"Wij kunnen je niet verzekeren omdat er te weinig op ons prijslaartje staat."

Ben dan toch blij van een BELG te zijn die ook nog eens in België woont, wat een oplichterij daar bij jullie. Hoop dat ze hier nooit dat commerciële gedoe gaan toepassen,
Die verzekeringen bepalen daar zelfs of je wel een nieuwe heup mag plaatsen of bloed mag laten trekken?
Moest ik in dat schuitje zitten, ging ik alle dagen naar de dokter, geldwolven.
Maar denk nu niet dat het hier in belgenland geweldig is, nee ook niet hoor

OT vraagje:
Is in België ook jouw lichaam niet meer van jezelf? (zoals de nieuwe orgaandonor wet in NL)
 
OT vraagje:
Is in België ook jouw lichaam niet meer van jezelf? (zoals de nieuwe orgaandonor wet in NL)

Hoezo?
Als je geen orgaandonor wil zijn kun je dat toch gewoon aangeven?
Zo moeilijk is dat niet.

Maar dan graag ook aangeven dat je geen organen wil ontvangen, mocht je die ooit nodig hebben...
 
OT vraagje:
Is in België ook jouw lichaam niet meer van jezelf? (zoals de nieuwe orgaandonor wet in NL)
Hoezo?
Als je geen orgaandonor wil zijn kun je dat toch gewoon aangeven?
Zo moeilijk is dat niet.

Maar dan graag ook aangeven dat je geen organen wil ontvangen, mocht je die ooit nodig hebben...

Zo gaat dat in BELGIE ook, In Nederland is alles geprivatiseerd blijkbaar naar ziekenfondsen toe, dwz de verzekering bepaald grotendeels, zo niet volledig je zorgen die je vergoed krijgt? Sorry maar dit vind ik persoonlijk er ver over, goed Nederland zal wel geen financiële tekorten hebben in deze wereld. Maar als de verzekering bepaald dat ze je vb geen nieuwe heup vergoeden die je eigenlijk wel nodig hebt, en ook nog eens een maandbedrag aanrekenen waar je arm van wordt, Nee daar pas ik voor. Nu het is maar de vraag of we dit in BELGIE kunnen tegenhouden, want het geld bepaald alles in het huidige leven.
 
OT vraagje:
Is in België ook jouw lichaam niet meer van jezelf? (zoals de nieuwe orgaandonor wet in NL)

Zo dacht mijn zwager ook. Donor worden? Echt niet!
Tot bij hem op zijn 58e nierfalen werd geconstateerd. Hij denkt er sindsdien heel anders over.
Nu op zijn 63e een donornier gekregen. *O*
 
Hoezo?
Als je geen orgaandonor wil zijn kun je dat toch gewoon aangeven?
Zo moeilijk is dat niet.

Dat zou ik niet hoeven als we Artikel 11 in de NL grondwet honoreren
Gekke is dat de staat wel verboden heeft dat bedrijven niet standaard van een "ja" mogen uitgaan bij het aanbieden van een dienst
De staat kan me ook vragen of ik wel orgaandonor wil zijn, zo moeilijk is dat niet
maar omdat het resultaat ze niet zint rammen ze het maar door ieder's strot heen
"De wet kent geen uitzonderingen,... tenzij het de staat benadeelt"

Maar niet getreurd, ik verwacht geen organen te ontvangen

Nog even dit: Maar wel leuk om te lezen dat, buiten dat je tegen het recht van zelfbeschikking bent, je ook tegen het recht op medische hulp bent
Ik neem aan dat het recht van vrije meningsuiting ook van jou mag verdwijnen als het niet in jouw straatje past?
 
Dat zou ik niet hoeven als we Artikel 11 in de NL grondwet honoreren
Gekke is dat de staat wel verboden heeft dat bedrijven niet standaard van een "ja" mogen uitgaan bij het aanbieden van een dienst
De staat kan me ook vragen of ik wel orgaandonor wil zijn, zo moeilijk is dat niet
maar omdat het resultaat ze niet zint rammen ze het maar door ieder's strot heen
"De wet kent geen uitzonderingen,... tenzij het de staat benadeelt"

Maar niet getreurd, ik verwacht geen organen te ontvangen

Nog even dit: Maar wel leuk om te lezen dat, buiten dat je tegen het recht van zelfbeschikking bent, je ook tegen het recht op medische hulp bent
Ik neem aan dat het recht van vrije meningsuiting ook van jou mag verdwijnen als het niet in jouw straatje past?


Iedereen krijgt in 2020 weer een brief.

 
Grappig dat deze discussie over verzekeringen uitloopt op orgaandonatie.
Dit is wel een beetje ver gezocht hoor...
 
De verzekeraar biedt als ik het goed lees wel de mogelijkheid om te verzekeren, enkel niet tegen de door hen aangegeven premie. Dat is vreemd, maar nog niet het einde van wereld denk ik.

Je hebt ook verzekeraars die bepaalde voertuigen gewoon helemaal niet verzekeren Dit had ik met mijn vorige auto. De gehele uitvoering \ lijn werd niet verzekerd.
Geen idee of het met veel schade of geliefd bij het dievengilde te maken had. Deed er ook niet toe, want het kon niet (stond niet in hun systeem).

Vervolgens stap ik met mijn hele zooitje over naar een andere verzekeraar, want ik wil graag alles bij 1 hebben. Met tegenzin, want ik was \ ben tevreden over hen, om erachter te komen nadat alles bijna rond is met de nieuwe dat zij geen zorgverzekering aanbieden. -O-

Inmiddels heb ik een andere auto dus waarschijnlijk binnenkort weer terug naar de "oude" verzekeraar waar mijn zorgverzekering dus nog loopt.
 
Dat zou ik niet hoeven als we Artikel 11 in de NL grondwet honoreren
Gekke is dat de staat wel verboden heeft dat bedrijven niet standaard van een "ja" mogen uitgaan bij het aanbieden van een dienst
De staat kan me ook vragen of ik wel orgaandonor wil zijn, zo moeilijk is dat niet
maar omdat het resultaat ze niet zint rammen ze het maar door ieder's strot heen
"De wet kent geen uitzonderingen,... tenzij het de staat benadeelt"

Maar niet getreurd, ik verwacht geen organen te ontvangen

Nog even dit: Maar wel leuk om te lezen dat, buiten dat je tegen het recht van zelfbeschikking bent, je ook tegen het recht op medische hulp bent
Ik neem aan dat het recht van vrije meningsuiting ook van jou mag verdwijnen als het niet in jouw straatje past?

Als in Nederland de grondwet werd gehonoreerd zat Willem Alexander niet op de troon..
 
Terug
Bovenaan Onderaan