maar eens door.
 
Misschien dat deze stelling voor jou geld, maar dat betekend nog niet dat een wielrenbroek voor iedereen de oplossing is. Lees bovenstaande reacties nog maar eens door.
had ik al gedaan en veel ervarings reacties heb ik niet gevonden. Behalve die van jou en rob rd. Dat jullie denken dat het niet lekker zit is jullie persoonlijk gevoel.

Het zit wel lekker en je krijgt er geen puisterige reet van hoor.
 
😱
Mijn ervaringsdeskundige bericht wordt niet eens genoemd... 😪

Maar mijn reet is ook nog steeds vrij van puisten hoor. Ondanks dat ik mijn Assos broeken alleen nog maar op mijn race en mountainbike draag.
Wacht... ik heb daar vast nog wel een foto van....
 
@sneeuwitje Moto Skiviez of zoiets zijn een soort wielrenbroeken met een grotere zeem speciaal voor het motorrijden ontwikkeld. Ik heb het geprobeerd maar het hielp mij niet. Alleen op een Corbin zadel zit ik goed.


 
Laatst bewerkt:
Een wielrenbroekje is eigenlijk gemaakt voor een smal fietszadeltje en het gaat niet echt helpen bij een breed motorzadel denk ik.
Airhawk kussen lijkt me de betere oplossing alleen dat ziet er niet mooi uit vind ik en je zit ook nog eens 4of5cm hoger op het zadel.
Uren lang op een breed zadel zitten daar is het menselijk lichaam gewoon niet voor gemaakt denk ik.
 
Je kan ook een stukje polypress kopen van een paar cm dik, en dat op je zadel leggen met wellicht een spanbandje. Polypress maken ze custom zadeltjes van. Kun je ook makkelijk in de gewenste vorm snijden.
 
Ik heb het maar eens getest uit nieuwsgierigheid. XSR900 standaard zadel.
In begin van de rit wat last van 1 van de randen van de zeem. Na een tijdje was het comfort iets hoger dan zonder.
Maar de vorm van zeem is toch niet helemaal gemaakt voor motorzadels, die dan ook nog eens onderling meer verschillen dan de meest verschillende fietszadels.
Maar ik ga het zeker nog een kans geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan