Wijzerplaat ombouwen

AK freak

Rookie
10 mrt 2013
29
7
Hoi, ik heb een BMW 1200GS (2016) gekocht met amerikaans display. Nu heb ik ook een oude wijzerplaat en wil deze ombouwen.
Hoe kan ik de wijzers verwijderen om de wijzerplaat om te zetten. Gewoon eraf trekken…. durf niet te veel geweld te gebruiken.
Daarna moet ik ook de digitale aanduiding nog omzetten van ML naar Km weet iemand mij daar de juiste kant op te sturen?
Alvast kei bedankt (12 sept wordt hij door de RDW gekeurd in Lelystad)
 
Iets zegt me dat die oude wijzerplaat uit een teller komt die wellicht in één keer gepast zou kunnen hebben...

Maar doorgans kan je die wijzer met fingerspitzengefuhl er af lichten...
Lukt dat niet ben je terug bij af...
Nou?

Heb je je eerst ingelezen, een jaar of 6 :P
 
Hoi, ik heb een BMW 1200GS (2016) gekocht met amerikaans display. Nu heb ik ook een oude wijzerplaat en wil deze ombouwen.
Hoe kan ik de wijzers verwijderen om de wijzerplaat om te zetten. Gewoon eraf trekken…. durf niet te veel geweld te gebruiken.
Daarna moet ik ook de digitale aanduiding nog omzetten van ML naar Km weet iemand mij daar de juiste kant op te sturen?
Alvast kei bedankt (12 sept wordt hij door de RDW gekeurd in Lelystad)
Omzetten van Mls naar Km kan bij de dealer of met een GS911. Hoe de plaat vervangen moet worden weet ik niet....
 
Ik heb de wijzers van mij honda losgehaald door 2 theelepels met de bolling op de plaat te leggen en dan met het puntje van de lepel onder de rand van de wijzer. Als je 1 lepel links en 1 lepel rechts houd kun je aan beide zeiden gelijkmatig rustig druk opbouwen en zo de wijzer losklikken. Let op: hij zat strak gedrukt en vloog een paar meter door de lucht.

Het is wel van belang om van tevoren uit te zoeken of jij ook 'klikwijzers' hebt, heb zo snel geen microfiche van de R1200GS kunnen vinden.
 
Hoi,
Volgende vraag, de motor een 1200GS die ik heb gekocht heeft geen druk op de voorvering.
Hij heeft een tijd stil gestaan op een aanhanger waarbij hij in de voorvering is gedrukt dmv spanbanden.
Als ik hem nu van zijn middenbok afhaal zakt hij voor geheel in. Iemand een idee waar te zoeken?
 
Volgens mij niet... klinkt raar maar heb de motor overgekookt van mijn overleden zwager.
Ben hem klaar aan het maken voor een rdw keuring ivm USA import.
Denk dat ik de afspraak maar afbel
 
Terug
Bovenaan Onderaan