Wielrenbroek

Wie heeft er ervaring mee met een wielrenbroek met zeemlederen kruis,onder zijn motorbroek?
Wat is anders het beste?

Er wordt nogal lacherig over je terechte vraag gedaan en ik heb op lange tochten ook best wel last van mijn achterste. Ik heb geëxperimenteerd met het volgende:

Textiele motorbroek zonder wielrenbroek o.i.d: Na 2 uur ellende
Textiele motorbroek met wielrenbroek eronder: gaat 1 uur beter, maar zit voor geen meter; geen succes
Motorjeans (John Doe, met coolmax voering): slechter en veel warmer dan de textiele motorbroek, wel handiger als je daarna nog een boodschap of zo moet doen
Textiele motorbroek met schapenvacht over het zadel: Zeker de dubbele tijd als zonder schapenvacht. Succes dus, maar het moet niet regenen.
Motorjeans met schapenvacht: iets minder als met de textiele motorbroek, maar acceptabel.

Met de laatste combinatie ben ik onlangs naar de Vogezen gereden, uiteraard ook terug en ook daar tochten gereden. Steeds tochten van zo'n 6 tot 8 uur. Elke 1.5 uur pauzeer ik een kwartier; dan kan de boel afkoelen en even uitrusten laat de concentratie niet verslappen. Geen problemen gehad met mijn achterste.
Elke avond wel het schapenvacht van de motor afhalen. Ik gebruikte het als hoofdkussen; ligt best lekker.

Het schapenvacht dat ik gebruik is een echt Texels vacht; geen synthetische variant. Kost zo'n 60 euro.

Groeten, Henk
 
Lijkt me best wel comfortabel ook, maar in je motorbroek verliest het dan weer zijn visueel effect, dus daarom, nee, geen roze kanten string voor mij :N


:+ :+ :+
er zijn ook van die leren broeken waar de achterkant van open is. dan zie je die string wel 😀 alleen het helpt niet tegen een zere reet. denk zelfs dat zitten de andere dag nog pijnlijker is
 
Leer en ruimte voor een string, wat wil je nog meer?

mister-b-120100_2.jpg
 
Nooit geweten dat die ballen knijpende broekjes ook echt comfort bieden voor het zitvlak!

Interessant aangezien ik na 1 uur achter elkaar rijden een houten reet krijg en begin met verzitten. Mijn motor heeft dan ook een zadel vergelijkbaar met het race foam op een circuitmotor.

Nu rijd ik bijna nooit meer dan 50 km ofzo aan één stuk door, maar voor die incidentele keer ga ik dit wel eens proberen.
Ik vind juist het zadel van een racer veel comfortabeler omdat het harder is, nooit last can pijn gehad.
Krijg juist nu weer een houten reet op een zachter zadel. |(
 
Ik vind juist het zadel van een racer veel comfortabeler omdat het harder is, nooit last can pijn gehad.
Krijg juist nu weer een houten reet op een zachter zadel. |(
Zit je bij een Racer niet wat meer op je TumTummetje in plaats van op je billen? Dan lijken die billen ook geen gevoelige plek te gaan worden..
 
Ik zit gewoon op mijn kont op straat. Op straat rijden is anders dan op het circuit.

Op circuit zit je weinig, want je bent alleen maar aan het bewegen. Je staat meer op de stepjes dan dat je zit. Op straat zit je gewoon.

Vergeleken met het zachte zadel van een BMW F800 of een Zx12r is een GSX-R, 600RR of R6 erg hard.

Zo'n F800 of Zx12r zadel doen mij meer denken aan een autostoel.
 
Het zou wel gek zijn,maar ik rijd in mijn spijkerbroek met gewone onderbroek en heb nergens last van,ook niet als ik 4 uur aan één stuk rijd,en nog niet eens eelt op mijn reed
 
Hmm.. klinkt het raar als ik zeg dat ik het ook lekker vind om zelfs zonder onderbroek in mijn motorlegging te gaan ????? Ik krijg altijd last van die stomme naadjes. :') Als ik textiele motorbroek had dan doe ik er wel wat onder, want dat zit net ff wat anders.
Hoe moeten we nu ooit nog normaal kijken naar een vrouw in een motorlegging met deze info in mijn achterhoofd....O-)
 
Nee, heb ik laatst ook gedaan. Kwam terug van vakantie, het was bloedheet en nog een lange dag te gaan, en die naden begonnen me zo te irriteren dat ik onderweg ook m'n onderbroek uitgedaan heb. Wel nog een legging er onder. Beviel eigenlijk best goed, veel minder last meer de rest van de dag.

Vandaar dat ik die hardlooponderbroeken van de Decathlon heb gekocht, die hebben geen naden op plekken waar ze in de weg zitten O-)
 
Vandaar dat ik die hardlooponderbroeken van de Decathlon heb gekocht, die hebben geen naden op plekken waar ze in de weg zitten O-)


Dat is nog wel iets om te proberen, hoewel ik er normaal gesproken eigenlijk weinig last van heb. Dit was op de terugweg van vakantie, na een hoop lange en warme dagen rijden was het al een beetje gevoelig. Nu begon het me na een uur of 7 al behoorlijk te irriteren, en moest ik nog 650 naar huis dus werd het tijd voor drastische maatregelen :+
 
Vandaar dat ik die hardlooponderbroeken van de Decathlon heb gekocht, die hebben geen naden op plekken waar ze in de weg zitten O-)
de een heeft last van naden, de ander niet. Ik zit makkelijker 4 uur op mijn FZR dan 4 uur achter mijn Buro
 
Het zou wel gek zijn,maar ik rijd in mijn spijkerbroek met gewone onderbroek en heb nergens last van,ook niet als ik 4 uur aan één stuk rijd,en nog niet eens eelt op mijn reed

Als ik iets niet volhou is het wel met een spijkerbroek, nog geen half uur. Gaat me aan alle kanten irriteren, veel te heet ook.
Ik draag altijd lange onderkleding onder mijn motorpak, zowel bij textiel als leer. Ik heb setjes thermo, basis of cool-it, naar gelang het weer uiteraard. Ik ben sowieso nogal lastig op dat gebied, korte mouwen onder mijn motorjas trek ik ook niet. Gaat altijd irriteren en plakken. Daarom dus ook altijd lange mouwen, ook al is het 35 graden. Krijg wel eens rare blikken dat ik met lange mouwen loop, maar die coolshirtjes zijn zo dun, daar kijk je zowat doorheen.
 
Bij mij is het zo dat zadelpijn/niet meer lekker zitten eerder van toepassing is bij warm weer, minder snel bij koeler weer. Mijn gedachtengang waarom dat zo is: zweterige huid, binnenzijde leren motorbroek schuift minder goed over de huid. De toepassing van wielrenbroek, thermo-onderkleding o.g. bracht daar wel ietsm maar niet veel verbetering in.

Ik ben daarom met mezelf in overleg of een coolcover (iets als Cool Covers - The cover works like air-conditioning for your motorbike seat) veel positief verschil zou maken. Heeft iemand hier daar al eens mee geëxperimenteerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan