wielrenners

Mad Donkey

MF'er
2 jul 2004
124
0
harderwijk
iK woon op de veluwe waar ze voor duizenden euro,s aan fietspaden hebben aangelegd waarom moeten die @#% wielrenners dan nog midden op de weg gaan fietsen (natuurlijk 4 naast elkaar) en kwaad worden als ik ze met 100 (mag het iets meer zijn ) inhaal .
Rot op als er een slecht wegdek is ga ik toch ook niet op het fietspad rijden omdat daar beter asfalt ligt.
 
Ze zijn dikwijls irritant, maar als jij er ééntje raakt aan 100 (of mag het ietsje meer zijn), hangt alles en iedereen in het decor, en kan jij jouw fietsje wel wegdoen om al de kosten te betalen.
 
bij ons heb je ze ook in de polder.
ik rijdt er heel relaxed langs...................... maar brul zo hard als ik kan de buitenste in zijn linker oor! :+
ik hoop altijd dat hij van schrik zijn maten de berm in rijdt maar dat is nog niet gebeurt |(

het helpt allemaal niets maar het geeft toch een warm gevoel.

ps. ik draag een jethelm (dat bruld makkelijker)
 
Heb ooit eens een akkefietje voorgehad met van die wielerterroristen... B| was met een vriendin een eintje gaan rijden in een rustige buurt, zijn had nog maar pas haar vorlopig rijbewijs en was nog erg onzeker. Komen we aan een rotonde, komen er van links een 20 fietsers, ik laat haar vertrekken, ik erachter, snijden die klojos die rotonde tegen de richting aan en snijden haar waardoor ze bijna valt :( Steekt die eerste nog ff zijn middenvinger op naar haar. Ik knal lang die fitsers en stop op de brug een 200 meter verder, stap af en zie die grote muil nog achteruitkijken en wat lachen hoe hij de man is B|

Trwijl ik aan het denken ben of ik hem nou van zijn fiets ga slaan of stampen O-) ziet hij mij plots staan, schrikt, wijkt uit en rijd de steile grasberm van de brug naar beneden }) Terwijl ik moeite had om terug op te stappen wegens slappe lach was dat meisje nietsvermoedend bij mij gestopt, net op tijd om nog te zien dat zijn fiets in de kreukels lag (voorwiel dubbel, vork afgebroken :P )

Nog ff goedemiddag gewenst aan de rest en rustig verder getuft :] ik had hem tenslotte niks gedaan :P
 
:} ik snap ook niet wat nou zo leuk is aan fietsen. Het liefste fietsen ze zichzelf een hartaanval met 40 graden in de volle zon :o Maarja ik hou ze niet tegen *D

*: HUH heb ik zelf mn onderschrift gedaan :? kan me dr nix van herrineren :? yeah whatever :)
 
Trwijl ik aan het denken ben of ik hem nou van zijn fiets ga slaan of stampen O-) ziet hij mij plots staan, schrikt, wijkt uit en rijd de steile grasberm van de brug naar beneden }) Terwijl ik moeite had om terug op te stappen wegens slappe lach was dat meisje nietsvermoedend bij mij gestopt, net op tijd om nog te zien dat zijn fiets in de kreukels lag (voorwiel dubbel, vork afgebroken :P )

Nog ff goedemiddag gewenst aan de rest en rustig verder getuft :] ik had hem tenslotte niks gedaan :P

L :+ L

:} :} :}
 
Rede dat wielrenners de weg opzoeken is ook vanwege de betere ondergrond maar das niet alles. Ze hebben enorme last van fietsers op de fietspaden dat ze soms amper ritme kunnen houden. Dit geldt natuurlijk niet voor die ploegenrijders.

Je zult nooit van ze af komen, ze hebben ruimte nodig voor hun nobele sport ;)
 
'( ik heb er ooit eentje op mijn motorkap gehad van de auto, hij reed aan de verkeerde kant van de weg maar helaas.....het was een fietser en weg no-claim!
 
Naast motorrijden ben ik ook een fanatieke fietser maar ik geef toe dat ik niet altijd trots ben over het gedrag van velen. Probleem is vooral als mensen in groepen rijden, er ontstaat een onterecht gevoel van overmacht en onkwetsbaarheid en verder is het sowieso erg link als iemand in een hechte groep in de remmen gaat dus meestal raast het gewoon door. Ik was ooit lid van een wielerclub maar na een paar keer deel uitgemaakt te hebben van een groep die schreeuwend met 40km/u in de Zandvoortse duinen door aan haag van overstekende strandgangers gegaan te zijn ("wij" rijden immers op het fietspad) en in de Belgische Ardennen (Liege-Bastogne-Liege) een automobilist, die ECHT erg zijn best deed aan de kant te gaan, door vele fietsers op het dak werd geslagen heb ik maar besloten om voortaan alleen te gaan fietsen of met een kennis van me.

Maar, niettemin: Geef fietsers de ruimte , het is erg intimiderend voor een fietser wanneer een motorrijtuig met hoge snelheid op een meter afstand wordt ingehaald en als de fietser onderuit gaat heb je dikke kans dat jezelf ook op je plaat gaat. En ook: Accepteer dat wegen die leuk zijn op de motor ook vaak aantrekkelijk zijn voor fietsers. Als je dat niet bevalt, doe als ik en verhuis naar Engeland, daar fietst bijna geen hond (op een enkele gekke Dutchman na ;) )
 
Fietsen is toch met een been beweging een voertuig in beweging zetten??? hoe hard dan ook???? Debielrennen dus ook. Een fietspad heet toch een fietspad???? niet voor niets toch??? Als ik met mijn motor over een fietspad ga krijg ik een boete van heb ik jou daar.... duss....... Wielrenners, fietsers et.al.
GAARNE OP HET FIETSPAD.
En blijf daar.
Als ik met een groepje rijdt krijg ik toch ook niet een gevoel van overmacht en gaan we met z'n allen op het fietspad tuffen. Ja dahaaaaag.
Ieder zijn weggedeelte.
Als het even zou kunnen ook nog alle koekblikken op het fietspad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan