Wiha kwaliteit.

11 jan 2019
72
16
Heb een topic gevonden van 2014 waarin werd gesproken dat Wiha gereedschap niet voldeed aan de verwachting, hoe staat het tegenwoordig met de kwaliteit en hoe zijn dus de ervaringen?

Alvast bedankt.
 
Ik gebruik het in ieder geval op het werk wel als vde gereedschap. Prima spul hoor, maar er is beter. Ik vind zelf Wera beter, en er zijn natuurlijk allerlei andere merken, Hazet ed. Maar er is niets mis mee nogmaals. Naar wat ben je op zoek? Schroevendraaiers, tangen, ringsleutels?
 
Bijv. steeksleutels, pijpsleutels en schroevendraaiers kopen van een goed merk. Idd zelfs na veel jaren na breuk toch garantie!
Soms zelfs al dingen mee gedaan, met gedachte dat breuk zeker te verwachten is. Wat een wonder: Toch heel gebleven.

Ringsleutels en dopsleutels zijn zelfs van een goedkoper merk nog prima genoeg voor thuis-sleutelwerk.
Moet 't wel raar gaan om die stuk te maken. En als er dan toch eens 1 breekt dan koop je een losse nieuwe. Dat is maar zelden....................
Ik heb goedkoper gereedschap wat al meer dan 30 jaar mee gaat. Vroeger voor de auto, laatste jaren voor de motor.
(Met goedkoper bedoel ik dus niet van die flut-setjes voor enkele Euries. Die breken al af als je er naar kijkt)
 
Ringsleutels en dopsleutels zijn zelfs van een goedkoper merk nog prima genoeg voor thuis-sleutelwerk.
Moet 't wel raar gaan om die stuk te maken. En als er dan toch eens 1 breekt dan koop je een losse nieuwe. Dat is maar zelden....................
Ik heb goedkoper gereedschap wat al meer dan 30 jaar mee gaat. Vroeger voor de auto, laatste jaren voor de motor.
(Met goedkoper bedoel ik dus niet van die flut-setjes voor enkele Euries. Die breken al af als je er naar kijkt)
Of Marktplaats, bij voorkeur bij mensen die niet weten wat ze verkopen.
 
Ik kwam jouw naam eerder tegen en dacht toen.... een ban..... ging zoeken en vroeg mij af waarom. Maar ik zeg niets, zit nog ergens in mijn gedachte onverwerkt.
Iets met Azijn??? wel hoog gegrepen. Ik begrijp je statement waarschijnlijk niet

Overminderd mijn vraag: Waar komt WiHa in de schappen??? Gamma ofzo??
 
Iets met Azijn??? wel hoog gegrepen. Ik begrijp je statement waarschijnlijk niet

Overminderd mijn vraag: Waar komt WiHa in de schappen??? Gamma ofzo??

Nee geen azijn (brabbelde ooit iets in gedachte dat hij wel wist waar hij het over had en daarom de ban niet snapte), snapte het gewoon niet waarom er Banned User stond en kwam even vreemd over. Maar lol, Wiha en gamma? Grappig, maar bedoel je nu te zeggen dat ik net zo goed Gamma spul kan kopen?
 
Wat zal ik zeggen; Hornbach verkoopt ook gewoon Makita, om maar eens een zijstraat te noemen.
Ja het is bouwmarkt materiaal, maar voor gewoon huis- tuin- en keuken gebruik voldoet het prima.

Ik heb wat Stanley en Wiha. Daar kun je prima mee uit de voeten, maar wil je echt goed materiaal moet je waarschijnlijk iets anders hebben.

Zelf ben ik nu naar een Stahlwille set aan het kijken, maar dan ben je al snel richting € 2000,- kwijt, als je compleet wil zijn, met bijvoorbeeld ook momentsleutels erbij.

Het is maar net wat je wil en wat je ermee gaat doen en wat je er aan uit wil (kan) geven.

Bottomline is volgens mij dat Wiha redelijk midden segment materiaal is. Geen top spul, maar zeker geen euro-bakken rommel van Chinees waai-bomen-staal.
 
Nee geen azijn (brabbelde ooit iets in gedachte dat hij wel wist waar hij het over had en daarom de ban niet snapte), snapte het gewoon niet waarom er Banned User stond en kwam even vreemd over. Maar lol, Wiha en gamma? Grappig, maar bedoel je nu te zeggen dat ik net zo goed Gamma spul kan kopen?
Oh... in het verleden heb ik jarenlang tegen een ban aangehangen, hoofdzakelijk wegens mijn nuances... vandaar dat onderschrift... en die bannetjes heb ik wel te pakken gehad hoor.

Ik ben sowieso aan het orienteren voor wat nieuw gereedschap, had in navolging van een gebruikster hier aanvang gemaakt met aanschaf van Stahlwille, mooi hoor, en een fijne tegenhanger van die Snap On gereedschappen. Stahlwille heeft verdikte flanken in de stelen, dat ligt lekker in de hand. Maar het is qua prijs / toepassing gewoon te duur. Dus was ik al een paar keer wezen kwijlen bij de Hornbach, doppenset is aan de beurt. Dat ziet er goed uit, iets van GBV ofzo. Ik dacht als Wiha dan goed is en makkelijk bij een bouwmarkt verkrijgbaar is dat een mooi alternatief. Ik was alweer Facom aan het kopen maar 't is weer de hoofdprijs, ik ben dat dure spul niet waard want het blijft net zo makkelijk een weekend buiten in de regen staan.

Gamma is de enige waar ik een pijpsleitel 18 kon kopen, de 19 kant moest ik er af flexen anders kan je de bougies van een FZR er niet uitkrijgen. Voor een bezige amateur kan Action gereedschap (Werckman) ook een hele tijd meegaan, alleen die setjes zijn niet "compleet" er missen veel maten.
Derhalve: Mijn interesse in WiHa was gewekt omdat een karretje met één merk gereedschap best mooi kan zijn...
 
Ik gebruik de kleine picafinish torx en inbus schroevendraaiers voor mijn platenspeler restauraties. Passen exact (zowel engels als metrisch) en liggen goed in de hand. Gaan al jaaaaaren mee, maar voor de brommer is het bij mij gedore en wera - dus over de kwaliteit van hun heavy metal kan ik nix bijdragen ;)
image.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan