"Wij kunnen je niet verzekeren omdat er te weinig op ons prijslaartje staat."

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.832
239
Amsterdam
Na een aantal jaar met veel overuren, vele liters plat water en heel veel rijstwafels, staat er dan eindelijk een fiets die ik wil verzekeren tegen diefstal. Krijg ik telefonisch het volgende te horen:

"Wij willen je niet WA+ verzekeren omdat jouw premie (€22) niet in verhouding staat tot het risico." All-risk verzekeren (€88) is dan weer wél een optie.

Beschouw mijn klomp als gebroken. Zij plakken toch dit prijskaartje op het product? Hoe werkt dit? Wat moet ik hiermee?
 
Als ze nu al zo moeilijk doen dan gauw op zoek naar een andere, en eventueel je daar lopende polissen bij een andere onder brengen.

Niet een hand vol maar land vol ‘aanbieders’....
 
polis-pakket.nl
Geen aandelen wel een tevreden klant.
Alles via web/email en uiterst scherpe prijzen. Oh ja auto en motorfietsen van 1 eigenaar delen dezelfde no-claim.
 
Ik kreeg hetzelfde verhaal toen ik mijn GSA van bijna 5 jaar oud uit de Volledig Casco dekking naar WA+ wilde overzetten. Dat bood de maatschappij niet aan, de motor zou nog meer dan €10.000, - waard zijn, wat ik zeer betwijfel met 120.000km op de teller.
 
Ik kreeg hetzelfde verhaal toen ik mijn GSA van bijna 5 jaar oud uit de Volledig Casco dekking naar WA+ wilde overzetten. Dat bood de maatschappij niet aan, de motor zou nog meer dan €10.000, - waard zijn, wat ik zeer betwijfel met 120.000km op de teller.
Als je dat zwart op wit hebt van je maatschappij.... bewaar het maar goed voor het geval dat ze hem deze week weghalen of dat hij afbrand...
 
polis-pakket.nl
Geen aandelen wel een tevreden klant.
Alles via web/email en uiterst scherpe prijzen. Oh ja auto en motorfietsen van 1 eigenaar delen dezelfde no-claim.
Sterker nog, op hetzelfde adres of tussen partners. Ik ontvang dezelfde noclaim korting als mijn vriend. Mijn beide motoren en verzekeringen staan wel op mijn naam.
 
Dat betekent ook dat wanneer één van jullie schade rijdt, de andere ook daalt in noclaim korting.
 
Hier ook verscheidene malen moeten aanhoren. Of WA verzekeren bij de desbetreffende verzekeringsmaatschappij en dan afwachten of ze je aanvraag voor WA+ goedkeuren.
 
@Mike Schenk: Ik bouw zelf ook nog schadevrije jaren op. Ik heb dat specifiek nagevraagd.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat er met de no claim van de hoofdpolis zou gebeuren als ik schade rijd. Stond ook niks over bij in de voorwaarden.
 
Laatst bewerkt:
motorverzekeringen zijn daar niet de enige in. tijdje geleden wilde ik van bank switchen. kom je bij de concurrent krijg je te horen dat je minimaal 2 producten moet afnemen en dat je niet alleen een betaalrekening kan openen. volgens mij is koppelverkoop verboden maar typisch niet voor banken. en bij zorgverzekeringen ook al mee gemaakt. nee u kunt niet alleen een basis zorgverzekering afsluiten u bent een te hoog risico U dient alle pakketten er bij te nemen en dan kunt U over een jaar terug naar alleen basis.
 
tja, pas geleden met de K5 verzekeren ook problemen gehad qua verzekeren

Op een zaterdag gekocht en online verzekerd, kon alleen WA, voor WA+ en All Risk moest ik een offerte aanvragen
Dus ik maandag KNMV bellen: "Sorry, uw motor kan niet All Risk verzekerd worden -Te oud!"
"Sorry? M'n huidige motor is ook bij jullie All Risk verzekerd en is net zo oud"
"Ja, maar dat is omdat u deze van begin af aan al op deze verzekering heeft gehad, helaas"
Dat was dus de KNMV, je zou dan toch dat beetje extra verwachten als motorrijder, reden dus om de concullegas te gaan bellen

Univé bellen: "U kunt alleen uw schadevrije jaren benutten op deze motor als u uw andere motor ook bij ons verzekerd"
"Mevrouw, dié motor is niet meer in rijdende staat en word binnenkort door een opkoper meegenomen"
"Nee sorry, u zult hoe dan ook dan eerst die motor moeten verkopen voordat uw schadevrije jaren vrijkomen"
"Ik ga wel even verder zoeken"

Uiteindelijk ANWB geworden
 
nee u kunt niet alleen een basis zorgverzekering afsluiten u bent een te hoog risico U dient alle pakketten er bij te nemen en dan kunt U over een jaar terug naar alleen basis.

Volgens mij is dit verboden bij wet, daar verzekeringsmaatschappijen niemand mogen weigeren (tenzij er sprake is van fraude), omdat iedereen basis-verzekerd moet zijn
 
ze weigeren tocht niet ze willen best verzekeren als ik maar heel veel meer ga betalen voor dingen die ik niet nodig heb.

Nope, ze zouden je een aanvullende verzekering mogen weigeren, maar niet de basis verzekering
Het zou ook raar zijn, want aanvullend zou veel meer vergoeden, dus is een risicogroep alleen maar nog duurder als ze ook nog 's die verzekeringen lopen te declareren en dat eigen risico is toch echt sneller op
 
Het zou ook raar zijn, want aanvullend zou veel meer vergoeden, dus is een risicogroep alleen maar nog duurder als ze ook nog 's die verzekeringen lopen te declareren en dat eigen risico is toch echt sneller op
ik ben geen risico groep maar een risico persoon die meerdere chronische gebreken heeft die onder het basis pakket vallen. en het is leuk dat ik dan elke 2 jaar een vergoeding voor een bril kan krijgen maar dan zit ik wel vast aan de slechtste kwaliteit die er te koop waarvan het plastic van de glazen binnen de kortste keren vol zit met krassen. wil je een betere kwaliteit of een coating of.......... dan betaal je dat zelf, ik koop liever een goede bril waar ik 5-10 jaar mee vooruit kan en dan bespaar ik die berg premie wel dan ben ik een stuk goedkoper uit. en ja je kan een gedeeltelijke vergoeding krijgen voor een paar bezoeken aan de fisio (die ik normaal niet nodig heb) en je mag alleen op een kamer als je in het ziekenhuis beland en je krijgt allerlei voordelen voor dingen die vaak voorkomen bij kinderen (die ik niet heb en niet wil) en je krijgt een kraampakket (ga ik als man echt geen gebruik van maken) en allerlei andere dingen waar ik nog nooit behoefte aan heb gehad die worden ook allemaal vergoed maar ik heb ze niet nodig. en de premie die je betaalt is meer als je terug kan krijgen als vergoeding voor de dingen die in de verzekering zitten al gebruik je de verzekering maximaal. het enige wat die extra pakketten doen is mensen die niet rekenen gemoedsrust geven en een hoop winst maken voor de verzekeringsmaatschappij.
en het eigen risico is voor de basisverzekering niet voor de aanvullingspakketten die hebben weer hun eigen eigen risico (of noem het eigen bijdrage of gedeeltelijke vergoeding) per behandeling.
 
Dan nog, ik kan er naast zitten maar dit lijkt me een gevalletje van chantage door desbetreffende maatschappij
 
motorverzekeringen zijn daar niet de enige in. tijdje geleden wilde ik van bank switchen. kom je bij de concurrent krijg je te horen dat je minimaal 2 producten moet afnemen en dat je niet alleen een betaalrekening kan openen. volgens mij is koppelverkoop verboden maar typisch niet voor banken.

Dan ga je naar de verkeerde bank. Ik ben pas probleemloos overgestapt van ABN-AMRO naar Triodos. Niks geen vragen of eisen.
Eerst met 1 rekening, gewoon om te kijken hoe dat beviel, incl de overstapservice. Prima dus. Nu met de andere rekeningen net zo.

en bij zorgverzekeringen ook al mee gemaakt. nee u kunt niet alleen een basis zorgverzekering afsluiten u bent een te hoog risico U dient alle pakketten er bij te nemen en dan kunt U over een jaar terug naar alleen basis.

Gewoon even vragen of ze dat zwart op wit willen geven in mail of brief. De basisverzekering mogen ze nooit weigeren. Dat is wettelijk bepaald.
De aanvullende kunnen ze over zeiken of hogere premie opgeven.

Jep, is maar één remedie. Keihard afstraffen die aso' s.

Precies, vandaar de vraag stellen : kunt u dat even per mail of brief bevestigen?
 
Centraal beheer deed nergens moeilijk over.
Kon zelfs mn CBR 600f nog wa+ of all risk verzekeren.
De Suzuki GSX S750 bj 2019 is ook WA+ verzekerd en kost slechts 165eur per jaar ( no claim van de auto erop )
 
Gewoon even vragen of ze dat zwart op wit willen geven in mail of brief. De basisverzekering mogen ze nooit weigeren. Dat is wettelijk bepaald.
De aanvullende kunnen ze over zeiken of hogere premie opgeven.
stond gewoon in de schriftelijke offerte hoef je helemaal niet op te vragen. en met zo'n antwoord wil ik plotseling daar ook helemaal niet meer verzekerd zijn. als ze bij de offerte al zo gaan zeiken wil ik niet weten wat er gebeurd als er een rekening binnenkomt en daar kan je bij mij wel van uit gaan dat die regelmatig gaan binnenkomen.
en dan heb ik schriftelijke bevestiging dat ze iets doen wat niet zou mogen en dan? aangifte doen bij de politie? proces aan hun broek doen? wat schiet ik daar mee op als ik er al de energie voor had? er zijn genoeg verzekeraars die wel normaal kunnen doen dan ga ik daar toch heen.
 
Ik had ook zo iets.. Er is een speciaal meldpunt voor zorgverzekeringen, en daar kreeg ik als repliek'kies gewoon een andere'.
 
Ben dan toch blij van een BELG te zijn die ook nog eens in België woont, wat een oplichterij daar bij jullie. Hoop dat ze hier nooit dat commerciële gedoe gaan toepassen,
Die verzekeringen bepalen daar zelfs of je wel een nieuwe heup mag plaatsen of bloed mag laten trekken?
Moest ik in dat schuitje zitten, ging ik alle dagen naar de dokter, geldwolven.
Maar denk nu niet dat het hier in belgenland geweldig is, nee ook niet hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan